2017. április 26. | 10:56

A Nissan Navara legkomfortosabb, Tekna jelzésű  modelljét teszteltük. Dupla kabin, megannyi extra, és mégis egy pickupban ülünk. Valahogy így képzeltük el a kiforrott haszongépjármű-luxust

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Előnyök
Hátrányok
A tesztautót a Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. biztosította Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Navara vagy NP300?

Az első Nissan pickup 1935-ben jelent meg, 1977-ben pedig már egy extra kabint is becsattintottak a plató és a vezetőfülke közé. A 12. generációval tavaly rukkolt elő a japán gyártó, ám a Navara elnevezés csak 1997 óta ivódhatott be a köztudatba. Minden kontinensen más néven forgalmazták, mert a Nissan a világ minden táján rendelkezik összeszerelő műhellyel. Hívták Frontiernek, Paladinnak, Winnernek, Terranonak stb. Magyarországon szintén árulták NP300 és Navara néven is, végül az előző, második generációnál ragadt meg az NP 300 - ez volt az igazi fapados melósautó. A Navarából pedig egy kényelmes, extrákkal ellátott ékes, 4x4 pickup vált. Először ebben a platós autóban használtak bőrülést, ülésfűtést, kétzónás klímát és tettek rá hatalmas, szemrevaló felniket.  Az egész jármű méretei lehengerlőek, kívülről és belülről is tekintélyparancsoló. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat A harmadik generációs Navara elnyerte az év PickUpja díjat 2016-ban, nekünk, a hétköznapi használatra is alkalmas dupla kabinos verziót volt szerencsénk tesztelni. Bőséges helykínálat áll rendelkezésre a hátul utazó személyeknek is, a Tekna kivitel nyújtotta kényelmi funkciók pedig valóban komfortossá teszik az utazást, még a dugóban várakozás hosszú percei is elviselhetőbbé válnak.

Itt már többről van szó, mint egy  melós platósról

A 7 colos kijelzőn a navigáció jól szemügyre vehető, a szoftver gyors, napra kész és kellőképpen reszponzív, könnyen kezelhető a felület. Próbaképpen ugyan azt a címet ütöttük be a Waze alkalmazásba is, amely ugyebár híres a kerülőutak megtervezésében. Ezzel nem is tudott versenybe szállni a Nissan navigációja, 10 perccel lassabb utat kínált a telefonos navigációnál. A legfelszereltebb Navarában található még Bluetooth és AUX csatlakozó is, többféle módon hallgathatod tehát saját zenéidet. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat Csendes, kényelmes az utas kabin, sok tárolórekesszel felvértezve. Az anyaghasználatra sem lehet egyetlen szavunk sem, a bőr minőségi megmunkálású, az összeszerelés egy pickuphoz képest kifejezetten igényesnek mondható, kellemes az ergonómiája. Első ránézésre, ez nem feltétlen szembeötlő, de idővel kifejezetten szerethetővé válik az utastér. Versenytársaival összevetve a beltér terén a Navara viszi el a prímet. A vezető oldali elektromos ülés a deréktámasszal és ülésmagasság állítással kiemelendő, főleg az ülésfűtés ami pillanatok alatt lemelegíti rólad a gatyát, hideg időben valóban jól jön. A kétzónás légkondicionáló pedig a nagy melegben óvhat meg attól, hogy akaratlanul ráolvadj a bőr ülésekre. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat A teljesen kikapcsolható parkradar pozitívumként említhető, a pickup méreteit tekintve jó szolgálatot nyújt parkolásnál, tolatásnál. A 360 fokos rendszer segítségével akkor is lehet parkolni, ha az oldalsó és hátsó ablakokat befedte például a sár, ami egy pickup esetében bármikor előfordulhat, ráadásul amúgy sem könnyű kilátni a hatalmas monstrumból. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Laprugó: a valódi melós pickup kihagyhatatlan eleme

Az Navara legnagyobb újításaként a hátsó laprugót felváltó tekercsrugó említhető, ami a többlengőkaros felfüggesztéssel komfortosabbá teszik a közúton való közlekedést és a javítja a kezelhetőségét. Ám a tekercsrugók csak a duplakabinos verzióhoz kaphatóak, a szimplakabinos maradt a jól bevált laprugós rendszernél, ugyanis az mégis nagyobb teherbírású és agyonpakolva is magabiztosabban viselkedik. A Nissan Navara legkomfortosabb, Tekna jelzésű modelljét teszteltük. Dupla kabin, kétszeres helykínálat, megannyi extra, és mégis egy pickupban ülünk. Valahogy így képzeltük el a kiforrott haszongépjármű-luxust. A  tapasztalatok alapján a többlengőkaros megoldás ugyan azt nyújtja, mint a laprugós változat, és körülbelül ugyan akkora rugóutakkal is rendelkezik. Egyébként a Renault és a Mercedes is hamarosan érkezik saját, Navara alapú pickupjával, nekik bizony jól fog jönni a közúton komfortosabb futómű. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat Tény tehát, hogy aszfalton sokkal kényelmesebb a tekercsrugó, az úthibákat, bukkanókat viszont nagyon is mereven veszi az autó, kissé nyeklik, pattog. Kanyarstabilitás, fordulékonyság, takarékosság – ezek hagyományosan nem pickup erősségek, kanyarokban érezni, ahogyan a nagy tömeg elszabadul. Ez a rendellenesség a merev hídnak is köszönhető, de hát valamit valamiért. Mindezt üresen, rakomány nélkül teszi, jól megpakolva már más lehet a helyzet. A gyártó szerint a masszív, teljes egészében zártszelvényből készült létraváz nagyobb szilárdságot és fölényesebb teherbírást biztosít. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Alváztörés ellen most már bebiztosítva

18 colos kerekek kerültek a Navara alá, ez tűnik a jobb választásnak, ugyanis rendelhető még 16-os méretben is. Az abroncsoknál ajánlatos odafigyelni a guminyomásra. Ha tudod, hogy hosszabb távon, aszfalton fogod használni az autót, érdemes a guminyomást növelni, főleg autópályás használat esetén. Kis mértékben, de csökkentheted a fogyasztást, megéri tehát ezzel is játszani. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat Az NP300 jelzés a Nissan Pickup rövidítéséből, a 300 pedig a 3000 kilós össztömegből alakult ki. Az autó önsúly: 1956 kg, maximum terhelhetősége 1054 kg. Vontatási kapacitás 3,5 tonna, papíron. A második generációs Navaránál egy gyártási hanyagság miatt egyszerűen kettétört az alváz, ezt kompenzálva muszáj volt a Nissannak olyat alkotnia a következő körben, ami egyszerűen törhetetlen. Vagy lehet, hogy csak a megfelelő korrózió védelemre kellett nagyobb figyelmet fordítaniuk, ugyanis az alváztörős esetekben a problémát a nem megfelelő rozsdagátló bevonat eredményezte. Néhány helyen olyan szinten korrodálódott az anyag, hogy a plató és a fülke találkozásánál egyszerűen kettétört a pickup. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat A platón található C-sínes rögzítő rendszer rendkívül jól variálható, a négy rögzítési pontot könnyen lehet helyezgetni, ha megvan a megfelelő kötél, vagy spanifer akkor bármit egyszerűen rögzíthetsz. Erőteljesen kell ráhúzni a kallantyúkat, ha a feszítés gyenge, a sínből könnyen kieshetnek a fülek. A plató méreteit tekintve a Navara rendelkezik a legnagyobb rakodóterülettel versenytársai közül. A zárt rolós platófedél külön igényelhető, bár azért jól meggondolandó, hogy megér-e 580 000 forintot.

Kell a nagyobb motor!

A tesztautónkat egy közös nyomócsöves 2.3 literes, 190 lóerős, duplaturbós Renault dízelmotor hajtotta, ez a legerősebb változat, 450 Nm nyomatékkal, ami kielégítő a majdnem 2 tonnás saját súlyhoz. Ha teheted, mindenképpen ezt válaszd! Létezik egy kisebb, 160 lóerős változat, azonban az gyengének bizonyulhat, igényli a kasztni a nagyobb teljesítményt. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat A 7 fokozatú automata váltó teherautósnak mondható, azon felül viszont kényelmes, lassú haladásra int. A gáz jól adagolható, szépen fütyülget a turbó is izmosabb gázfröccsöknél. Az erőteljes dízelmotor bármilyen pozícióban, meredekebb lejtőnek felfelé is erőlködés nélkül indítja meg a szerkezetet. Semmilyen akadálynál nem gondolkozik, ha rálépsz a gázra a Navara kérdés nélkül mászik hegyet. Gyakran ahol tétova módon hezitáltam, hogy vajon képes lesz-e átkelni, ő azt meg sem érezte és boldogan hódított meg dombot, sziklát, saras nyomvonalat. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Magabiztos terepmenet, hasznos elektronikák

Kiváló terepszögekkel rendelkezik, a 223 milliméteres hasmagasság bizony nem elhanyagolható. Tengelytávja 3150 mm, kategóriájában a második legnagyobb, a Ford Ranger XL után, amitől mindössze 70 mm-el marad el. A felező és a difizár kapcsolója kézre áll, a kapcsolható összkerékhajtás három üzemmódja közül választhatunk:
  • 4WD High - Könnyebb terepre
  • 4WD Low - Nehezebb terepre
  • 2WD – Aszfaltra
Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat 221 ezer forintért elektromos vezérlésű sperr difit is kérhet az igazán elszánt pickup tulaj. A kormány áttételezésétől nem várhattunk túlságosan sokat, pickuposan indirektnek mondható, aminek hátrányát azért a budaörsi, szűkös szurdokokban ugyan megéreztük, de terepen bárki könnyedén elvezetheti, hatalmas méretei ellenére. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat A visszagurulás gátló kiválóan működött a teszt során, az automata váltóval remek párost alkotnak. Gyerekjáték a meredekebb helyeken való közlekedés, hegymenetben indulás, nem kell a kuplunggal bajlódni, de még a fékkel sem, csak gázt adsz, felbőg a motor és indulás. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat A lejtmenet-vezérlőrendszer szintén hasznos módon a kényelmet szolgálja. Egy ilyen nagytestű gépnél a féket alapból határozottabban kell kezelni, ám lejtőn lefele rábízhatod magad a lejtmenet-vezérlő rendszerre. Remekül muzsikál a kipörgésgátló is, nagyszerűen avatkozik bele az idétlen gázhasználatba, csúszáshatár előtt tartva az autót, alulkormányozottság esetén pedig minden esetben segít a sofőrnek. Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat Az automata vészféket sem szabad kifelejteni, közúton, nagyobb sebességről lassítva rásegít a rendszer, hangjelzés figyelmeztet az előttünk lassító, vagy éppen álló járműre. Ésszerű keretek között tud a sofőrrel együttműködni a biztonsági rendszer, de néha túl óvatos, akkor is beleszól a vezetésbe, ha nem lenne rá szükség.

Összefoglalva

Átlagban 8 literrel el lehet vele járni városban, de a teszt alatt nehezebb lábbal a fedélzeti számítógép 16.2 literes fogyasztást számolt, jártunk többféle terepen, autópályán, városban és szűk hegyi utakon. A Nissan Navara legkomfortosabb, Tekna jelzésű modelljét teszteltük. Dupla kabin, kétszeres helykínálat, megannyi extra, és mégis egy pickupban ülünk. Valahogy így képzeltük el a kiforrott haszongépjármű-luxust. A Nissan Navara legfelszereltebb modelljénél valóban érvényesül a Crossover jelleg, bár ez nagy részben a Tekna nyújtotta extráknak is köszönhető. Egyedül néhány gomb lehetne átgondoltabb, dizájnosabb, de ezeket más Nissan típusokból hozza az autó, nem egyedi eset. Mára kiforrottá vált a modern pickup fogalma, a kényelmet, a terhelhetőséget és a terepjáró képességeket igyekeznek egybegyúrni a gyártók. Az új Navara esetében ez nagyon is jól sikerült, akár közúton akár terepen használod, mindenhol a maximumot nyújtja. https://www.youtube.com/watch?v=SfaGiXa3oH0&feature=youtu.be A dupla kabinos modell kezdő bruttó listaára: 8 182 000 Ft Tesztautó bruttó listaára: 10 827 000 Ft

Nissan Navara NP300

2298 cm3-es, soros 4 hengeres dízel 190 LE @ 3750 rpm 450 Nm @ 1500 rpm Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
  • 10.8 másodperc
Végsebesség:
  • 184 km/h
Kombinált fogyasztás:
  • 6.4 l/100km
Városi fogyasztás:
  • 7.4 l/100km
Országúti fogyasztás:
  • 5.9 l/100km
A tesztet készítette:
  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk
Ajánlott oldal:

Prémium termékeket vagy szolgáltatást kínál a cége?

Amennyiben Ön is olyan klub vagy cég tulajdonosa, amely prémium termékeket vagy szolgáltatást értékesít, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az info@alapjarat.hu címen vagy a +36-20-299-58-30-as telefonszámon.
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!