2018. február 12. | 15:54

A francia gyártó elismeri, hogy nagy kihívásokkal kell szembenézniük a mostani szezonban. A nyomást pedig fokozza, hogy most már a McLaren is az ügyfeleik között van és nem akarnak sereghajtók lenni.

A Red Bull Racing régóta használja a Renault erőforrásokat a V6-os hibrid-korszakban. Igaz, hogy voltak szép eredményeik, de összességében kijelenthető, hogy nem sikerült a vb-címért harcba szállniuk. A Red Bull biztosan nem felejtett el autót építeni, a 2017-es szezonban pedig három futamot is tudtak nyerni, Max Verstappen pedig erődemonstrációt tartott Mexikóban. A gond elsősorban a megbízhatósággal volt, számtalan alkalommal füstölt el az autó. A Renault F1 projektjének tanácsadója, a korábbi négyszeres világbajnok Alain Prost elmondta, hogy örül a McLaren csapattal kötött megállapodásnak, ezzel sikerült egy nagy nevet a partnerek között tudni. Cyril Abiteboul, a Renault gyári csapatának csapatfőnöke viszont elmondta, hogy két korábban sokszoros világbajnok istálló elvárásai kihívást jelenthetnek. A továbbiakban pedig az alábbi kijelentést tette:
„Nagyon pozitívak vagyunk az együttműködéssel kapcsolatban, érdekes és izgalmas idők következnek. Érdekes, mert kihívás – de ugyanakkor mindenki nagyon elszánt és motivált a kollégák között. Büszkeséggel tölt el minket, hogy ilyen nagy csapatokkal dolgozhatunk együtt és persze a versenyzőket is meg kell említeni. Fontos, hogy megosszuk egymással a megszerzett tapasztalatokat és egy ütőképes csomagot rakjunk össze.”  - fogalmazott Cyril Abiteboul.
A Renault 2016-ban tért vissza mint gyári csapat, a Lotus F1-et váltották. Az első esztendő nehéz volt számukra, de tavaly már jelentős fejlődést mutattak. Nagy valószínűséggel idén már egy dobogó is összejöhet nekik.

Fernando Alonso Amerikában versenyez

A kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonso, az amerikai Daytona 24 órás versenyen vesz részt a United Autosports versenyzőjeként, és már túl is vannak a kvalifikáción, ahol a 13. helyet szerezte meg a spanyol. Fernando Alonso elmondta, hogy:
„Tudva, hogy ez egy 24 órás verseny, valószínűleg ez volt eddig a legkevésbé fontos időmérő az életemben. Normális esetben 60-70 köröm van arra, hogy ledolgozzam azt, amit az időmérőn tettem, de szombaton 24 óránk lesz. Remélhetőleg nem az időmérő volt a kulcs.”
Hozzátette még, hogy sokat kell tanulnia ezekről az autókról és készen áll arra, hogy a legjobbját nyújtsa. Szerinted hogyan fog szerepelni?  Forrás:
  • Címkék:
  • F1