2018. május 18. | 13:49

A Formula-E népszerűsége töretlen és sorban állnak a nagyvárosok, hogy ők is futamokat rendezhessenek. Bár fiatal szériáról van szó, az innováció elképesztően gyors ütemű.

1. Egyre több a sztár a Formula-E-ben

Bizony egyre több sztárpilóta, volt F1-es versenyző választja ezt a bajnokságot, így tett a napokban Felipe Massa is, aki aláírt a Venturi csapathoz. Nem is kevés időre, három teljes évet írt alá az egykori vb ezüstöt szerző versenyző. De miért is lehetett neki ez érdekes? Azért is, mert egyre több nagynevű gyártót vonz a sorozat, ettől természetes, hogy a pilóták számára is felértékelődik a széria. További nyomós érv, hogy az utcai versenyzés csúcsa jelenleg a Formula-E.

2. Növelik az akkumulátorok méretét

A Formula-E autóiban nagyobb lesz akkumulátor, ami azt jelenti, hogy nem lesz autócsere. Eddig teljesen hétköznapi jelenet volt, hogy a pilóták a táv felénél behajtottak a boxba és gyorsan átültek egy másik autóba, hogy azzal fejezzék be a versenyt. Ennek most vége, egy feltöltéssel egy autó is képes lesz végigmenni a teljes versenytávon.

3. Növelik az autók teljesítményét

A Formula-E autóknak nem csak az akkumulátora, hanem a teljesítménye is nőni fog. Jelenleg nagyjából 335 lóerő tombol ezekben az elektromos járgányokban. Versenyüzemmódban 270 lóerő áll a pilóták rendelkezésére.

4. Nő a végsebesség

A Formula-E autók nagyon gyorsak. Tényleg. Az új generációs elektromos versenygépek a 0-100-ig tartó sprintet körülbelül 2,8 másodperc alatt érik el. A végsebesség tekintetében sem kell szégyenkezni, akár 280 km/h körül is képesek repeszteni, ami az utcai pályákon különösen nagy tempónak számít.

5. Halo védi a pilótákat

A Formula-E autókon is van a Halo, ami a Forma-1-ben és a Forma-2-ben is bevezetésre került. Más néven glóriának is hívják, és azt a célt szolgálja, hogy a pilóta feje nagyobb biztonságban legyen. Itt azonban kicsit extrább a dolog, ugyanis egy speciális LED fénycsíkot kap a Halo. Ezek a fények különféle információkat tartalmaznak majd, mint a különböző teljesítményi módok és egyéb részleteket a versennyel kapcsolatban, mindenképp érdekesen hangzik.

6. Különleges gumiabroncsok

A Michlein Pilot Sport minden időjárási körülmény között teszi a dolgát. Kifejezetten a Formula-E-re fejlesztették, hogy megfeleljen az utcai versenyek által nyújtott extrém igényeknek, s most átesett egy komoly fejlesztésen. Könnyebb mint korábban, jobb tapadást tesz lehetővé, illetve a gördülési ellenállása is jobb.

7. Súlyhatárok

Az autók minimális súlya kevesebb, mint egy tonna, versenyzővel együtt körülbelül 900 kilogramm. Az akkumulátor csaknem 385 kilót tesz ki, bizony az egy nehéz alkatrész. Az autók külleme mellett sem könnyű elmenni, ezek az autók nagyon szépek és különlegesek. Futurisztikus és művészi is egyben, az aprólékos kidolgozottság, az éles vonalak és úgy minden nagyon egyben van. Nem mellesleg egyre több híresség jelenik meg a sorozat körül, a Venturi csapatban társtulajdonos Leonardo DiCaprio Oscar díjas színész, de a 2016-os F1 világbajnok Nico Rosberg is befektetett a sorozatba, és minden versenyen ott van, ha teheti. Forrás: