2018. március 26. | 18:48

2018-as Nemzetközi Autó Motor Tuning Show-ra látogattam, és meglepő módon nem éppen felhőtlen jókedvvel távoztam.

Félreértés ne essék, ez egyáltalán nem egy lehúzó cikk lesz, az AMTS mostanra vitathatatlanul Magyarország egyik, ha nem a legnagyobb autó- és motor kiállítása. Megtiszteltetés és mondhatni presztízs, ha megjelenhetsz kiállítóként a járgányoddal vagy a témával kapcsolatos tartalmaddal, vállalkozásoddal. Nem beszélve arról, hogy a kiállítás nem csupán hazai keretek között zajlik, évről évre több a külföldi kiállító csapat, egyre több tuningcsoda bukkan fel a környező országokból is. Számomra ez az első szempont ami alapján véleményt formálnék a rendezvényről. Nem vagyok még abban a korban, hogy több évtizedes autós rendezvényre járós tapasztalatom legyen, de az elmúlt években az AMTS-t mondhatni rendszeresen látogattam. A tény az, hogy valóban meghökkentően sok külföldi autó jelent meg az előző évekhez képest, a különböző kategóriákban megversenyeztetett autók nyertesei között pedig meglepően sok külföldi résztvevő volt. Ezzel természetesen semmi gond, hiszen erről szól a nemzetköziség, de én hiányoltam a magyar nyerteseket. Kicsit az az érzésem támadt, hogy az egyébként elég erős itthoni felhozatal elmaradt valahol egy kanyarban. Természetesen tisztelet a kivételnek és ezúton is gratuláció az itthoni díjazottaknak. A kiállítás nívóját mindenképpen emeli a vegyes nemzetiség, remek kapcsolatok, akár közeli ismeretségek is köttetnek, amik nagyon fontosak egy ilyen szférában, mint az autó-motor sport. A közösségépítő ereje az AMTS-nek úgy vettem észre töretlen, továbbra is sikeres és látogatott a kiállítás, a szombat minden megkérdezett kiállító szerint pörgős volt és nyüzsis, valamint pénteken és vasárnap sem kongtak a pavilonok. Kint grasszálva a kiállításon nem egy külföldi mondat ütötte meg a fülem az érdeklődők oldaláról is, így mondhatom, hogy már a látogató közönség is keveredik, valóban terjed a híre a kiállításnak. Ebből a növekedésből kiindulva, és a nemrég Genfben tett látogatásunk alapján viszont szomorúan vettem tudomásul, hogy bőven van még hova nőni ennek itthon. Még egyszer szeretném hangsúlyozni, hogy az AMTS nem egy rossz rendezvény, de ennek a folyamatosan növekvő „nemzetköziesedésnek” hoznia kéne magával valamiféle fejlődést is. Ami számomra a legzavaróbb az egészben, hogy az ötlet jó, a kezdeményezés jó, a közösség jó, a kiállítók zseniálisak, több mint 1000 egyedi autó, és más jármű. És az AMTS-en még mindig gyér a világítás, a nyers fel nem takarított hangár burkolaton állnak az egyébként több millió forintot érő autók, motorok, alkatrészek és tuning felszerelések. A kiállítók maguk rendezik be a standjaikat, és nem látom, hogy lenne bármilyen egységes dolog a területen kívül, amit kiszabnak rájuk. Ez engem, mint a kiállítást látogató személyt is megdöbbentett, de nem feszegettem a kérdést az illetékeseknél. Úgy gondolom – bár nem látok rá ennek az anyagi hátterére és vonzatára, elképzelésem azért van, hogy milyen mértékeket üthet meg egy ilyen kiállítás költségvetése – több támogatást és egységesebb lehetőségeket kellene biztosítani minden kiállítónak. Számomra nagy a szórás stand és stand színvonala között, így kissé szétesett érzete van az egésznek. Illetve legutolsó fricskaként a rettentő helyhiány, aminek megoldásán gondolkodnék a szervezők helyében, hiszen a legtöbb autó körbejárhatatlanul egymás mellé zsúfolva áll, pedig mindegyik egyedi autó megérdemelné, hogy minden csavarját megcsodálhassa az érdeklődő. Összességében talán ennyi kivetnivalóm van, a programok idén is színesek, vagányak és nem utolsó sorban, szexik voltak! A pavilonok közé felállított gymkhana pályán zajló drift hozta, amit kell, sőt! Hogy ne maradjak el a pozitív dolgokkal, nagy örömmel láttam, hogy 2018-ban az AMTS nyitott a repülőgépek és az elektromos járművek irányába is, valamint több új magyar járműfejlesztést is bemutattak, mint például az Elektromega Urbant, ami egy elektromos kukás autó. Az, hogy ilyen módon nyitott az AMTS, szerintem egy újabb lépcső a kiállítás történelmében, és még több érdeklődőt és színvonalat csempész a Tuning Show keretei közé. Természetesen nekem is voltak kedvenc járgányaim a kiállításon, amik mellett kicsit többet álltam, mint az feltétlenül szükséges lett volna. Az első számú ezek közül a 819 Company standján kiállított MX-5 NA Miata, ennél japánosabb már nehezen lehetne egy Miata, megdobbant a kis szívem, ki is hagyott egy pillanatra. Csakhogy az instant fiatalkori szívroham biztosan bekövetkezzen, amint tovább siklott a szemem a 819 Company autói között felsejlett egy kék S13 nózi, szedtem is a kis virgácsaim és oda siettem, majd megláttam a PS13 hátsót… jaj, anyám! Egy Onevia! Azt hiszem, nem kell tovább ragozzam. A harmadik OMG-autó a Tofu Garage Rocket Bunny-kittel felszerelt Toyota GT86-osa, ami vigyázat! Hirtelen menta színű! Annyira jó, hogy megőrülök. Nekem ők voltak a kedvenceim. Te mit gondolsz idei AMTS-ről, melyik volt a kedvenc autód?

Galéria a 2018-as AMTS-ről