Vadonatúj, hetedik generációs Audi A6-os és A7-es dízeles modellek vezérlésében találtak „csaló” szoftvert.
Egy belső vizsgálat során az Audi szakemberei hetedik generációs, vadonatúj A6-os és A7-es luxusautók vezérlésében bukkantak olyan programra, ami teszteléskor befolyásolja a járművek motorteljesítményét. A probléma a Gen2 EVO motorok közül a 290 lóerős, V6-os erőforrásokat érinti, amelyeket az A6-os és A7-es autókba építenek be.
Az ügy pikantériája, hogy a szóban forgó Audi A6-ost egy értékesítési akció keretében 10 ezer euró kedvezménnyel kínálják azoknak, akik ilyenre cserélik le régi dízeles autóikat. A német gyártó azonnal jelezte a dolgot a Német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) és a luxemburgi gépjármű-nyilvántartó hatóság felé.
Az Audi vezérigazgatója, Rupert Stadler úgy nyilatkozott, hogy motorvizsgálataik eredményeiről rendszeresen tájékoztatják a KBA-t, az esetleges rendellenességeket pedig azonnal jelentik a hatóságoknak. Ebben az esetben is eszerint jártak el.
Most összesen 60 ezer Audi A6-os és A7-es modellben találtak trükkös szoftvert.
Az esetről elsőként beszámoló német Der Spiegel magazin információi szerint világszerte 60 ezer Audi A6 és A7 modellt érint a dolog, amelyek közül 30 ezer darabot Németországban értékesítettek. A Reuters úgy tudja, hogy a KBA azonnal behívatta az Audi illetékes vezetőit, hogy beszámoljanak arról, mit tettek az ügy megoldása érdekében. A dolog azért érdekes, mert 2018 elején is találtak még illegális szoftverrel működő Audikat, pedig a dízelbotrány 2015-ös kirobbanása óta már három év eltelt. Az ügy akkor 127 ezer problémás autóról szólt, amelyek közül csak 77 ezret adtak el Németországban.
2015 után 350 ezer dízelüzemű autót vásárolt vissza a Volkswagen csoport az Egyesült Államokban.
Akkor azért volt ilyen magas az érintett autók száma, mert a problémás V6-os és V8-as TDI motorok az A4, A5, A6, A7, A8, Q5, SQ5 és Q7 modellekben egyaránt benne voltak. Ehhez képest most újabb autókban találták meg a programot, ami óriási fejetlenség utal a német gyárnál. Az Audi a korábbi esetnél azzal hárított először, hogy szerintük a kérdéses motorok benne voltak abban a 850-ezres visszahívási programban, amire a trükkös szoftver inaktiválása miatt volt szükség. Persze kiderült, hogy ez nem így volt, ezért a 127 ezer járművet végül ugyancsak be kellett kéretni. Az USA-ban nem úszta meg a Volkswagen ilyen olcsón a dolgot, ott konkrétan vissza kellett vásárolniuk csaknem 350 ezer autót, amelyek nagy része a mai napig hatalmas lerakatokban rohad szét csendesen. Forrás:
Az esetről elsőként beszámoló német Der Spiegel magazin információi szerint világszerte 60 ezer Audi A6 és A7 modellt érint a dolog, amelyek közül 30 ezer darabot Németországban értékesítettek. A Reuters úgy tudja, hogy a KBA azonnal behívatta az Audi illetékes vezetőit, hogy beszámoljanak arról, mit tettek az ügy megoldása érdekében. A dolog azért érdekes, mert 2018 elején is találtak még illegális szoftverrel működő Audikat, pedig a dízelbotrány 2015-ös kirobbanása óta már három év eltelt. Az ügy akkor 127 ezer problémás autóról szólt, amelyek közül csak 77 ezret adtak el Németországban.
Akkor azért volt ilyen magas az érintett autók száma, mert a problémás V6-os és V8-as TDI motorok az A4, A5, A6, A7, A8, Q5, SQ5 és Q7 modellekben egyaránt benne voltak. Ehhez képest most újabb autókban találták meg a programot, ami óriási fejetlenség utal a német gyárnál. Az Audi a korábbi esetnél azzal hárított először, hogy szerintük a kérdéses motorok benne voltak abban a 850-ezres visszahívási programban, amire a trükkös szoftver inaktiválása miatt volt szükség. Persze kiderült, hogy ez nem így volt, ezért a 127 ezer járművet végül ugyancsak be kellett kéretni. Az USA-ban nem úszta meg a Volkswagen ilyen olcsón a dolgot, ott konkrétan vissza kellett vásárolniuk csaknem 350 ezer autót, amelyek nagy része a mai napig hatalmas lerakatokban rohad szét csendesen. Forrás: