home Nagyvilág Újra az i8 hajtáslánca kapta az Év Motorja díjat!

Újra az i8 hajtáslánca kapta az Év Motorja díjat!

0 people like this.

A BMW i8 Coupé és az i8 Roadster hajtáslánca kapásból a negyedik alkalommal nyerte el az Év Motorja címet.

Idén adták át huszadik alkalommal az Év Motorja díjakat, elismeréseket és kitüntetéseket. Az eseményre június 5-én, a stuttgarti Motor Expo ünnepélyes gálaestjén került sor. A BMW i8 2014-ben debütált, forradalmi plug-in hibrid hajtáslánca azóta minden évben nyert, vagyis ezúttal negyedszer. A hajtáslánc bemutatásakor a BMW megszerezte a legjobb új erőforrásnak, valamint az év abszolút legjobb hajtásláncának járó kitüntetéseket is a bíráktól.

BMW i8 hajtáslánc

A 2018-as Év Motorja díj a jövőbe mutató technológia pozícióját bizonyítja. A BMW i8 ez alkalommal az 1,4 – 1,8 liter hengerűrtartalmú erőforrások kategóriájában diadalmaskodott, viszont a 2014-es debütálás óta eltelt négy évben a modell a valaha értékesített, legsikeresebb plug-in hibrid hajtásláncú sportautójává is vált.

A BMW i8 Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 km-en 1,8 liter, kombinált energiafogyasztása 14 kWh, kombinált károsanyag-kibocsátása 42 gramm/km, az i8 Roadster átlagos üzemanyag-fogyasztása 2 liter/100 km, kombinált energia-fogyasztása 14,5 kWh/100 km, kombinált károsanyag-kibocsátása 46 gramm, kilométerenként. Ezeket az értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, azonban gumiabroncs-típus függvényében változhatnak.

BMW i8 roadster és BMW i8 coupé

A BMW i sorozat két nagysikerű modellje, a tisztán elektromos-meghajtású BMW i3, az i3s, az i8 Coupé és az i8 Roadster a sorozatgyártásban elérhető jelenlegi járműtechnológia legjavát valósítja meg, melynek újításait a márka egyre több modellsorozata örökli meg.

Az egyedi vezetési élményt a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttes, 374 lóerős teljesítménye garantálja, továbbá az autó 4,4 másodperc alatt képes teljesíteni a nullszázas gyorsulást.

BMW i8 Roadster

Az új BMW i8, melyet nemrégiben mutattak be a nagyközönségnek, képes teljesíteni a vérbeli sportautók menetteljesítményét, miközben fogyasztása egy nagyvárosi kisautó fogyasztásával ér fel. A hátsó kerekek hajtását egy háromhengeres benzinmotor végzi, melynek maximális teljesítménye 170 kW/231 lóerő, miközben az első kerekeket a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorról táplált elektromos, 105 kW-os /143 lóerős motor hajtja. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltése hagyományos háztartási aljzatról végezhető.

A plug-in hibrid hajtásláncot a BMW Group házon belül fejleszti, illetve gyártja, és a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint pedig tisztán elektromos meghajtással, a lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével 55 kilométer megtételére képes. A belsőégésű erőforrás, valamint az elektromos motor együttes működése egy forradalmian innovatív összkerékhajtást hoz létre, amely magabiztosan az aszfalton tudja tartani az i8 testvérpárt.

BMW i8 Roadster és Coupé egymással szemben a pályán

Az elmúlt két évtizedben összesen 69 díjat sikerült szereznie a BMW Groupnak, erőforrásaival és hajtásláncaival. Az újságírókból álló, nagyjából 70 tagú zsűri évről-évre számos különböző kategóriában díjazza az autóipar legjobb erőforrásait, hajtásláncait.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

2 komment itt: “Újra az i8 hajtáslánca kapta az Év Motorja díjat!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat