home Nagyvilág Mégiscsak kaphat turbót a Toyota GT86?

Mégiscsak kaphat turbót a Toyota GT86?

0 people like this.

Eddig a hírek arról szóltak, hogy a legendás AE86 utód, a GT86 ugyanúgy nem kap gyárilag turbófeltöltőt, mint ahogy a 80-as évekbeli Hachiroku sem kapott, azonban az idők változnak.

Nemrégiben a Car Advice készített interjút a Toyota vezető mérnökével, Tetsuya Tadával. A beszélgetés során nyitva maradt néhány kérdés a GT86 motorjának turbósításával kapcsolatban.

Subaru BRZ a 2018-as Genfi Autószalonon
Bár a képen Subaru néven fut a gép, ismert, hogy valójában ugyanaz a konstrukció

Bár az továbbra is biztos, hogy a jelenlegi generáció már nem kapja meg azokat a csigákat, a következővel kapcsolatban már nem annyira határozottak az elképzelések, illetve itt ott el hangzott már néhány kecsegtető kijelentés is. Egy biztosnak tűnik, hosszútávon ismét készül a Toyota valamivel.

A Car Advice-nak nyilatkozva Tada a következőket mondta:

„Azt hiszem már válaszoltam rá, hogy nem lesz turbós verzió és voltak cikkek is a médiában, amik szerint Mr. Tada nem szereti a turbókat”

„Nos ez nem igaz, – folytatja Tada – Szeretem a turbókat, amennyiben előállunk a 86 turbós verziójával és magasabb teljesítményt hozunk ki belőle, az együtt jár egy teljes alapkonfiguráció váltással, enélkül nem hozakodhatnánk elő egy autóval amellyel elégedett lennék.”

Tatsuya Tada az új Toyota Gazoo Racing Supra mellett a 2018-as Genfi Autószalonon
Tatsuya Tada az új Supra mellett a Genfi Autószalonon

A Toyota GT86 szerény 200 lóerős rendszerét nem feltétlenül utcai száguldozásra tervezték, sokkal inkább egy élvezhető, alacsony tömegközéppontú, jól irányítható élményautó volt a cél. Ha a Toyota és a Subaru mégis úgy döntenek, hogy turbósítják a modellt, az alapvető súlyelosztási változtatásokat igényelne.

Tavaly már a Toyota ügyvezetője, Shigeki Tomoyama elmondta, hogy folynak a tárgyalások a következő generációról, és „megvitatták” a turbófeltöltő sorsát is. Ha mégis turbófeltöltős Toyotára vágyna valaki, meleg szívvel ajánlják az új Suprát, ami március elején debütált a Genfi Autószalonon.

A Supra esetében a hagyományos dupla turbós sorhatos motor engedi a karosszéria 50-50 arányos súlyelosztását, így nincs a GT86 esetében érezhető enyhe orrnehézség. Én láttam az új generációs Suprát, és bár elvakultan rajongok a GT86-ért is, azért semmi köze egymáshoz a kettőnek, mondhatom nyugodt szívvel, hogy ég és föld. Minden esetre izgalmasnak ígérkezik, hogy most már van némi esély az új hullámos Hachiroku turbós verziójára.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat