2018. április 13. | 17:56

Az új generációs Subaru WRX persze csak opcionálisan kaphatja a manuális váltót.

Sok benzinagyúnak - köztük nekem is - hatalmas szívfájdalmat jelent a tény, hogy bizony egyre inkább leáldozik a kézi sebességváltók korának. A nagy gyártók egyre inkább hajlanak a teljesen automata, sőt a fokozatmentes sebességváltók felé. Pedig az a vissza 3 vissza 2… Mekkora szerencse, hogy vannak még gyártók, akik igyekeznek életben tartani ezt a csodálatos ember által vezérlendő szerkezetet! Így tesz a Subaru is, ugyanis a véletlenségből meglobogtatott hírek szerint a WRX visszakapja ezt a lehetőséget. Azért térek ki erre külön, mert a többi modell nem fogja megkapni a lehetőséget sem, hogy kézi váltóval vásárolja meg valaki. Kedves Legacy és Forester őrültek, mondjatok búcsút a három pedálos generációknak. Részvétem srácok. Ez egy örvendetes hír, hogy legalább a WRX-ben lehet majd találni manuális sebváltót, hiszen a Genfi Autószalonon Chris Graham vezérigazgató száját elhagyó mondatok nem igazán ezt sugallták. Az akkori nyilatkozat szerint a kézi váltó napjai meg voltak számlálva a Subarunál, hiszen összeegyeztethetetlennek bizonyult a vállalat aktív biztonságtechnikai nézeteivel.
„Nem tudom biztosan, hogy egyáltalán kompatibilis-e a biztonsági rendszer egy manuális sebességváltóval” – mondta Graham.
A közelmúltban azonban a Subaru észak-amerikai vezérigazgatója, Tom Doll elmondta a Drive-nak, hogy csak azért, mert a legtöbb Subaru CVT vagy automata váltóval lesz szerelve, ez nem jelenti azt, hogy a WRX-nek is meg kell engedni ezt a változást.
"A teljesítményközpontú autóinknál, mint a WRX továbbra is elérhetőek maradnak a kézi sebességváltók.”
Ha lehet adni az észak-amerikai igazgató szavaira, akkor semmi okom másképp vélekedni, mint hogy a WRX-széria szerves részét fogja képezni a manuális sebességváltó, talán még egy maroknyi sportosabb modell is részesül majd a mókából. Ez zene minden a vezetést és nem az utazást preferáló sofőrnek. Ez a lehetőség ajándék azok számára, akik tényleg a vezetési élményért vásárolnak WRX-et! Az automata váltók, főleg a CVT, tehát fokozatmentes automata váltók gyakorlatilag teljesen elveszik a vezetési élményt és a tapasztalatot. Hatékonyabbnak hatékonyabb, de nincs annál jobb érzés a volán mögött, mint amikor három pedál között táncolhat a lábad, és te döntöd el, hogy éppen mit csináljon alattad a járgány. Soha semmi nem fogja pótolni azt az adrenalin löketet, amit egy jól „kuplungolt” kanyar vagy egy hatalmas visszaváltás utáni lendület okoz, amikor érzed működni magad alatt az autót. Mutassanak egy CVT-t ami ezt tudhatja! Nem tudnak. Nincs olyan. Szóval lehet ismét elkezdeni lélegezni kedves olvasóim, a Subaru WRX manuális sebességváltót kap. Persze csak ha kéred, és valószínűleg csak átmenetileg, de a lényeg, hogy nem verték nyakon a legendás WRX-szériát és taszították le a nyomorúságos, fokozatmentes automata pokolba. Nehéz is elképzelni egy olyan világot, ahol a WRX-nek nincs 3 pedálja, de szerencsére egyelőre nem kell törni a fejedet rajta. Forrás: