2018. január 30. | 15:57

Ha Nissan Navara tulajdonos vagy és van hozzá elég muníciód, akkor az SVM tuningcég akár a GT-R motorját is elhelyezi a pick-upodban. A határ a csillagos ég!

A Nissan platós modelljét már jól ismerheted, hiszen az Alapjárat indulásakor az elsők között volt, amiről írásos tesztet készítettem. A hétköznapi használatra is tökéletesen alkalmas, dupla kabinnal is kérhető Navara harmadik generáció 2016-ban elnyerte az év PickUpja-díjat és az sem lehet véletlen, hogy a Mercedes legújabb munkagépe, az X-osztály is erre platformra épült.

Az általam tesztelt Nissan Navara NP300

 

Azonban a lenti képeken látható alaposan kezelésbe vett példány egy Nissan GT-R motoros Navara, melynél dinamikusabb pick-upról nem is álmodhatna az ember. A 2.3 literes duplaturbós dízel egységet kipakolták és helyére a 3.8 literes V6-os, GT-R R35 motorja került.

A brit Shropshire székhelyű Severn Valley Motorsport (SVM) tuningcég keze munkája mindez, akik előzőleg egy Nissan Qashqaiban is helyeztek már el GT-R motort. Ennek köszönhetően egészen félelmetes, 320 km/h-ás végsebességre tett szert a népszerű városi crossover. A Qashqai-jal ellentétben a Navara-projekt csak a kezdeti szakaszig jutott el, inkább egy „nézzétek, mi ilyenre is képesek vagyunk” autónak szánták a tunerek ezt a fekete gyöngyszemet.

Nissan Navara-R az SVM-től

 

A számokat elnézve örvendetes lett volna gurulni látni a Navara-R-t, amit egész 800 lóerőig húztak fel. Az SVM hangsúlyozta, hogy igazából még ennél több is kihozható a gyárilag 565 lóerős GT-R motorból, hiszen egészen 1500 lóerőig lehet feltornászni a teljesítményét. Vajon verné a Bugatti Chiront?

Nissan Qashqai-R szintén az SVM garázstól

 

A Navara-R koncepció alapján tehát az SVM teljesen nyitott. A cégnél dolgozó Luke Anthony elmondta:

„Nálunk minden lehetséges, a legőrültebb ötletek szülik a legmenőbb kocsikat! Legyártunk bármit, amit a vevő kér, ha van elég pénze!”

Ha mélyen a zsebedbe nyúlsz, az SVM a te Navarádat is ízlés szerint formálja át, némi szerkezeti módosítással az R35 motorját is gond nélkül beépítik. Sőt, a komplett hajtásláncot is képesek átintegrálni a négykerékhajtással és a duplakuplungos hatsebességes manuális váltóval együtt.

A Nissan Pulsar GTI-R morcosra sikerült

 

A briteknél a lehetetlen nem létezik, mi sem jobb példa erre, mint az általuk felpimpelt, szintén GT-R motoros Nissan Pulsar GTI-R hatchback, vagy a Transit Supervan inspirálta Nissan Primastar pokoli verziója - tippelhetsz milyen motorral?! Azonban a Nissan saját GT-R motoros modelljéről se kell megfeledkezni: ez a 600 lóerős Juke-R 2.0, ami messze túlszárnyalja a megfizethető, 218 lóerős Juke Nismo RS-t is.

A gyári Nissan Juke-R 2.0

 

Gondolj bele egy pillanatra, te mit építettnél, ha lenne egy zsák pénzed? Melyik modellben tudnád elképzelni a duplaturbós V6-ot? Mondjuk egy Nissan Patrol? Nem SVM-tuning, de attól még bődületesen sziszmákol a legendás terepjáróban az RB25DET-motor. Csekkold a videót!

Forrás: