2018. augusztus 26. | 16:26

A ralikrossz-világbajnokságban elhalasztották az elektromos autók bevezetését 2021-ig.

A döntés meghozatalára azért volt szükség, hogy elegendő időt biztosítsanak a gyártók számára, hogy azok végiggondolják lehetőségeiket, és finomítsák terveiket. Az új határidő 2019. március 29. Eddig kell a gyártóknak elkötelezniük magukat az elektromos versenyautók mellett.

A világbajnokság 2019-ben és 2020-ban a mostani, belső égésű motorokkal folytatódik. Ezek a szuperautók a sorozat elektromossá tétele után is a ralikrossz hétvégék fontos részét képezik majd.

„Az autósport egy nagyon izgalmas korszakának előszobájában vagyunk. Egyre növekszik az elektromos autók fontossága a közlekedésben. A ralikrossz kiváló lehetőséget biztosít az elektromos autókban rejlő elképesztő teljesítmény kiaknázására. Mindemellett szórakoztató, és még a környezetre sem ártalmas” - mondta Paul Bellamy, a sorozatot szervező IMG Motorsports alelnöke.

„Viszonylag rövid idő alatt, hatalmas lépéseket tettünk előre, hiszen az első hivatalos megbeszélés 2017 júniusában volt. Sikerült meghatároznunk és elfogadnunk egy teljesen új koncepción alapuló ralikrossz autót. Most türelmesnek kell lennünk, hogy sikerüljön összehoznunk egy nagyszerű mezőnyt. Hiszünk abban, hogy a régi és új rajongók egyaránt élvezni fogják a kedvenc sorozatukban bekövetkező változást” - tette hozzá az alelnök.

Az elektromos autók bevezetését a sorozatban idén hagyta jóvá a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Autósport Tanácsa. Az autóknak követniük kell egy, a szövetség által megszabott műszaki sablont.

A négykerék-meghajtású autókat egy karbonszálas, önhordó alvázas szerkezettel látják el, melyeket az Oreca biztosít. Az akkumulátorokat a Williams Advanced Engineering szállítja. Minden autóban lesz két 250 kilowattos elektromotor, melyet a gyártók fejlesztenek, és melyek együttes teljesítménye 670 lóerő lesz. A karosszériát majd szintén a gyártók alakíthatják kedvükre.

A versenysorozatba magáncsapatok is nevezhetnek, vagy egy meglévő gyártó által biztosított autóval, vagy pedig a saját maguk által kifejlesztett motorral és karosszériával, persze olyannal, melyet az FIA jóváhagyott.

A 2020-as World RX események nagy részén lehetőséget kapnak a gyártók és a csapatok, hogy bemutassák elektromos autójukat. A hírek szerint olyan nagyobb autógyártók, mint a Volkswagen, Audi és a Peugeot jelezték érdeklődésüket az elektromos autók irányába. Ezek a gyártók egyébként egytől egyig ott vannak jelenleg is a versenysorozat rajtrácsán.

A szabályok terén marad minden a régiben: a versenyzőknek előbb egy szabadedzésen, majd négy időmérő edzésen és két elődöntőn kell átverekedniük magukat a hat autót felvonultató döntő versenyig. A csapatok továbbra is két autóval vesznek részt a versenyben, a szezon végén pedig konstruktőri és versenyzői világbajnoki címeket osztanak ki. A magáncsapatok egy külön pontversenyben vetélkedhetnek egymással.

Elméletben a ralikrossz versenyek rövid, sprintszerű természete fekszik az elektromos autóknak, hiszen itt nem kell figyelniük a hatótávolságra. A könnyűsúlyú alváz és az elektromos meghajtás együttes erejének köszönhetően megközelíthetővé válhat a jelenlegi, 600 lóerős szuperautók által produkált 2,5 másodperces 0-100 gyorsulási adat.

Forrás: