2017. október 16. | 16:52

Taylor és az Ő BRZ Subaru-ja meghódítja a tuningért rajongók szívét szerte a világon, de ehhez az kellett, hogy már 15 évesen a fejébe vegye, milyen lesz az álomautója

A tuning világát az elmúlt 10 évben egy meghatározó stílus hálózta be, mégpedig az optikai tuning: erős üvegszálazást és neoncsöveket (bár ezek már erőteljesen térnek vissza a divatba) felváltó futómű, illetve tuning felnik spektruma. A sokkal letisztultabb optikai orgazmust okozó ültetés és nagyfelnik univerzuma teljesen magával ragadta a tunerek legszélesebb körét, az előzményekért pedig egészen a 2000-es évek elejéig kell visszamennünk, Hawaii-szigetére. Ezt a történetet viszont később fogjuk bemutatni, egyelőre elég annyi információ számunkra, hogy az extrém ültetés, negatív dimenziójú felnik - mínuszos besajtolási méret - és a hibátlan felni-futómű kapcsolat érdekében (fitment) kialakított negatív kerékdőlések gyűjtőfogalma a Hellaflush, amely fantáziaszó mára a legmeghatározóbb tuning stílusok egyikét szimbolizálja. Taylor Enriquez is ezt az irányvonalat választotta Subaru BRZ-jének átalakításakor, a végeredmény pedig abszolút stílus orientált.
A látvány mintha egy Hot Wheels kisautó lenne. A valóság viszont az, hogy ez bizony nem egy 1:24-es modell

Subaru BRZ: Első látásra szerelem

Taylor 2012-ben találkozott először a Toyota GT86-os modelljével, illetve annak egy gyártón belüli másik modelljével, a Subaru BRZ-vel.
„Ekkor ragadt meg a szemem először azon a csodálatos formán. Éppen az internetet görgettem és láttam, hogy reklámok tömkelege szól a Toyota eredeti gyökereiig visszanyúló – akkor – legújabb sportautójához. Egyből tudtam, hogy beleszerettem és hogy megvan az álomautóm, amiért dolgozni fogok. Nem voltam több 15 évesnél, jogsi, munka és végzettség nélkül kicsit nehéz dolgom volt, de én nem adtam fel…”

Ultraszéles felnik, hatalmas peremek és mélyen elhelyezkedő középrész. Ez a Hellaflush stílus
egyik alapvető eleme

Egy jogosítvány, munkahely és négy autót követően Taylor már közel járt álmához, hatalmas sneakerhead (sportcipő gyűjtő) múltjából adódóan több mint 30 pár cipőt adott el, az árából, azaz 5,500 dollárból pedig vett egy Subaru Impreza-t. E tájt döntött úgy Taylor, hogy nem kerülgeti tovább a dolgot, és végre megveszi azt, amire igazán vágyott. Az Impreza árából letette az önrészétt a Subaru-nál, és kihozta élete első szalonautóját, egy 2015-ös Subaru BRZ-ét.

Az új autó varázsa

„Magam sem hittem el, hogy végre egy vadonatúj autóban ülhetek, mégpedig nem is akármilyenben. Sajnálatos módon nem is olyan sokkal rá érkezett a kijózanító pofon, amikor karácsony előtti nagybevásárláskor a jeges úton egy szélátfújásnak köszönhetően lesodródtam az útról és egy fának csapódtam. Az autóm és az álmaim romokban voltak, a törött bordámról nem is beszélve. Viszont a tuning örökérvényű íratlan szabálya szerint ekkor jöhetett képbe a „ha már újjá kell építeni, miért használjunk gyári alkatrészeket” elmélet…”

Szigorú fényszórók, szigorú formák és ívek. Az autó maga az agresszió

Taylor egyik barátja limitált szériás BRZ-jéről rendelte be számára hiányzó, de barátja projektjéről már „levedlett” alkatrészeket, amelyekkel megkezdődhetett a teljes átépülés. Mivel a hozatott alkatrészek gyöngyház fehérben látták meg a napvilágot, amely Taylor egyik kedvenc színe volt, ezért inkább az autóját fújatta az alkatrészek színeihez. Jelenlegi harmadik külseje pedig már gyöngyház feketében hökkenti meg a járókelőket. Számos tuning cucc pedig már eleve a baleset előtt meg lett rendelve, így emberünk már neki is láthatott az újjáépítés mozzanataihoz is.

Az installáció

Az optika érdekében a Pandem Rocket Bunny cégtől érkezett a 8-részes widebody készlet, aminek legfőbb karaktere a 4 db autentikus sárvédőszélesítés. A soron következett néhány karbon optikai kiegészítő, mint a Seibon géptetője, az Authentic DAI V2 légterelői, valamint az APR Perfomance visszapillantó tükrei. A futómű tuningja első körben utólagos levegős futóművel indult, de Taylor „ne csak parkolni tudj alacsonyan” életfelfogása alapján egyedi Broadway állítható futóművek épültek be, 42kg-s Swift rugókkal és állítható toronycsapágyakkal megtámogatva az ideális kerékdőlés érdekében. Persze a futómű még tartogatott egyéb kihívásokat, mivel a Stance állítható lengőkarjait, a Racer kormányösszekötőit be kellett applikálni, no meg a coilover (állítható futómű) stagján is szükséges volt az utólagos alakítás a lehető legalacsonyabb hasmagasság érdekében.
„BAGSLOL”- Taylor kifejezte a levegős futóművekről alkotott véleményét rendszámtábláján is

A felnik terén sem aprózta el az ifjú tuner a dolgot, hiszen az Art In Motion felnigyártó cég palettájáról az MA7-es modellt választotta, elképesztő 18x10.5 -10 (5.5”-os peremmel) és 18x12.5 -65 (7.5”-os peremmel) méretekben, Federal abroncsokra szerelve. A teljesítmény terén Taylor visszafogott maradt, hiszen tudta, hogy felesleges a 2.0-es Boxer motort agyontuningolnia -15°-os negatív kerékdőlés mellett. Ez okból kifolyólag csak egy Grimspeed szívósort, generátor burkolatot, Racer X akkutálcát, olajbetöltő sapkát és egy teljes titánium kipufogórendszert szerelt be autójába.
„Végül pedig szeretnék köszönetet mondatni barátaimnak, családomnak és szponzoraimnak egyaránt. Rendkívül megosztó a stílus, amit követek autómmal, de én így szeretném kifejezni egyéniségemet, bár hazudnék, ha azt mondanám, hogy ugyanaz lenne ennek az egésznek a varázsa, ha kollektíve tetszene az embereknek az projektem. A jövőben tervezem egy negyedik forma megkreálását, amihez már az új widebody kittet be is rendeltem. Az autóváltáson pedig nem agyalok még egy darabig, mert az álomautóm már adott, már csak a formáját fogom variálni az aktuális ízlésem szerint”.
Forrás: Slamedenuff