2018. március 29. | 17:26

Ha szereted a drift világát és a versenypályák okozta extázis élményt, akkor ezt a cikkemet neked találták ki. Ismerkedj meg Japán elsőszámú drift mennyországával!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Már a Toyota Supra cikkemben is utaltam rá, hogy az Ebisu pályáról fogok tartani egy részletes beszámolót. Nos, ennek a pillanata most jött el, remélem már te is vártad! Kezdem rögtön az elején, hogy miért is mutatok be egy versenypályát? Nos, a versenypályák nyilván nem olyan izgalmasak, mint egy több száz lóerős tuning gép vagy a legújabb luxusautó csúcsmodellje, de ettől függetlenül szót kell ejteni róluk, hiszen  nem csak hogy neves és izgalmas eseményeknek adnak otthont, de rengeteg történetet képesek „elmesélni”. Nem kell feltétlen rajonganod az autóversenyzésért, a profi ligákért és a milliomos autóversenyzőkért ahhoz, hogy elfogjon egy versenypálya bűvölete. A mai autós társadalomban már számtalan lehetőség adott, hogy te is, akár amatőrként bármikor kilátogathass potom összegért egy pályára és próbára tedd autódat illetve vezetési tudásodat. Az egyik ilyen ikonikus pálya az Ebisu komplexum, ahol kedvedre kiélheted minden autózási vágyadat. Tény, hogy 8120 km-es távolság némi problémát okozhat - feltéve, hogy Magyarországról olvasod ezt a cikket.

Ez nem csak egy versenypálya, hanem egyből hét

Az Ebisu lényegében nem csak egy pályaegységből áll, hanem hét darab különálló versenypályából. Az elnevezés pedig magára az egész komplexumra vonatkozik. Ja igen, mindez persze hol található? A legtöbben, akik már hallottak a pályáról jól tudják, hogy Japánban, talán még néhányan azt is hallhatták, hogy egész közel van Tokióhoz. Nos, a közel azért relatív értelmezés, hiszen Tokiótól 3,5-4 óra autózás, mire eléred Fukusima városát. Igen, ez az a település, ahol a tóhokui földrengés és cunami végigsöpört még 2011-ben.
A hét különböző pályaegység, mindegyik az Ebisu Circuittal jelölt főkapun át közelíthető meg

Az atomkatasztrófát azóta sem heverte ki a világ egyik legfejlettebb országa, de a pályakomplexum látogatottsága közel sem csökkent, sőt. Az Ebisu területe egy óriási hegyvidékes föld, ahol a szintkülönbségek ideális hillclimbbel egybeépített drift-stílusú pályák kialakításához volt alkalmas, amit a Touge világ megalkotói ki is használtak. A legészakibb pálya a ’Kita’, amely egyben a legmagasabbról induló körpálya is az Ebisun, hiszen a hegy gerincében lett kialakítva. Közkedvelt driftpálya, amit sok helyi csak „tanuló pályának” hív, mivel a legtöbb kezdő itt indul el egyszerű, de ugyanakkor izgalmas kanyarszakaszai miatt. Az eredmény viszont mégis az, hogy a legtöbb baleset itt történik. A déli pálya a ’Minami’, amely a hivatalos drift eseményeknek ad otthont, de nincsenek messze a nyugati ’Nishi’, illetve a keleti ’Higashi’ versenypályák sem. A ’Kuru Kuru Land’ pedig két kisebb pályát tartalmaz, szintén a kezdők számára.

A drift mennyország találkozása egy állatkerttel?

Igen, a helyzet az, hogy az Ebisu komplexum egy területen helyezkedik el a Tōhoku Safari Parkkal. A pályák körül egy állatkert-élménypark található, ahol elefántok, zsiráfok, oroszlánok, zebrák, majmok és megannyi vadon élő állat tekinthető meg, akár közvetlenül a pályák területéről is. Tehát beveszed életed legszebb kanyarját, tele vagy adrenalinnal, ennek hatására gond nélkül megteheted, hogy kiszállsz az autódból és megeteted egy kis zoo-fooddal a majmokat (nem vicc, ez tényleg így van)!
A ’Nishi’ versenypálya az egyik legkedveltebb pálya a drift szerelmesei számára, az extrém széles kanyaroknak köszönhetően

Mielőtt riasztanád az állatvédőket, Japán mindig is híres volt állatszeretetéről, így nem csoda, hogy a szafari parkban tartott állatok minden kényelmet, szükségletet megkapnak. A több évtizedes gumifüst és robajlás pedig látszólag nem zavarta meg az állatok mindennapi életét: még fogságban született vadak is világra jöttek.

Mindig nyitva a pálya és még autót sem kell hoznod magaddal

A legtöbb versenypálya a világon úgy működik, hogy ha éppen tartanak havonta egy nagyobb eseményt, akkor lehetőséged nyílik súlyos belépőjegyekért részt venni rajta. Ha pályanap van, akkor ki is próbálhatod, néhány esetben akár még saját autóval is! Nos, Japánban pontosan az ellenkezője igaz a pályalátogatásra. Az Ebisu az év minden egyes napján nyitva van (ünnepnapokon is), egyedül akkor van korlátozva a felhajtás, ha valamilyen nagyobb esemény szerveznek a komplexumon (pl. Formula Drift, D1 Grand Prix).
D1 Grand Pix esemény a ’Minamin’ illetve az abból született „vonatozás” jól elkapott pillanata

További kérdéseket meríthet fel benned, hogy mégis mi van akkor, ha nem rendelkezel driftautóval és azért nem csak nézőként látogatnál ki illetve néznél körbe a majomketreceknél. Ezt a problémát a Power Vehichles kölcsönző cég orvosolja, amely cég számos profi, fél-profi driftautó tulajdonosa. Kedvedre válogathatsz a GS Lexus, Toyota Supra, de akár még egy 2JZ-motoros SL500-as Mercedes között is és veheted igénybe egy napra, egy hétre vagy akár örökre. Bizony, meg is lehet vásárolni ezeket az autókat, viszont a pályán túlra nem lehet vinni egyiket sem. Erre azonban csak szezonálisan van lehetőséged, így mielőtt nekiállnál csomagolni és retúrjegyet foglalni, előtte nézz körbe a Power Vehicles honlapján.

Összességében akkor most irány Japán?

Akárhonnan is nézed a dolgot, az Ebisu komplexum minden drift- és japán autó kedvelőnek a fellegeket jelentheti. Nincsenek szigorú szabályok, gaijinként (a japánok így nevezik a külföldieket) is bármikor beléphetsz a főkapun és a különböző belépőárak még a magyar viszonylatokhoz képest sem horrorisztikusak. Persze nem a belépőn fogsz spórolni, ha már ott vagy, de jobb, ha minél több pénzzel készülsz. A szomszédos településeken és a pályák környékén ugyan vannak panziók, hostelek, sőt még hotelek is, de egy nagyobb esemény ideje alatt (pl. Drift Matsuri) esélytelen, hogy szállást találj előzetes foglalás nélkül.
Gond nélkül vásárolhatsz driftautókat, akár még ezt a teljesen egyedi, 2JZ-GTE blokkos SL500-as kabriót is

Egyébként, ha autót bérelsz (vagy vásárolsz), akkor is csak három alapszabályt kell betartanod. Kötelező a kesztyű, bukósisak viselése és a néhány pontos házirend betartását várják el tőled, ami elég laza, tekintettel arra, hogy maga a drift műfaj is egy laza sportág. Ha megéheznél még egy étterem is található a Nishi pályától nem messze, ahol a tradicionális japán ételeken túl gyorskaját is betömhetsz. Egyszóval a pályakomplexum nem csak egy üres aszfaltút, néhány érdekes kanyarral, hanem egy komplett élménypark, családosoknak, kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Ez az többek között, ami miatt a japán tuningvilág lenyűgöző szintű, hiszen teljesen más értékrendekkel, megközelítésekkel kezelnek egy olyan „egyszerű” dolgot, mint az autóversenyzés. Így ha családi nyaralást terveztél idén nyáron Ciprusra, az árából akár még ki is jöhet egy hét Ebisu kiruccanás is. Csak mondom. Forrás: