2017. május 18. | 14:23

A McLarennek rengeteg tapasztalata gyűlt össze a Formula E-ből, így tudják, milyen előnyeik származnának egy elektromos sportautóból és hasznosítanák ezeket

A McLaren továbbra is értékeli a teljesen elektromos meghajtást és folytatja a jövőbeni modelljei fejlesztését. Az elektromos meghajtásnak vannak előnyei a hagyományos robbanómotorokkal szemben, mint például a relatív egyszerűségük, vagy hogy segítségükkel alacsonyabb tömegközéppontja lehet az autónak.
A Formula E egyre nagyobb népszerűségnek örvend, így lassan üzletileg is megéri beszállni, a McLaren egyelőre csak akkumulátorbeszállítóként vesz részt benne

Már réges-rég belengették, hogy a McLaren P1-et majd elektromos változatra cserélik kb. 2023-ra, a hozzávaló technológiát pedig a Formula E-ből merítik majd. Tavaly elindították a Track 22-programjukat, melynek keretében 15 (!) új modellt szeretnének piacra dobni alig hat év alatt, ezek felét ráadásul hibrid technológiával. Természetesen ha már az új modellek fele hibrid lesz, a teljesen elektromos sportautók körét is bővíti majd a márka. Újabban Mark Vinnels, a cég egyik ügyvezetője hangsúlyozta, hogy mennyi előnye származhat egy szupersportautónak a teljesen elektromos meghajtásból, ahogy ő mondta:
„Műszaki szempontból az elektromos autók gyönyörűek.”

A McLaren P1 2023-as leváltásáig még sok idő van, remélem az utódja hasonlóan szemet gyönyörködtető és teljesítményű lesz

Vinnels kifejtette, hogy a hatótáv-problémák és a zsigeri ellenérzés az elektromos autók iránt még mindig nem segíti ezen autók elterjedését.
„Az akkumulátoripar beszállítói azon dolgoznak, hogy növeljék az akkumulátoraik energiasűrűségét, miközben nekünk nagyobb teljesítménysűrűségű akkumulátorokra lenne szükségünk. Az első a hatótávot növeli, a másik a teljesítményt és minél nagyobb a teljesítménysűrűsége egy akkumulátornak, annál nagyobb gondot kell fordítani az akkumulátor hűtésére.”
Azonban a McLaren Alkalmazott Technológia-részlege látja el a Formula E egy újgenerációs akkumulátorral, ami jóval nagyobb hatótávot kölcsönöz az autónak, így nem szükséges azt a verseny közepén cserélni. A McLaren nem az egyedüli a szupersportautó-gyártók közül, akik elismerik az autók hibriddé vagy teljesen elektromossá tételét. A Ferrari következő generációs V12 motoros szupersportautója is hibrid lesz, valamint a Porsche is bejelentette a 680 LE-s Panamera S E-hibridet, ami a legerősebb ilyen típusú autó lesz, ami bekerül a „mainstream” termelésbe. Már ha egy Porsche Panamerát lehet valaha is mainstreamnek hívni, de persze nyilván elterjedtebb, mint akármelyik McLaren vagy Ferrari.
A Porsche is igyekszik kihasítani a maga szeletét a teljesen elektromos sportautók tortájából, a Mission E kupé az évtized végén kerül gyártásba

A Porsche teljesen elektromos Mission E kupénak ráadásul már az évtized végén megkezdődik a gyártása, 610 LE-t adva a sofőr kezei közé. Forrás:
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!