2018. március 01. | 17:04

Egy Lexus LC500-nak mi áll a legjobban? Hát persze, hogy a lehetetlen mértékű ültetés és a különleges felnik, Sam Hagen és cége ezt nagyon is jól tudta!

Társszerző: Bolgár Krisztián

A demóautó fogalommal már számos beszámolómban találkozhattál, de részletezni még sosem részleteztem igazán, hogy mi is az konkrétan. Mint annyi iparágban (pl. zeneipar, számítástechnika), a demó szó jelentése leginkább a próbaverzióhoz köthető. Mondjuk, csinálsz egy lemezt, a saját számaiddal majd a kis darabszámban gyártott lemezeket szétküldöd a producerek között. Ezek mind demólemezekként ismertek. A tuningiparban a demó szónak egy kicsit más jelentése van. A demóautó jelzőt azokra az autókra használja a szakma, amik egy adott cég, garázs vagy márka termékpalettáit sorakoztatja fel, egyszóval egy bemutató autó. Ha mondjuk a céged előállt valami forradalmi újítással, aminek minél nagyobb felhajtást szeretnél rendezni, akkor mindenképpen valami ütős alapautót kell választani.
Az ideális típus kiválasztása végtelenül sok mindentől függ és egyetlen autóra se lehet azt mondani, hogy „ez egy tökéletes demóautó”. Azonban a Lexus legújabb szuperautója, az LC igencsak közel van ehhez a fogalomhoz, a japán T-Demand amerikai képviselete nem is csoda, hogy az LC-t választotta.

Hamisítatlan Lexus profil

Az esztétikai túlexponálás üdvöskéjéről már Bence is beszámolt még tavaly, de jobb, ha felelevenítem a legfontosabb tényeket a szuperautó körül. A 2016-ban debütált LC-szériás Lexus és az LF-LC tanulmányautóból fejlődött ki, amely 2011 óta rázta a nagyérdemű kedélyeit.
Ha valaki, akkor a Lexus gondolja a legkomolyabban a futurisztikus formák esztétikus megvalósítását. Gyönyörű külső.

A Lexusban annyi mindent lehet imádni, de ami az egyik legjobb bennük, hogy amit évekkel ezelőtt bemutatnak, mint a „jövő Lexusa”, az bizony úgy is fog kinézni. Az LF-LC is alig változott, mire gyártósorra kerülő LC Lexus lett belőle. A kétajtós fastback kupé hihetetlen látványt nyújt, már gyári állapotában is, amit igazából el is vár az ember egy Lexustól, de ez már egy egészen más kategória, amit mostanában a japán prémium márka a designjával „művel”. Az óriási, 4,7 méteres kupé külseje után mindenképpen az erőforrása a legizgalmasabb, hiszen az 5,0 literes V8-as 471 lóerőt termel ki magából. Innen ered a típusmegjelölés is, ami az LC500. Persze felbukkan a kis h betű is, LC500h néven. Ez esetben már a 3,5 literes V6-os munkálkodik a motortérben a Toyota hibrid hajtásláncával együtt. Az LC500 minden vérbeli Lexus innovációt megkapott, mint a dupla gömbfejes, kettős keresztlengőkaros független kerékfelfüggesztés (alumínium lengőkarokkal), a szénszál kompozit karosszéria elemek vagy a 20”/21”-os új alufelni garnitúra. Egy idén januári összesítés szerint már 2500 db LC500 került eladósorba az USA-ban, 600 db pedig Európán belül. Ez a 30+ millió forintos sportautó esetében egészen jó értékesítési számnak mondható.
A 21”-os SSR felnik gyári átmérőjüek, mondjuk szélességük és ET számuk már eltérő

Akkor mégis van tökéletes demóautó?

Tudom azt mondtam a bevezetőben, hogy nincsen, de csak a rengeteg szempont, kritérium és relativitás okán. Ha egy tősgyökeres japán tuningcégről van szó, akkor máris leszűkül a kör a japán sportautó, szuperautó „részlegre”. Ilyenkor lehet elgondolkozni, hogy mi is a keret erre a projektre. Ha a felső határ igen magasan van, akkor a szuperautók közül lehet szemezgetni. Célszerű minél újabb autót választani, hiszen az újdonság még több szempárt vonzhat. Ekkor már nem is olyan tág a lista és könnyedén előkerülhet a Lexus márka és LC-típusjelzés. Levezetve, ha nem is a legjobb, de az egyik legjobb demóautó (jelenleg) egy Lexus LC500, persze (nem csak) ha egy japán tuningcég vagy. Sam Hagen pedig a T-Demand futómű specialista tuningcég kaliforniai képviselője. A Japán T-Demand még 5 évvel ezelőtt jelent meg a nemzetközi piacon, de Takashi Tanaka már közel 8 éve alapította meg cégét. A cél egyértelmű volt, mint ahogyan az ilyen jellegű cégeknél az megszokott: maximális minőséget biztosítani és a határokat szétfeszíteni a termékeikkel.
Iparművészet. A tuningipart is komolyan kell venni, egyre csak szélesedik az érdekeltségi köre, nem csak a tunerek között.

Az extrém alacsony állítható futóművekre, lengőkarokra és levegős rendszerekre szakosodott cég számos terméket gyárt, számtalan típushoz. Az amerikai képviselő, Sam pedig a csúcsminőségű alkatrészek promózásához egy LC500-as kupét gondolt ki, amit hamar el is fogadott az egész cég vezetősége is.

A Lexus célja: figyelemfelkeltés

Lehet akármilyen prémium és extravagáns egy termék, bizonyos szint alatt az áru nem képes eladni önmagát. Ezért Sam és csapata, a Central Pine T-Demand Pro Shop szerelői nekiálltak az 5,0 literes szörnyeteg átalakításának. A cég második LC Lexusa (Tanaka-san már rendelkezik egyel) megkapta a frissen elkészült LC alkatrészeket, lényegében mindent, amit a cég a típushoz kínál. Az egyedi Pro-Damper állítható futóműre épített légrugók a T-Demand rendszerkiépítésével kerültek beépítésre, ami a középkonzolba helyezett touchpados vezérlőegységet is magába foglalja.
Hát lehet ennél gyönyörűbb hátsót tervezni? Ez vagy inkább az új Supra?

A Pro-Arm lengőkarok még nagyobb ültetés lehetőségét teszik lehetővé, a 8-dugattyús 405 mm-es (körben!) nagy fékrendszer pedig a megnövelt kerékdőlésből fakadó tapadó felületet ellensúlyozzák, a féktáv 1/4-ével javítva a gyári értékeket. A japán SSR felnik is Sam hatáskörébe tartoznak, így nem volt kérdés, hogy a különleges demógép egy 21x9,5” valamint 21x10,5”-os SSR Executor felniket kapjon-e. Az autó ugyan a Sema Show után készült csak el, Sam akkor sem csügged, hiszen itt van még az egész 2018-as év, ráadásul a szezon még el sem kezdődött. Nagy reményeket fűznek ehhez a demóautóhoz, ami már most sokkolja az internetet. Neked mi a véleményed a porig húzott kupéről? Forrás: