2018. március 06. | 23:35

Élő zene, popcorn, Gran Coupék, full extrás kompakt. 15 perces adagokban kaptuk az infókat a Genfi Autószalon első teljes napján, ahol a német prémium márkák standjainál keményen meg kellett küzdenünk a helyekért.

Audi – Genfi Autószalon 2018

A 2018-as Genfi Autószalon első teljes napján negyed óránként más-más kiállító tartott konferenciát a sajtó számára, így az Alapjárat stábja is két részre szakadt, hogy minél több előadáson ott tudjunk lenni. Első körben az Audihoz vezetett utunk, ahol az egész stand egy régi, kényelmes mozi benyomását keltette, old-school székek és popcorn fogadott minket a három nosztalgikus kisfilm vetítése közben.

Izgatottan vártuk a hét év után teljesen megújuló Audi A6-ot, mely az agresszív A7-estől és a luxusért felelő új A8-astól is kölcsönzött megoldásokat. Igaz, az elmúlt héten már kiszivárogtak a limuzin fotói, de már élőben is kíváncsiak voltam rá, főleg úgy, hogy az előző generáció eléggé megöregedett a német konkurensek azonos kategóriába tartozó modelljeihez képest. Formatervét tekintve inkább az A7 Sportbackre hajaz, szélesebb hűtőrács, elnyúló, LED-es világítótestek tarkították, amik optikailag növelik az autó szélességét. Európában az A6 a már ismert 3 literes, turbós, 340 lóerős V6-osával jön, na meg persze a dízellel, ezek mindegyike a 48 V-os lágy-hibrid rendszert kapja.

Az A6-on kívül bemutatták még az E-Tron Prototype-ot is, melyekből már néhány rohangál Genf utcáin, mindegyikük különleges, fekete-fehér-narancssárga álcával van fedve. Nagyjából a Q5 méreteit hordozza, több infót majd 2018 nyarán lehet megtudni a teljesen elektromos modellről.

Mercedes-Benz – Genfi Autószalon 2018

A Mercedesé volt talán a legnagyobb alapterületű stand, ott volt a legtöbb kamera, az élő zenéhez minőségi hangrendszer. A nagy felhajtás ellenére a showt a Mercedes kisautója, az új A-osztály lopta el. Fiatalosabb és dinamikusabb lett, mint valaha és a helykínálat terén is sokat fejlődött. A nagyobb testvérek technológiai újdonságai szinte mind megtalálhatóak lesznek benne, kezdve a nagyméretű kijelzőktől a részben önvezető funkciókig, a CLS-re hasonlító LED fényszórókon át. Értékesítését már 2018 tavaszán meg is kezdi a gyártó.

A nagy tolongások közepette megcsodálhattuk a 27 év után teljesen megújuló G-osztályt is az AMG jóvoltából, az eddig egyedüli 63-ast állították ki. Bődületes teljesítmény egy terepen is kimagaslóan működő autótól: 4,0 literes, 585 lóerős V8-as motor, három diffizár és a 9 gangos automata váltó. Örvendetes, hogy megtartotta jellegzetes kocka formáját és ütős, kerek fényszórókat kapott, ja és ebben a matt szürke színben nagyobbnak tűnt, mint valaha.

A beharangozásokat a várva várt AMG GT négyajtós kupé zárta, mely a legendás SLS utódjának tekinthető. Kimondottan finom dizájnelemek tarkították a sportolásra is alkalmas, atletikus fastbacket, melyben akár egy négyfős család is kényelmesen elfér. Soros hathengeres és V8-as motorokkal kínálják majd, 435 lóerőtől egészen 639-ig. Nézzétek ezt a lejtőt a hátsó fertályon, egészen káprázatos!

BMW – Genfi Autószalon 2018

A BMW a 4 év után megújuló, csapott hátú divatterepjárójával kezdte a sort, mely könnyebb, áramvonalasabb formában jelent meg. A BMW fő dizájnere, Adrian Van Hooydonk elmondta, hogy teljesen új vonalon tervezik tovább autóikat, egyszerűbb de mégis erősebb karakter lesz jellemző a jövőben. Az X4 robusztus első orra, az X2-től és az X6-tól is különböző, finom tetővonal és a letisztult vékony hátsó lámpák szerintem gyönyörűre sikerültek. A forgalmazás megkezdésekor a 184 lóerős 20i és a 252 lóerős 30i, valamint két dízel, a 190 lóerős 20d és a 231 lovas 25d motorokkal lesz elérhető, később pedig érkezik a 265 lóerős 30d, valamint az M40d, 326 lóerővel és 680 Nm-es maximális nyomatékkal.

A fő attrakciót az M8 Gran Coupe Concept jelentette, közvetlenül az AMG GT után bemutatva jól el is vonta a figyelmet konkurencia nagy-kupéjáról. Igazán extravagánsra, a végletekig kisarkítottra sikeredett az M6-ot leváltó M8, ami jól előrevetít a sorozatgyártásba kerülő M8 Gran Coupét. Várhatóan hat- és nyolchengeres dízel és benzines motorokkal érkezik, az M8 biturbós V8 közel 600 lóerőt továbbít az aszfaltra a hátsó kerekeket preferáló négykerékhajtáson keresztül.