home Nagyvilág Az 5 legkönnyebb Porsche, amit valaha gyártottak

Az 5 legkönnyebb Porsche, amit valaha gyártottak

0 people like this.

Pár hete a Porsche már meglobogtatott egy TOP 5-ös listát saját autóiról, ott a TOP 5 legjobb modell sorozatot vették górcső alá. A most következő rövid összefoglalóban az 5 legkönnyebb Porsche modellről lesz szó és egy videót is meg sasolhatsz róla, ha a szöveg nem lenne elég.

Carrera RS 2.7 Sport

Az első a sorban, és egyben a „legnehezebb” a 911 Carrera RS 2.7 Sport. Első ránézésre, azonnal felismerheted a cuki kacsafarokról ami az autó fenekén meredezik. Két verzió létezett a 911 Carrera RS-ből, a touring és a sport. Na én most a Sportról beszélek. A touringhoz képest a sport 100 kilóval könnyebb, így összesen 975 kg-ot nyom. A habkönnyűség eléréséhez a Porsche kicserélte az első üléseket, eldobta a hátsókat, és minden egyéb felesleges apróságot kihajított, mint pl. az óra és az utas oldali napellenző.

Porsche Carrera RS 2.7 Sport

906 Carrera

A következő pehelysúlyú versenyző inkább egy űrhajóhoz hasonlítható: a Porsche 906 Carrera 6. Ez a modell valójában kamerás autóként szolgált egy német televíziócsatornánál. A teljes karosszéria üvegszálból készült, és az “utas” egy elülső kamera, amely a motorsport események rögzítésére szolgált. Ha üres, akkor a 906 kg-ot nyom.

Porsche 356 SL

A harmadik autó a Porsche 356 SL, a titokzatos SL jelzés nem jelent mást, mint Sport Light. 1951-ben elsőosztályú Le Mans autónak számított, és győzelmet is arattak vele természetesen a 24 órás versenyen. Ez a modell volt az első német gyártmányú győztes a Le Mans keretei között. Az egész karosszéria alumíniumból készült és a 356 SL a mérleget mindösszesen 639,56 kg-ot nyom.

Porsche 356 SL a Le Mans futamon

718 Boxster

A 718 Boxster… Na az nincs ezen a listán. De egy másik 718-as igen, név szerint a 718 Formel 2. A Porsche 1959-ben és 1960-ban megépítette ezt a nyitott futóműves Formula-2-es versenyautót, és egy 150 lóerős motorral ajándékozta meg, ami a pilótafülke mögött helyezkedett el. Ez azt jelenti, hogy egy 455,86 kg súlyú gépről beszélek. Ezt a kevesebb mint 500 kg-ot hajtotta a 150 ló. Hát nem volt nehéz dolga, és a kocsi gyors volt. Nagyon gyors.

909 Bergspyder

Végül a legkönnyebb pille-pehely autó, a Porsche 909-es Bergspyder. Alapvetően egy műanyag bőr, alumínium keret és egy motor. Ennyi az autó. Ez a motor viszont 275 lóerős teljesítménnyel húzta fel az apró Bergspydert a hegyi utakra. Valójában az első hillclimb versenyautók egyike, és méltán érdemli meg a TOP 5-ös lista első helyét, hiszen mindösszesen 384,1 kg-ot nyom. Ez már valami!

Ha szeretnéd, az alábbi videón egy rövid összeállítást is nézhetsz a fenti öt autóról.

Te ismersz még pehelykönnyű Porschékat? És mást?

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat