Vadonatúj, hetedik generációs Audi A6-os és A7-es dízeles modellek vezérlésében találtak „csaló” szoftvert.

Egy belső vizsgálat során az Audi szakemberei hetedik generációs, vadonatúj A6-os és A7-es luxusautók vezérlésében bukkantak olyan programra, ami teszteléskor befolyásolja a járművek motorteljesítményét. A probléma a Gen2 EVO motorok közül a 290 lóerős, V6-os erőforrásokat érinti, amelyeket az A6-os és A7-es autókba építenek be. Az ügy pikantériája, hogy a szóban forgó Audi A6-ost egy értékesítési akció keretében 10 ezer euró kedvezménnyel kínálják azoknak, akik ilyenre cserélik le régi dízeles autóikat. A német gyártó azonnal jelezte a dolgot a Német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) és a luxemburgi gépjármű-nyilvántartó hatóság felé. Az Audi vezérigazgatója, Rupert Stadler úgy nyilatkozott, hogy motorvizsgálataik eredményeiről rendszeresen tájékoztatják a KBA-t, az esetleges rendellenességeket pedig azonnal jelentik a hatóságoknak. Ebben az esetben is eszerint jártak el.
Most összesen 60 ezer Audi A6-os és A7-es modellben találtak trükkös szoftvert.

Az esetről elsőként beszámoló német Der Spiegel magazin információi szerint világszerte 60 ezer Audi A6 és A7 modellt érint a dolog, amelyek közül 30 ezer darabot Németországban értékesítettek. A Reuters úgy tudja, hogy a KBA azonnal behívatta az Audi illetékes vezetőit, hogy beszámoljanak arról, mit tettek az ügy megoldása érdekében. A dolog azért érdekes, mert 2018 elején is találtak még illegális szoftverrel működő Audikat, pedig a dízelbotrány 2015-ös kirobbanása óta már három év eltelt. Az ügy akkor 127 ezer problémás autóról szólt, amelyek közül csak 77 ezret adtak el Németországban.
2015 után 350 ezer dízelüzemű autót vásárolt vissza a Volkswagen csoport az Egyesült Államokban.

Akkor azért volt ilyen magas az érintett autók száma, mert a problémás V6-os és V8-as TDI motorok az A4, A5, A6, A7, A8, Q5, SQ5 és Q7 modellekben egyaránt benne voltak. Ehhez képest most újabb autókban találták meg a programot, ami óriási fejetlenség utal a német gyárnál. Az Audi a korábbi esetnél azzal hárított először, hogy szerintük a kérdéses motorok benne voltak abban a 850-ezres visszahívási programban, amire a trükkös szoftver inaktiválása miatt volt szükség. Persze kiderült, hogy ez nem így volt, ezért a 127 ezer járművet végül ugyancsak be kellett kéretni. Az USA-ban nem úszta meg a Volkswagen ilyen olcsón a dolgot, ott konkrétan vissza kellett vásárolniuk csaknem 350 ezer autót, amelyek nagy része a mai napig hatalmas lerakatokban rohad szét csendesen. Forrás: