2018. március 04. | 10:46

A kémfotók után immáron hivatalosan is bemutatkozott a Ferrari 488 Pista, amely 711 lóerős teljesítményre képes.

2017 áprilisban hallani lehetett olyan pletykákat, mely szerint a Ferrari a 488 GTB egy brutálisan erős változatán dolgozik, mely akár 700 lóerő feletti teljesítményre is képes lehet. Azóta kiszivárogtak hírek, de semmit nem erősítettek meg mostanáig. Itt van viszont az első, a Ferrari által kiadott ízelítő. Nem tudni, hogy a kiszivárgott hírek ösztönözték-e az olaszokat a bejelentésre. Akárhogy is, végre hivatalosan is bemutatásra került a 488 Pista.

A Ferrari a 488 Pista a 458 Speciale utódja, és ha közelebbről megnézi az ember, valóban feltűnő a hasonlóság. A 488 GTB végül is a 458 Italia továbbfejlesztett változata, úgyhogy van benne valami. A különbséget a teljesítményhez kötődő alkatrészek erőteljesebb megjelenése jelenti.

A 488 Pista ugyanis erősebb, mint a 458 Speciale – méghozzá nem is kicsit. Az 597 lóerő és az 540 Nm nyomaték sem gyenge, különösen egy nagyon gyors, pillekönnyű szuperautó esetében, ám a 488 Pista 711 lóerőt és 770 Nm nyomatékot tud felmutatni, mely 51 lóerővel és 10 Nm-rel felülmúlja a hagyományos 488 GTB-t. Talán mondanom sem kell, hogy a Pista motorja a legerősebb V8-as, melyet a Ferrari valaha épített.

A 488 Pista körülbelül 90 kilogrammal könnyebb, mint a 488 GTB, az autó súlya így 1280 kg. Nagyobb erő, kisebb súly. A Ferrari szerint a Pista 100-ra 2,85 másodperc alatt, 200-ra pedig 7,6 másodperc alatt gyorsul. Ami a végsebességet illeti, a hírek 340 km/h-ról szólnak. Összehasonlításképpen: a GTB 3 és 8,3 másodperc alatt tudja a fentebb említetteket produkálni.

A Ferrari nem számolt be arról, mennyivel lesz gyorsabb a 488 Pista a versenypályán. Figyelembe véve, hogy mennyi munkát fektettek az irányítás és az aerodinamika fejlesztésébe, arra lehet számítani, hogy ez inkább egy utcai versenyautó lesz, mint a 488 GTB erősebb változata. A 488 Pista Forma-1-ből kölcsönzött első elemeket kapott, továbbá a 488 GTB első diffúzorát, valamint egy hátsó szpojlert is az F1-es technológia inspirálta, melyek együttesen 20 százalékkal megnövelik a leszorítóerőt. Mindezeken felül az autóban benne van a Ferrari oldalcsúszás irányító rendszere, mely segíti a tapadást, stabilitást, irányítható vele a mágneses felfüggesztés, illetve a féknyomás is.

Jelenleg még nem publikus az ára, talán a hamarosan esedékes Genfi Autószalon után már erre is fény derül. Van egy érzésem, hogy a Pistát a hivatalos bemutató előtt már elkapkodják, így az ár körülbelül annyira fontos, mint a fogyasztás.

Forrás: