Az új Audi A6 Avant germán műremek. Németesen szép, remekül használható, és minden olyan technológia benne van, ami ahhoz kell, hogy lehessen tolni neki.

A dizájn nem tartogat túl sok izgalmat, a karosszéria formája és élei egy sor autón visszaköszönnek, de arra ügyeltek, hogy első látásra leríjon, Audihoz van szerencséje az embernek. Ebben legnagyobb szerepe persze a széles és mélyre süllyesztett Singleframe hűtőrácsnak van. Az Audi A6 Avant tizenkét színben kapható, ezen kívül elérhető belőle a sport és a design felszereltség, ha pedig valaki optikai tuningra vágyik, akkor az S-line optikai csomagra szórhat ki még jelentősebb összeget.

Szép nagy kombi

Az új A6 Avant méretes darab: 4,94 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,47 méter magas, ami csak milliméterekkel tér el az előd paramétereitől. Utastere egyértelműen tágasabb lett, ami leginkább az elöl és hátul könyökmagasságban mért szélességen, illetve a térdmagasságban mért hátsó lábtér nagyságán érzékelhető. A sportos vonalvezetés ellenére a csomagtér egészen nagy, 565 literes, miközben a rakodószélesség 1050 milliméter. Jó, hogy már az alapkivitelhez jár az Audinál megszokott sínrendszer, amivel a csomagok könnyen rögzíthetők, így nagyobb fékezésnél vagy balesetnél sem szabadulnak el az utastérben. A rögzítőheveder és rögzítőháló azonban már extra, mint ahogy a csomagrögzítő készlet is feláras, amivel a csomagteret lehet igény szerint rekeszekre osztani. A 40:20:40 arányban osztható hátsó üléstámlák lehajtásával a csomagtér 1680 literig bővíthető, ám mivel a rakodószélesség adott, csodát nem várhat tőle az ember. Mivel az új A6 Avant nem kifejezetten városi autó, az egész járművet úgy tervezték meg, hogy országúton és autópályán a lehető legjobb legyen vezetni. A formájának köszönhetően a légellenállási együtthatója (cw) mindössze 0,27, ami ebben a kategóriában a legjobbak között van, ez pedig bizony nem csak a menetzaj, hanem a fogyasztás miatt is fontos adat.

Mild-hibrid motorok

Az Audi A6 Avant mindegyik motorváltozata Audi mild-hibrid (MHEV) erőforrás, ami csökkenti ugyan az üzemanyag-fogyasztást, ám önálló villanymotoros hajtásra nem képes. A MHEV-rendszer lassításkor akár 12 kW teljesítménnyel táplálhat vissza energiát a 48 voltos rendszerbe, illetve a különálló lítiumion-akkumulátorba. Az Audi A6 Avant az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban leállított motorral szabadon is gördülhet, az automatikus motorleállítás és motorindítás (Start-Stop System) pedig egészen 22 kilométer/óráig aktív. Az A6 Avant hétfokozatú S-tronic, illetve nyolcfokozatú Tiptronic sebességváltóval, valamint quattro összkerék-hajtással rendelhető.

Dinamikus összkerék-kormányzás

Ugyancsak extraként kérhető a dinamikus összkerék-kormányzás, ami 60 kilométer/óra sebességig a hátsó kerekeket – maximum 5 fok bekormányzási szögben – az elsőkkel ellentétes irányba fordítja el. A megoldás egy méterrel, 11,1 méterre csökkenti az Avant fordulási körét, ami egy csaknem 5 méteres kocsinál azért nem is olyan rossz. 60 kilométer/óra felett a dinamikus összkerék-kormányzás a rendszer az első és hátsó kerekeket azonos irányba kormányozza, ezzel javítva a menetstabilitást. Az Audi négyféle futómű-konstrukciót kínál. Alapkivitelben a jól bevált acélrugós szerkezet jár, míg a sportfutómű, a csillapítás-szabályozással kiegészített felfüggesztés, valamint a csillapítás-szabályozással kiegészített adaptív air suspension légrugózás már feláras.  Az elektronikus futómű-platform (Electronic Chassis Platform; ECP) szabályozása a lengéscsillapítók és a légrugózás mellett a dinamikus összkerékkormányzásra és a továbbfejlesztett sport-differenciálműre is kiterjed, az utóbbi kanyarodáskor osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer comfort, auto és dynamic üzemmódban működhet, ezek közül a vezető maga választhatja ki az éppen szükséges futóműbeállítást. Az Audi A6 Avant ülései teljes egészében új fejlesztésűek. A kínálat csúcsát a sokrétűen állítható első Individual kontúrülések jelentik, amelyek kívánságra szellőztető és masszázsfunkcióval, az S-sportülések pedig integrált fejtámlával is rendelhetők.

Head-up display

Ha már a belsőnél tartok, akkor az extrafelszerelések között meg kell említenem a rendelhető Head-up kijelzőt, ami a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve jeleníti meg. Természetesen itt is működik a hangvezérlés. Az egyes kérdéseket és utasításokat két módon, egyrészt a fedélzeten rendelkezésre álló adatok, másrészt a felhőben tárolt részletes információs anyag felhasználásával dolgozza fel a rendszer. Az alapkivitelhez tartozó egyéni felhasználói funkció révén hét különböző profilt lehet beállítani, ezekhez egyenként 400 paramétert lehet rögzíteni.  Az új Audi A6 Avant infotainment rendszer feláras extráinak csúcsán ott az MMI Navigáció Plusz, amivel már WLAN-hotspotot is lehet csinálni az autóban. Ez már egy „okos” navigáció, vagyis a korábbi utak adatai alapján a vezető személyes preferenciáit is figyelembe veszi tervezéskor. Az extrafelszerelésként rendelhető Audi connect kulcs, amivel Androidos okostelefonon keresztül lehet nyitni és zárni az ajtókat.  Forrás: