2017. október 20. | 07:23

Egyre több kémfotó látott napvilágot a 2019-ben bemutatkozó teljesen elektromos Porsche Mission E-ről. Ezúttal a legendás Nürburgringen szúrták ki.

2017 őszén pár szerencsés közúton is láthatta a Porsche Mission E-t, ráadásul nem is szólóban, hanem legfőbb konkurense, a Tesla Model S mellett. A felvételekből látszik, hogy néhány változtatás kivételével megmaradt az a forma, amit a 2015-ös frankfurti autószalonon már megcsodálhatott a közönség. A lámpák beleillenek a Porsche jelenleg is használt arculatába, a tanulmányon használt Rolls-Royce stílusú ajtókat azonban elvetették, helyettük a hagyományos, elülső zsanéros megoldást alkalmazták. Első pillantásra akár Panamerának is tűnhet, de ha jobban szemügyre vesszük, láthatóan kisebb annál. Hiába, ez a hátránya a manapság kissé már túltolt egyen-arculatnak.

A Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume a 2017-es Genfi autószalonon elmondta, hogy a Mission E a Panamera-nál egy kategóriával lejjebb fog ringbe szállni. Az 500 kilométeres hatótáv a 15 perces töltési idővel meglehetősen ütős párosítás, lehetővé teszi a mindennapos hosszútávú ingázást is. Ehhez viszont egy 150 kW-os vagy annál nagyobb teljesítményű gyorstöltő hálózatra is szüksége van a gyártónak. Ennek kiépítésében nemcsak a Volkswagen csoport, hanem több külső szervezet is besegít a Porsche-nak. A töltési technológia hasonló lesz a Tesla által használt Supercharger rendszeréhez, elviekben kompatibilis is egymással, így akár egy Model S-t is rádughatnak a Porsche által fémjelzett állomásra. A genfi hírek alapján a Mission E fejlesztése azért is kiemelkedően fontos, mert a Bentley közelgő teljesen elektromos sportautója is ezt a platformot fogja használni.
Közúton is lencsevégre kapták a Porsche Mission E-t

A gyártó 20,000 példány eladását tervezi évente, az új modell többféle teljesítménnyel is elérhető lesz. Akinek vastag a pénztárcája és P100D-ket akar szorongatni, annak a GT-E verzió garantáltan nem fogja elkerülni a figyelmét. Az autó fejlesztésekor, a Porsche Le-Mans győztes hibrid versenyautója kitűnő alapként szolgált. A 800 V-os rendszer két bivalyerős villanymotorból és egy ehhez dukáló akkumulátorból fog állni, ami a gyártó elmondása szerint a jelenleg kapható elektromos rendszerek dupláját tudja. A induló modell 592 lóerővel, 4 ajtóval, négykerékhajtással és kormányzással fog bemutatkozni, a 0-100-as sprinthez mindössze 3,5 másodpercre lesz szüksége. A Porsche-féle Torque Vectoring rendszer felügyel a teljesítmény lehető leghatékonyabb szétosztásáért. Az igazán érdekes, hogy a Mission E képes lesz Wi-Fi-n keresztül is frissíteni a szoftverét, továbbá a T betűs amerikai konkurenciához hasonlóan elérhetőek lesznek teljesítménynövelő rendszeroptimalizálások. Blume elmondása szerint erről még nem döntöttek, de elképzelhető, hogy például a 400 lóerős teljesítményt, egy frissítéssel feltornázzanak 450 le-ra. Amennyiben ez megvalósul, a tulajok lehet nem a legújabb iOS update-et fogják várni…

Vezetés segítő rendszerek tekintetében sem fog szerénykedni a Mission E, de mivel a Porsche azon kevés gyártó közé tartozik ebben a szegmensben, akik fontosnak tartják a vezetés élményét, ezért teljesen autonóm „robotpilóta” funkcióval nem tervezik felszerelni az új modellt. Mindenki döntse el magában, hogy ez jó vagy rossz, de egy ilyen versenypedigrével rendelkező márka, véleményem szerint maradjon meg olyannak, amilyennek mindenki megismerte. Dugóban araszoláskor persze képes lesz átvenni az irányítást, hogy a sofőr relaxálhasson, amíg pórnép kénytelen vádli-gyakorlatot végezni. Ja, és természetesen távirányítással is képes lesz parkolni, de ez szinte már elvárt követelmény ebben a kategóriában. A Mission E az évtized végén fog az utakra kerülni, a szükséges infrastruktúra addigra elérhető lesz a tulajdonosok számára. Forrás: Autoexpress