2018. április 06. | 16:49

A Genfi Autószalonra készültünk mikor érkezett a hír, hogy egy X-Trailt kapunk a hosszú útra. Valahol mindenki megkönnyebbült, mert tudtuk, hogy a Nissan legnagyobb és legerősebb szabadidő-autójával lesz dolgunk.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Nissan X-Trail - 2.0 dCi Xtronic 4x4
Előnyök
Kényelmes, jól variálható utastér
Meglepően jó CVT váltó
Rugalmas hajtáslánc
Hátrányok
Nem túl modern központi rendszer
Hangos autópályán
Drága dízel felár

A tesztautót a Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. biztosította!

Februárban, a Genfi Autószalonra történő készülés során ért minket a hír, hogy a Nissan Magyarországi képviselete egy X-Trailt biztosítana számunkra az utazáshoz. Körülbelül 3000 kilométer várt ránk, így nagyon megörültünk, hogy nem a céges, kombi Focussal kell megtennünk ezt a hosszú utat, hiszen tudtuk, hogy a Nissan legnagyobb szabadidő-autójához van szerencsénk. Nissan Xtrail Teszt - Alapjárat Maga az X-Trail már 18 éve koptatja a nagyvilág útjait, előnye, hogy nem csak az aszfalton érzi jól magát, bár svájci utunk során 98%-ban autópályán használtuk. A T32-es kódjelet viselő, felvarrott harmadik generáció a Qashqai nagytestvérének tekinthető, most már meghajtás terén is, hiszen sokáig csak a 130 lóerős, 1,6 literes dízellel volt kapható, azonban mindenki nagy örömére megjelent a palettán a kétezer köbcentis, hozzá jobban illő öngyulladós egység. Nézzük, mik voltak a tapasztalatok!

Nissan X-Trail: Szimplán nagy

Ez elmúlt 5-10 évben csúnyán elharapódzott a SUV-őrület, hiszen aki csak teheti magas, impozáns, biztonságot nyújtó crossoverekben pihenteti a fenekét. Valamilyen szinten meg is értem őket, mert manapság már menőbb egy városi terepjáróban utaztatni az egész családot, mint venni egy semlegesnek számító egyterűt. Nissan Xtrail Teszt - Alapjárat A tiszteletet parancsoló méretek a 4,64 méteres hosszúságban és a 2,7 méteres tengelytában keresendők, a 21 centis hasmagasság pedig arról biztosíthat, hogy nehéz felakasztani bárhol is az 1,7 tonnás SUV-ot. Az X-Trail külseje tavaly nyáron finomodott némileg: szögletesebb orr-részt kapott, hangsúlyosabbá vált a hűtőrács króm eleme, átformálták a LED-es változatban is kérhető a lámpatesteket, amik diódás nappali menetfényeket kaptak. Az autó méretei nem változtak, de alapvetően erre nem is volt szükség, a kiegyensúlyozott átdolgozás kellően fiatalította meg. Bár ez a kolbászzsír metál szín sokaknak nincs ínyére, mi kifejezetten szerettük!

Nissan X-Trail: 3000 kilométert gond nélkül elülsz benne

Az X-Trailben a családi autókat megszégyenítő helykínálat és elrendezés fogadott minket, és egy csöppet sem támadt kétségünk afelől, hogy kényelmes utunk lesz. Kezdjük a sofőr ülésnél, melyet elektromosan tudtam állítani, az átformált kormány remek fogású, fűthető, sportos, lecsapott alsó résszel rendelkezik és kellemes rajta a bőr tapintása is. Bal könyökömnél a támaszték külön kérhető puhított változatban, azt mindenkinek ajánlom, mert egyébként a kopogós, komor műanyagok könnyen elszaporodnak az utastérben. Nissan Xtrail Teszt - Alapjárat Előttem az óracsoport között egy 7 colos TFT kijelző figyel, minden fontos információ a rendelkezésemre áll és sokkal kellemesebb volt azt nézegetni, mint a középkonzol nem 21. századra hajazó, grafiakailag zéró kijelzőjét, melynek néhány funkciója, mint például a Bluetooth nehezen volt elővarázsolható, és a 360 fokos kamera képe sem győzött meg igazán. A Tekna felszereltség elhalmozott minket extrákkal: a holttérfigyelő mindig jól jön autópályán, az automata reflektort ritkán használtam késlekedése miatt, a sávelhagyás figyelő 5-6 órányi vezetés végéhez közeledve párszor rám ijesztett, a táblafelismerő aktívan jelzett, az elektromos csomagtérajtó megkönnyítette a ki- és bepakolást, a kulcs nélküli indítás pedig csak hab volt a tortán. Nissan Xtrail Teszt - Alapjárat Anyósülésen gigantikus hely, ahogyan hátul is, sőt, itt magasabbra került az üléssor, ezáltal minden belátható volt, nem kellett a két első ülés között kikandikálni a beszélgetések során. Azonban autópályás tempónál rendkívül zavaró volt a kerékdobokból érkező zaj, a hangszigetelésre fordíthattak volna nagyobb hangsúlyt. Alapvetően nem az áramvonalasságáról híres X-Trail azért bőven termelt szélzajt is. A hátsó üléssor síneken állítható, a csomagtér alaphelyzetben 565 litert kínált, de ledöntött ülésekkel akár 1996 literre is bővíthető. Újdonság még, hogy az X-Trail hétüléses formában is kérhető, ez az extra Tekna felszereltségnél 300 000 Ft, az eggyel gyengébb, N-Connecta csomagnál 500 000 Ft többletet jelent.

Nissan X-Trail: Megköveteli a nagyobb motort

Szóval mint már említettem, jót tett az Nissan X-Trailnek az öblösebb dízelmotor, amely a Renault Koleosból ismert lehet: ez került bele, csupán annyi történt, hogy a Nissan mérnökei elektronikusan áthangolták. A dinamikus közlekedéshez igényli az 1995 köbcentit, főleg, ha hét üléssel kéred vagy utánfutót cibálnál vele: kézi váltó esetében 2000 kg, CVT-nél 1650 kg a fékezett vontatási kapacitás. Nissan Xtrail Teszt - Alapjárat Hosszú utunk során alapvetően elsőkerék meghajtással közlekedtünk, nem volt szükség mind a négyre. A középkonzolon az összkerékhajtás intelligensen vezérelhető, ez az extra 700 000 forintot kóstál – az All Mode összkerékhajtás nehéz terepekre nyújt alternatívát (4WD Lock Mode), és létezik automata beállítás is, amikor a jármű folyamatosan figyeli az útviszonyokat és ehhez igazítja az első és hátsó kerekek erőegyensúlyát a legjobb tapadás érdekében. Nissan Xtrail Teszt - Alapjárat Az Euro 6-os dízelmotor 177 lóerőt és 380 Nm-t teljesít, mely nyomaték már 2000-es fordulaton jelentkezik, 9,6 másodperc alatt van 100-on, ami egy CVT-váltós egységtől nem is olyan rossz eredmény. Egyenletes gyorsítás, viszonylag jó gázreakció, kis rángatással, de vehemensen indul meg az autó. Autópályán bőven elég volt az adaptív tempomattal játszani, a németen gond nélkül közlekedtünk 150-160 km/h-s tempóval. Nem meglepő módon a gyári 5,6 literes fogyasztás helyett 8-8,5 liter között zártuk tesztutunkat, ami teljesen reális egy ekkora, jól megpakolt autótól.

Nissan X-Trail: Igásló az autópályán

Az X-Trailhez a hatfokozatú kézi váltó összkerékhajtással jár együtt, a fokozatmentes CVT automata váltóval első- és összkerékhajtással is elérhető. Meglepődötten tapasztaltuk, hogy a CVT Xtronic váltó kiválóan palástolja fokozatmentes létét. Igaz, hogy a sportolást nem támogatja, de minimálisan mindig ugrik vissza a fordulatszámmérő, mintha valóban váltana az egység. Csak róttuk a kilométereket és egészen hozzászoktunk ehhez a megoldáshoz, mely egy ilyen hosszú út során zökkenőmentes, komfortos haladást biztosít. Nissan Xtrail Teszt - Alapjárat A futómű elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztést rejt, hangolásával tökéletesen eltalálták az aranyközéputat, hiszen alapból kényelmes a rugózás, de kellően feszes is, nem billegett kellemetlenül a bódé a genfi szűkös utcákon sem. Érezhetően feküdt az úton és az elektromos szervóval megspékelt kormánymű is pontos irányíthatóságot idéz elő SUV létéhez képest.

Összegezve

Összességében pihentetően töltöttük el a közel 3 000 kilométert az X-Trailben. Kényelemre nem volt panasz, a menetdinamikai gyengeségeket kiküszöbölték a kissé kulturálatlan 2,0 literes dízelmotorral. Egyedül talán a hátsó dobokból érkező zaj és a menetszél ronthat értékelésemen, de egy olyan autótól, ami terepen is helyt áll bármikor, ez legyen a legkisebb baj. Az összeszerelésben, anyagminőségben hozta a japánoktól elvárható színvonalat, bár aki ilyen autót vesz, nem ez lesz számára az elsődleges szempont. A kétliteres dízel felára viszonylag magasra rúg, a Tekna felszereltségű, CVT-s 4x4-es tesztautónk ára 12 904 000 Ft, az 1,6 literes benzinmotorral és Visia felszereltséggel már 7 284 000 Ft-ért hozzá lehet jutni.

Nissan X-Trail - 2.0 dCi Xtronic 4x4

  • Lökettérfogat: 1995 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 177 LE 3750/perc
  • Max. forgatónyomaték: 380 Nm 2000/perc
  • Hossz./szél.: 4690/1820 mm
  • Tengelytáv: 2705 mm
  • Saját tömeg: 1675 kg
  • Városi fogyasztás: 6,6 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 5,6 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 6,0 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 8,6 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 158 g/km
  • Végsebesség: 196 km/h
  • 0-100: 9,6 s