home Tech Tuning nagymesterek: klasszikus Porschék, extrém méretek és egy valódi művész mesterhármasa

Tuning nagymesterek: klasszikus Porschék, extrém méretek és egy valódi művész mesterhármasa

290 people like this.

Akira Nakai valamint tuningcége, az RWB mindössze néhány év alatt világhírűvé vált. Mi vezetett a japán tuner fanatizmusa mellett a sikerhez?

„Durva világ koncepció”. Tükörfordítással nem éppen az igazi, de eredeti nevén már mondhatni ikonná vált a Rauh-Welt Begriff a tuning és az internet szerteágazó földjén. A klasszikus 911 Porschék sokunknak nagy kedvencei, de szigorúan a gyári formára esküdöző Porsche fanatikusok vérnyomása még magasabbra szalad a miénknél, ha meghallja a tuning garázs nevét. Nem másról van szó, mint Akira Nakai-ról, illetve tuningcégéről, az RWB-ről, amely alig néhány év alatt nemzetközi hírnévre tett szert. A recept pedig egy jókora japán stílusérzék, egy német sportautó és rengeteg érzelmet kiváltó megoldás egyesítve.

Nakai-san egykori AE86-a, amely ma már ha nem is teljes állapotában, de hű maradt önmagához
Nakai-san egykori AE86-a, amely ma már ha nem is teljes állapotában, de hű maradt önmagához

A kezdetek, egy AE86-cal és rengeteg fanatizmussal

Az 1990-es évekbeli Chibaprefektúrában járunk. Egy amatőr drifter közeledik egyedi AE86-os Corolla-jával a Tsukuba versenypálya pitjébe. Az autó bedöntött és szélesített lemezfelnikkel, és extrém optikával hívja fel magára a figyelmet, mind a pitben, mind a pályán. Az akkor alig 27 éves Nakai száll ki az autóból, és üdvözli ismerőseit, közeli barátait. Akkor még senki sem gondolta, hogy Nakai ilyen karriert fog befutni, és a tuning világ egyik élő legendájává fogja avanzsálni a közérdemű. Nakai-sanmai személyiségének kialakulása azzal a bizonyos AE86 Trueno kupéval kezdődött. A drift műfajért rajongó tuner először alkalmazta a – ma már teljesen elfogadott -stíluselemeket autóján, amik persze a funkció szerepét is maximálisan betöltötték a kanyarvadászat során. Extrém ültetés, széles felnik, mínuszos kerékdőlés és ultraszéles karosszéria. Ekkor az AE86 világában közel sem volt elterjedt ez a fajta átépítés, így Nakai erre alapozva eltudta indítani kis garázsát a vidéki Chiba-Ken városában. Nem is telt el sok idő, mindössze néhány év. Nakai egy karosszériaműhelyben dolgozott, amikor egy törött 930-as Porsche begurult az aktuális munkahelyére. Már gyerekként is rajongott a stuttgarti márkáért, de akkor nem jutott dűlőre magával, hogy mégis milyen érzelmek keringettek benne. Rádöbbent, hogy ez bizony szerelem, mégpedig nem az egyszerűbbik fajtából. Meg is vásárolta a Porschét, amely rá néhány évre betöltötte „Stella” szerepét, amely meghatározó eleme volt a világhírnév felé vezető úton.

„Style is everything”

Nakai garázsában hat év leforgása alatt vált a törött 930-ból, egy rendkívül harsány, meghökkentő látványt nyújtó és lélekkel rendelkező utcai versenyautóvá. A 911-es a bosozoku stílus inspirálta, hatalmas szélességgel rendelkező szegecselt sárvédőket kapott, óriási első és hátsó lökhárítót és egy égbe kiáltó többlépcsős hátsó spoilert. Az ultraszéles felnik mögött pedig túlméretezett fékrendszer, a motorháztető alatt pedig egy teljesen átépített boxer motor pihent. Mindez mattfekete külsővel, és egy „Stella Artois” matricázással az oldalán. A helyi amatőr versenyszériára, az Idlers nevű eseményre kilátogatva Nakai osztatlan sikerrel érkezett és távozott. A versenysport és a tuning szerelmesei egyből körülrajongták a már akkor is ismert tunert és kifaggatták az autó minden egyes csavarjáról. Nakai híressé váló mondata pedig, a „mégis miért?” kérdésre érkezett, ami nemes egyszerűséggel a „because style is everything” volt.

Stella Artois, avagy az első RWB alkotás. 2018-ban pedig elárverezi a tuner, így érdemes lesz figyelni az RWB honlapját

Egyedi megrendelésekhez, egyedi kivitelezést

Az alkotás iránti kereslet miatt Nakai úgy gondolta, hogy garázsát ebbe az irányba kell tovább vinnie, és kifejezetten a Porschékkal szeretne csak foglalkozni. Így hát megalapult az RWB, és Stella-nak köszönhetően már érkeztek is a megrendelések a japán 911 tulajoktól. Az egyedi módszereket használó tunerre pedig hamar felfigyelt a nagyvilág is. Mark Arcenal-nak, az amerikai Fatlace (tuning alkatrész és ruházati bolt) tulajdonosának például az jutott a fülébe, hogy van egy japán tuner, aki papír, ceruza, szerkesztői segédeszközök nélkül, fejben rakja össze az aktuális widebody kittjét (!), gyártja le és előzetes mérések nélkül applikálja fel a kicsit sem olcsó sportautókra tized pontosságot megtartva.

Egy thai RWB 964-es „narrowstyle”, ami egy visszafogottabb spoilert és letisztultabb sárvédőket foglal magába

Az amerikai autófanatikus és gyűjtő meg is rendelte a saját 911-ére a készletet, és a fő érdekesség csupán ezután jött. A japán tuner egy teljes interjúval szerette volna megismerni Mark személyiségét, világát és cégét, mivel Nakai minden egyes készletet a tulaj és az autó tulajdonságai alapján álmod meg és gyárt le. Mark még inkább izgatottabb lett, és egy hónapos procedúra után meg is született az USA első számú RWB-je, a Pandora One. A név pedig szintén az autó és tulajdonosa személyiségéből ered, ugyanis Nakai-sanaz összes alkotását egyedi „azonosítóval” látja el. Első RWB-je pedig azért viseli a Stella Artois nevet, mivel nagymértékben rajong a belga sörmárkáért. A Fatlace tulajdonosánál alkalmazott eljárás pedig nem egyedi eset. Nakai-san ugyanis kivétel nélkül, mindegyik RWB Porschéját a megrendelők számára – ami ma már 250 darab fölé rúg – ő maga rakja össze.

A procedúra a kapcsolatfelvétellel kezdődik, és a mocskos anyagiak lezavarása után Nakai megtartja az említett interjút, ahol mindent megtud a jövendőbeli RWB tulajról. A 4 db sárvédőből, 2 db lökhárítóból, 2 db szoknyából, spoilerből, légterelőkből, álló készletet legyártja a tuner, kipostázza a tulajdonosnak, aki addig az autó színéhez fújatja a készletet. Az extra listán pedig szerepelhetnek a nagyméretű háromrészes japán vagy amerikai versenyfelnik, illetve levegős vagy állítható futómű is. Nakai-san pedig repülőre száll (a készlet árába benne van a repülőjegy is) és elutazik a tulajdonoshoz és autójához. Egyedül felszereli a már kész widebody készletet, még szerszámot se kell biztosítani számára, ahogyan szállást sem, mivel a tuner az autó mellett, a kliens garázsában alszik, annak érdekében, ha álmában egy váratlan ötlettel állna elő, akkor egyből megtudja valósítani már azt, ott helyben.

Nakai-san és Mark Arcenal Pandora One-ja.
Nakai-san és Mark Arcenal Pandora One-ja

A tuner történetét megismerve senki sem kételkedhet, hogy mégis hogyan alakult egy kis garázsból egy nemzetközi fogalommá az RWB. Nakai-san immáron már két évtizede él a klasszik Porschék gyűrűjében, és ha minden jól megy, legalább dupla ennyi ideig folytathatja szenvedélyét, az ő és mindannyiunk legnagyobb örömére.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
290 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat