2018. május 10. | 15:48

A Dodge Challenger SRT Demon alapból sem egy gyenge autó, de a Hennessey nem bírt nyugton maradni és megpiszkálta egy kicsit.

Az amerikaiaknak érdekes ötleteik vannak arra, hogyan is néz ki a tökéletes recept, ha autókról van szó. Ők valahogy így gondolkodnak:
  • Vegyél egy izomautót.
  • Persze az elérhető legerősebb variánsát a modellből
  • Hogy aztán elvidd után egy tuningcéghez is!
A Challenger alapmodelljében egy 3,6 literes V6-os duruzsol, 300 LE-vel és 365 Nm-rel. De elég lenne? Ha azt mondod nem, rögtön mehetsz tovább az erősebb változatára. Challenger SRT Demon. Ha valaminek azt a nevet adják, hogy „démon”, nyilván nem lehet túl gyenge! A motort ebben a variánsban egy kompresszoros 6,2 literes V8-as HEMI-motor testesíti meg, potom 700 LE-t és 880 Nm-t kölcsönözve az autónak. Ilyen hatalmas erő mellett a Challenger SRT Demonnak alig 2,3 másodperc kell, hogy 0-ról 100 km/h-ra gyorsítson, valamint a negyedmérföldet 9,65 tesz meg. Ez a negyedmérföldezés rém amerikai dolog, miért is használnának SI-mértékegységet, mint a világ többi része, de európaira lefordítva 404,25 métert jelent. De a Hennessey Performance Engineeringnél valaki azzal az ötlettel kelt fel egyik reggel, hogy még ezt a teljesítményt is meg lehetne fejelni! Elvégre már szörnyetegeket alkottak, mint a Venom GT vagy a Venom F5, de a hiperautók mellett a klasszikus izomatuók terén is raktak már le valamit az asztalra, a Hennessey Exorcist Camaro ZL1-et (utóbbit kifejezetten a Challenger SRT Demon ellenpontjaként alkották meg). Ilyen rezümével a hátuk mögött magabiztosan álltak neki még tovább combosítani a Demont, hogy aztán megszülethessen belőle a Demon HPE1000! Emberek, hát hova lehet még tovább fokozni a Demont? Megmondom: 1035 LE és 1285 Nm! Ilyen teljesítmény mellett már elektromos autókat megszégyenítő gyorsulással bír az autó, alig 1,9 másodperc szükséges neki a 0-100-as sprinthez, míg a negyedmérföldhöz csupán 9,14. Legalábbis a Hennessey ilyen időeredményeket futott a HPE1000-rel a Lonestar Motorsports Parkban alig két napja. De az elért sebességben is van változás, negyedmérföld alatt az SRT Demon 224 km/h-ra gyorsul fel, míg a HPE1000 243 km/h-ra! És ezt alig több, mint négyszáz méter alatt, hihetetlen. A való életben ez valahogy így néz ki:
A Challenger SRT Demon alapból nem egy túl gyakori darab, mindössze 3 300 darabot gyárt belőlük a Dodge, de a Hennessey által kezelésbe vett darabok száma még ennél is jóval kisebb. Mindössze 50 darab fog készülni belőlük, ráadásul az ilyen eszméletlen teljesítmény mellett ne is számíts arra, hogy normális garanciát kapsz az autó mellé, alig egy év vagy 12 ezer mérföld, azaz 19,2 ezer km-ig adnak rá garanciát. Hogy mennyibe kerül majd, azt egyelőre találgatások övezik, a Challenger SRT Demon 86 ezer dolláros vételára mindenesetre elbújik a hasonló teljesítményű autók mögött, és az HPE1000 ára is valószínűleg jóval alatta marad a szuperautókénál. De a nyakamat tenném rá, hogy az erősen limitált példányszám miatt csak idő kérdése, hogy az egekbe szökjön az ára a későbbiek folyamán! Forrás: