2018. május 22. | 15:34

A hétvégi berlini versenynapon hajtotta meg 2016 F1 világbajnoka a második generációs Formula-E autót, s bár nagyon élvezte, nem tervezi, hogy újra versenyezni fog.

A német F1 világbajnok a berlini ePrix alkalmával beszállt a második generációs elektromos versenyautóba, melyet élesben 2018 decemberétől fognak használni. A járgány jelentős fejlesztésen ment keresztül, maga Rosberg is rettentően élvezte a körözést, a csapatrádión folyamatosan a tetszésének adott hangot. Az új autó sebességét őrültnek nevezte, vélhetően nagyobb kihívás lesz terelgetni őket az amúgy szűk városi pályákon.
Nico Rosberg 2016-ban

A Mercedes is csatlakozik majd a sorozathoz, erre azonban csak a 2019/20-as idénytől fog sor kerülni. Természetesen felmerült az a lehetőség, hogy Nico Rosberg lehet az istálló csapatfőnöke. Ezt azonban határozottan cáfolta, nem kíván visszatérni sem a versenyzéshez és a csapatvezetés sem opció számára. A versenyzés időszakát teljesen lezárt, példaként pedig Toto Wolffot, az F1 Mercedes csapatfőnökét említette és méltatta is egyben, rajta keresztül látszik, hogy ebben a sportban a sikernek ára van, az pedig azt jelenti, hogy a szabadidőben is kőkemény munkát kell végezni, a német pedig nem szeretne így élni. Kizárólag befektetőként akar részt venni a Formula-E életében és elmondta, hogy mit gondol majd a Mercedes jövőbeni részvételéről.
„Ha a Mercedes elkezd valamit, akkor azt mindig rendesen csinálják, ezért azt gondolom, hogy komolyan számolni kell majd velük. Ugyanakkor rajtuk kívül számos kiváló csapat is harcba száll, itt lesz a Porsche az Audi és a BMW is, nagyon nehéz lesz ilyen mezőnyben győzni.”

Nico Rosberg a berlini ePrixen tartott bemutatót

Jean-Eric Vergne korábbi Forma-1-es pilóta is mondott néhány szót az új autókról. Szerinte már-már ijesztő lesz ezeket vezetni, ebben teljesen igaza van, ugyanis időmérős módban a jelenlegi autóknál 50 kW-tal lesz erősebb, a versenyüzemmódban sem lehet ok panaszra, a leggyengébb is 20 kW-tal lesz erősebb a mostaninál, na és persze az autócserének is búcsút lehet inteni. Elmondta még azt is a francia pilóta, hogy szerinte ilyen autók szélesebb pályákat kívánnak, ezért nem tartja kizártnak, hogy egészen új helyszínek is lesznek a jövőben. Érdekességként, a következő idény első futamát Szaúd-Arábiában rendezik meg, s mint köztudott, ott vannak gondok a női egyenjogúsággal, de a sorozat ez ellen is tenni szeretne. Mint ismeretes, 2017-ben Mohamed bin Szalman herceg engedélyezte, hogy a nők szerezhessenek jogosítványt, most pedig arra is felhatalmazást adott, hogy nők vezessenek Formula-E autót a verseny előtti bemutatórendezvényen, s természetesen nők is lehetnek majd a lelátókon. A Formula-E igazgatója, Alejandro Agag szerint ezzel nagy lépést tesznek azért, hogy az ország egy jobb hely legyen és a társadalmi egyenlőtlenségek terén pozitív irányt vegyenek a folyamatok. Forrás: