home Nagyvilág Vadonatúj A6 és A7 dízelekben találtak megint csaló szoftvert!

Vadonatúj A6 és A7 dízelekben találtak megint csaló szoftvert!

0 people like this.

Vadonatúj, hetedik generációs Audi A6-os és A7-es dízeles modellek vezérlésében találtak „csaló” szoftvert.

Egy belső vizsgálat során az Audi szakemberei hetedik generációs, vadonatúj A6-os és A7-es luxusautók vezérlésében bukkantak olyan programra, ami teszteléskor befolyásolja a járművek motorteljesítményét. A probléma a Gen2 EVO motorok közül a 290 lóerős, V6-os erőforrásokat érinti, amelyeket az A6-os és A7-es autókba építenek be.

Az ügy pikantériája, hogy a szóban forgó Audi A6-ost egy értékesítési akció keretében 10 ezer euró kedvezménnyel kínálják azoknak, akik ilyenre cserélik le régi dízeles autóikat. A német gyártó azonnal jelezte a dolgot a Német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) és a luxemburgi gépjármű-nyilvántartó hatóság felé.

Az Audi vezérigazgatója, Rupert Stadler úgy nyilatkozott, hogy motorvizsgálataik eredményeiről rendszeresen tájékoztatják a KBA-t, az esetleges rendellenességeket pedig azonnal jelentik a hatóságoknak. Ebben az esetben is eszerint jártak el.

Audi A6 2018
Most összesen 60 ezer Audi A6-os és A7-es modellben találtak trükkös szoftvert.

Az esetről elsőként beszámoló német Der Spiegel magazin információi szerint világszerte 60 ezer Audi A6 és A7 modellt érint a dolog, amelyek közül 30 ezer darabot Németországban értékesítettek. A Reuters úgy tudja, hogy a KBA azonnal behívatta az Audi illetékes vezetőit, hogy beszámoljanak arról, mit tettek az ügy megoldása érdekében.

A dolog azért érdekes, mert 2018 elején is találtak még illegális szoftverrel működő Audikat, pedig a dízelbotrány 2015-ös kirobbanása óta már három év eltelt. Az ügy akkor 127 ezer problémás autóról szólt, amelyek közül csak 77 ezret adtak el Németországban.

2015 után 350 ezer dízelüzemű autót vásárolt vissza a Volkswagen csoport az Egyesült Államokban
2015 után 350 ezer dízelüzemű autót vásárolt vissza a Volkswagen csoport az Egyesült Államokban.

Akkor azért volt ilyen magas az érintett autók száma, mert a problémás V6-os és V8-as TDI motorok az A4, A5, A6, A7, A8, Q5, SQ5 és Q7 modellekben egyaránt benne voltak. Ehhez képest most újabb autókban találták meg a programot, ami óriási fejetlenség utal a német gyárnál.

Az Audi a korábbi esetnél azzal hárított először, hogy szerintük a kérdéses motorok benne voltak abban a 850-ezres visszahívási programban, amire a trükkös szoftver inaktiválása miatt volt szükség. Persze kiderült, hogy ez nem így volt, ezért a 127 ezer járművet végül ugyancsak be kellett kéretni.

Az USA-ban nem úszta meg a Volkswagen ilyen olcsón a dolgot, ott konkrétan vissza kellett vásárolniuk csaknem 350 ezer autót, amelyek nagy része a mai napig hatalmas lerakatokban rohad szét csendesen.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat