Három év alatt kiderül egy autóról, hogy tulajdonosa elégedett vele, vagy a pokolba kívánja. A 2018-as elégedettségi rangsor tartogat néhány meglepetést!

Az amerikai Consumer Reports (CR) nonprofit fogyasztóvédelmi szervezet minden évben összeállítja azoknak az autómárkáknak a listáját, amelyekkel leginkább elégedettek a vásárlók három év használat után. A CR eredményei nem csak a vásárlóknak, hanem az autógyártóknak is fontos támpontot jelentenek. A maximális pontszám azt jelenti, hogy az autó tulajdonosa, ha tehetné, ismét az adott márkát választaná, és azt kapta a kocsitól, amire előzetesen számított. Az eredmény minősíti a modell marketingkommunikációjának hitelességét is, hiszen ha nagyon jók a reklámok, ám olyat ígérnek, amit a jármű végül nem tud teljesíteni, akkor ez elégedetlenséget szül. Mivel három év használat után válaszolnak tulajdonosok, itt már felmerül a minőség kérdése is, ennyi idő alatt sok olyan bosszantó hiba kijöhet, ami miatt a vásárló átkozza a napot, amikor először besétált a kereskedésbe. Fontos, hogy az alábbi lista eredményeit a márkák modelljeinek átlagos értéke adja, vagyis ha egy cég jól szerepel, akkor ebből az is kiderül, hogy kiegyensúlyozott, egyenletes a modellkínálata. Egy rosszul sikerült széria bizony az egész márka megítélését képes magával rántani. Egyértelműen a Tesla lett a 2018-as év győztese, egyben nagy meglepetése is. Friss márkáról van szó ugyanis, ahol még nem alakultak ki pontos vásárlói elvárások, így elvileg előfordulhat csalódás. A Model 3 ráadásul sok gúnyos megjegyzést kapott műszaki megoldásai, vagy éppen nagy illesztési hézagjai miatt a konkurensektől, az Autopilot rendszerről pedig bebizonyosodott, hogy neve ellenére életveszélyes vezetői felügyelet nélkül használni. Ennek ellenére úgy tűnik, a vásárlók elégedettek, és ha tetetnék, gondolkodás nélkül újra megvásárolnák autójukat. A Porsche évek óta a vásárlói elégedettségi listák élén van, ami nem meglepő, hiszen stabil, jól ismert és műszakilag kiforrott modelleket készítenek. 2018-ban a 100-ból 85 pontot gyűjtöttek be, ami a második helyre volt elegendő. A Teslánál is nagyobb meglepetés a Hyundai cég luxusmárkájának, a Genesisnek a sikere. Valamit nagyon tudna kell a kocsinak, ha befutott a harmadik helyre, ráadásul a maga 81 pontjával ott liheg a bajor izomgép nyakában. Új márkáról lévén szó, túl nagy darabszámban még nem vásároltak belőle, ám aki pénzt adott érte, az eddig nem bánta meg. Bár nem fért fel a dobogóra, a nem éppen minőségéről híres Chrysler márka negyedik helyét nem lehet szó nélkül hagyni, már csak azért sem, mert 2017-hez képest négy helyet javított. A németeknek nincs okuk büszkeségre, mert a második Porschén és az ötödik Audin kívül a többiek alaposan lemaradtak: a BMW a 15., a Mercedes-Benz a 22., míg a Volkswagen a 23. helyre fért csak fel a CR listájára 2018-ban. Ez azért jelenthet még problémát, mert pont ezek azok a márkák, amelyekhez leginkább hűségesek a vásárlók, ám ha ekkora az elégedetlenség, akkor sokan elpártolhatnak tőlük. Érdekes a sereghajtók mezőnye is, a 30-as lista utolsó három helyén azonos pontszámmal a Nissan, a Mitsubishi és a Honda amerikai márkája, az Acura tanyázik. El kell ismerni, hogy ezek egyike sincs mostanában túl jó formában, és izgalmas modellekkel sem nagyon sikerült előrukkolniuk az elmúlt években. Forrás:
  • Címkék:
  • Top