2018. január 09. | 11:02

Kiszabadulhat a 780 lóerős Apollo Intensa Emozione a versenypályákról? Eredetileg 10 modell gyártását tervezték darabonként kétmillió fontos áron.

Az Apollo Intensa Emozione az egyik legszenzációsabb megjelenésű autó volt 2017-ben. Néhány új katonai gép kevésbé morcos kinézetű, mint ez a jármű. A formatervező egy valódi Batman fan. A cég elnöke elmondta, hogy egy új hiperautót szeretne építeni hibrid akkuk és elektromotorok nélkül, turbó mentesen. Önvezető funkciók? Az nem igazán az Apollo stílusa. Az alkotókat állítólag egy kilencvenes évekbeli GT1 inspirálta.

Az autó bemutatója alkalmával az Apollo főnöke, Norman Choi kijelentette, hogy szándékuk szerint 10 darab Intensa Emozionét készítenek kétmillió fontos áron, kizárólag versenypályai használatra, hasonlóan az Aston Martin Vulcanhoz, vagy Ferrari FXXK-hoz. Majd a tanulságokat - és a pénzt - egy közútra alkalmas, kissé kevésbé extrém jármű építésébe fektetnék. A helyzet az, hogy azok az emberek, akik kétmillió fontos autókat vesznek, nem gyakran vannak kioktatva, hogy mit szabad és mit nem. Nem is kell kérdezniük. Ezért az Apollo megteszi az első lépéseket az IE közútra alkalmassá tétele felé. Ez egy 780 lóerős, szívó V12-es utcai autó lesz – LMP verseny szabványokhoz építve, nagyobb leszorítóerővel (1350 kg) fog rendelkezni, mint amekkora várhatóan a tömege lesz (1250 kg) – az úton. Valóban feldolgozhatatlan.

A bemutatón, Hong Kongban az Apollo rászabadította az egyik prototípust a város utcáira. A gyártó közleményt adott ki, melyben elárulta, hogy a cél: „nem csak a hihetetlen teljesítmény és kiemelkedő aerodinamikai hatékonyság elérése, hanem a különböző közúti szabályozások betartása a célpiacainkon abban az esetben, ha az utcai autók fogalmát is számításba vesszük”. Egy 9,000 fordulatos V12-es egy városi aluljáróban szórakoztatóan hangzik.

Az Apollo állítása messze van egy határozott ’jövünk a közeli Ikea parkolóba’ felhívástól, azonban egy értelmes taktika, elképzeléssel. Amikor a McLaren bejelentette, hogy a P1 a még extrémebb P1 GTR-ré fejlődik, kizárólag pályára szánták. Aztán a Lanzante, a csapat, amely segítette McLaren F1 Le Mans-i halhatatlanságának elérését, beszállt, és most több olyan P1 GTR van, ami közútra alkalmas, mint ami nem. Vannak pletykák az Aston Martin Vulcan közútra alkalmassá tételéről, és bár a Ferrari sosem támogatta, pár Enzo-alapú FXX-t is látható volt az utakon. A ’csak pályára’ szlogen sokszor csupán egy meghívó a gazdagoknak, hogy rendszámot válasszanak a legagresszívabb, gonosz kinézetű nagyteljesítményű autóknak a bolygón.

Ebbe a kategóriába az Apollo egészen szorosan illeszkedik, nemde? Forrás: Top Gear