2018. április 05. | 17:36

A gyártó 2019-re beígért hibrid rendszerét vélték felfedezni egy 488 GTB-ben tesztelés közben.

18 hónappal a bejelentett megjelenés előtt, a Ferrari saját Fiorano-i pályáján kapták lencsevégre a hangtalanul suhanó 488 GTB-t. Több mint valószínű, hogy a lencsevégre kapott 488 alatt a várható plug-in hibrid rendszer dolgozik. Sergio Marchionne, a Ferrari vezetője megerősítette, hogy már ebben a hónapban, azaz 2018 áprilisában tesztelik a hibrid támogatásos V8-as rendszereket, a videó alapján pedig szemmel láthatóan egy 488 is megkapta az említett hajtást. Az autónak nincs hallható motorhangja, ami azt sugallja, hogy a motor egy plug-in hibrid, amely lehetővé teszi a teljesen elektromos működést is. Marchionne azt mondta, hogy az elektromos lóerőgyárnak "hagyományos hibridnek kell lennie annak érdekében, hogy betölthesse szerepét", szemben a LaFerrari kinetikus energia-visszanyerési rendszerével, amelyet csupán "kiegészítésként" használtak a teljesítménynövelés érdekében.
Még nem tisztázott, hogy a hibrid hajtás pontosan melyik modellben/modellekben jelenik meg elsőként a gyártósoron, bár az időzítés azt sugallja, hogy talán a Ferrari közelgő SUV-jében lesz elsőként piacra dobva, amelyet 2019-re ígértek. Az érkező modell valószínűleg olyan plug-in hibrid rendszert alkalmaz majd, amely korlátozott mennyiségű tiszta elektromos vezetést és alacsonyabb CO2-kibocsátást kínál a 2021-re várható kibocsájtási szabályozások betartásának érdekében. Egy ilyen SUV modell közvetlenül versenghet majd a Lamborghini Urus plug-in hibridjével, amely még 2020 előtt kerül forgalomba, és a 2018-as Genfi Autószalonon került bemutatásra. Pontosabb teljesítményadatok egyelőre nem érkeztek, de Machionne a következőképp nyilvánult meg, amikor a V12-es motorok karakterének elvesztéséről volt szó:
„Vezettél már Ferrari hibridet? Nem fog hiányozni a V12!”
Továbbá a Ferrari vezetője még mindig tartja, hogy az olasz gyártó nem fog átállni a teljesen elektromos járművek gyártására, viszont kénytelenek egyre többet foglalkozni a hibrid hajtásrendszerekkel is, nem csak támogatás vagy kiegészítés szinten. Szerintem nem rossz, hogy a Ferrari próbálja megtalálni az aranyközéputat az egyre szigorúbb szabályozások és a belső égésű sokhengeres motorok megtartása között. Te mit gondolsz, sikerül nekik kívül maradni a nagy villanyosítás lázon? Forrás: