2018. január 29. | 16:28

2019-ben mutatja be a Volvo első teljesen elektromos autóját, egy csapotthátút!

A Volvo új villanyautója a 2017 májusában bemutatott 40.2 számú tanulmányautó alapjain nyugszik, és egyedülálló lesz a svéd-családban. Ahogy az XC40 esetében, ahol a 40.1-es számú tanulmányon szinte semmit nem változtattak, úgy a 40.2 esetében is egy a koncepcióautóval szinte teljesen megegyező modell várható. Kezdetben azt suttogták, hogy a 40.2 tanulmány lesz a következő V40 és S40 jelzésű modellek alapja, de mostanra egyértelmű, hogy az elektromos hajtás lesz a leglényegibb lényege az új járgánynak, nem pedig a neve.

A kupészerű hatchback méretei és teljesítménye alapján a 40-es jelzésű Volvók közé tartozik, valamint stílusában is tökéletesen illik a sorba. A 40.2 tanulmány a Volvo új Compact Modular Architecture (CMA)-rendszerén alapul. A koncepció járgány az akkumulátor és az elektromos hajtáslánc közreműködésével 217 mérföld, azaz 347 km megtételére képes.

Az egyik fejlesztési vezető Henrik Green, szélesebb körben beszélt a Volvo elektromos terveiről, állítása szerint a gyártásba kerülő modell már 310 mérföld, vagyis 496 km megtételére is képes lesz, azaz felveheti a versenyt a már piacon lévő és még várható elektromos személyautók hatótávjával.

A Volvo már megerősítette, hogy moduláris akkumulátorrendszert fog használni, de a belépő járgány hatótávolsága még nem tisztázott, nem jutottak dűlőre, hogy mennyit tudjon az alapmodell. Green elmondása szerint fontos, hogy az ügyfelek széles körű lehetőségek közül válasszák ki a vezetési stílusukhoz és szokásaikhoz leginkább passzoló akkumulátorcsomagot.

Később tervezik az akkumulátortechnológiájukat a prémium autóikba is bevezetni, valamint a sebesség-teljesítmény őrülteknek is keres megoldást a Volvo. Egyszóval mindegy lesz, hogy csak a heti bevásárláshoz kell, vagy hogy 220 km/h sebességgel óhajtasz megtenni 400 km-t a horvát tengerpartig, a Volvónál lesz számodra megfelelő akkumulátor csomag.

Arra a kérdésre, hogy a gyártó véleménye szerint a teljesen új elektromos modellek, vagy az elődökbe ültetett új hajtások lesznek-e népszerűbbek, nem érkezett döntő válasz. Sokkal inkább törekszik rá a Volvo, hogy minden szegmens számára legyen egy modell, azoknak is, akik „igazi elektromos” autót vezetnének és azok számára is akik a már jól bevált formában vágynak egy hatékonyabb, környezettudatosabb technológiára.

A svéd gyártó bejelentette továbbá, hogy 2019-től nem csak teljesen önálló és új elektromos modelleket vezet be, de több hangsúlyt fektet a hibrid-rendszerek fejlesztésére is.

Forrás: