2018. július 28. | 10:48

A Tarraco névre keresztelt hobbiterepjáró 2018 végétől lesz elérhető.

A Seat a Nissan X-Trail riválisának szánja az új hétüléses szabadidő-autót, mely az Ateca és az Arona modellek mellett a harmadik, és egyben legnagyobb SUV-ja lesz a spanyol gyártónak. A Tarraco szeptember 18-án mutatkozik be Barcelona közelében. A nevet a spanyol lakosság körében végzett szavazás után kapta, melyen csaknem 146 ezer ember vett részt, és a lehetőségek közt csak spanyol tartományok és városok nevei szerepeltek. Ezek közül került ki győztesként Tarragona térsége. A Tarraco követi a Seat többi SUV-jának formavilágát, letisztult vonalak alkotják, a jellegzetes hűtőrácsot és LED lámpákat is megkapta. A Volkswagen Tiguan kategóriájába eső terepjáró rendelkezik azokkal a jegyekkel, melyektől nagynak és magabiztosnak látszik. Többek közt a nagy kerekek és a kihangsúlyozott kerékjárati ívek is erre utalnak. Az alapmodell természetesen nem így fog festeni, a LED lámpák és a nagy alufelnik is felár ellenében érhetőek majd el a Tarracóhoz. A beltérben is számos elem a konszernen belülről fog érkezni, akár 8 colos központi érintőképernyőn is kezelhetőek lesznek a beállítások. Szükség volt a Seatnál egy ekkora járműre, hiszen az Atecában nincsen harmadik üléssor. A Tarraco így jóval nagyobb helyet kínál, a lehajtott két extra ülés helyén pedig rengeteg hasznos tér szabadul fel a csomagoknak.
A Skoda Kodiaq vezethetősége rendben volt, ebből arra lehet következtetni, hogy a Tarraco is egy könnyen kezelhető autó lesz. Motorok tekintetében az 1.4-es, turbós benzinesre lehet számítani 150 lóerővel, valamint a 2.0 literesre 178 lóerővel. Dízelből szintén két 2.0 literes verzió várható, a benzinesekkel egyező teljesítményszinteken. Az alapmodellek manuális váltóval és elsőkerék-hajtással érkeznek majd, ám felár ellenében hétsebességes automata és összkerékhajtás is elérhető lesz.   Egyelőre nem tudni pontos részleteket a motorizáltságról és az extralistáról, mert a gyártó nem árult el pontos adatokat. A jó árazásra feltehetően ügyelni fognak, hiszen úgy kell pozicionálniuk, hogy a Tiguant ne veszélyeztesse és nagyjából egy árszinten legyen a Kodiaq-kal. Forrás: