2017. október 20. | 06:51

A Teslának egyre több konkurense akad az elektromos autó bizniszben, több-kevesebb sikerrel. Most a Volvo dobott nagy követ abba a bizonyos állóvízbe.

A Volvo a Polestar-t tette teljesen önálló, kifejezetten nagy teljesítményű elektromos hajtású autókat gyártó márkává. Az első modelljük egy 600 lóerős sportkupé, amely egy töltéssel 150 kilométert képes megtenni bármiféle támogatás nélkül.

A Polestar 1 egy új üzemben fog készülni Chengdu-ban Kínában, a gyártást 2019 közepétől tervezik elindítani. A kétajtós Grand Tourer Coupéból mindössze 500 darabot terveznek, de ha van rá további kereslet, nem zárkóznak el további modellek legyártásától. Ha valakinek megtetszett, már rendelhető az extravagáns kupé, ugyan a konkrét árról még nem tudunk információkat, de Jonathan Goodman, a márka operatív részlegének vezetője szerint, a 100 ezer dollár feletti összeget kínáló megrendeléseket valószínűleg befogadták… A 2,0-es négyhengeres benzinmotorral megtámogatott Polestar 1 GT teljesítménye 600 lóerő és 1000 Nm, hatótávja 150 km. Ezekkel az impozáns számokkal, jóval felülmúlja a Volvo eddigi T8-as hibridjeinek adatait, a többi piacon lévő konkurensnek is szerzett és várhatóan szerezni is fog a jövőben pár átvirrasztott éjszakát. A belsőégésű motor az első kerekeket hajtja, hátsóknak külön jut egy-egy villanymotor, a váltót pedig egy alumínium vázban lévő bolygóműves szerkezettel oldották meg. Az új kettős-elektromos hátsó felfüggesztés miatt kanyarban sportosabban viselkedik az autó. A futóműben helyet kapott a teljesen új fejlesztésű Öhlins rendszer (Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension), amely folyamatosan figyeli az előttünk lévő utat és a várható viszonyoknak megfelelően reagál.

A külseje hasonlít a Volvo S90-esre, de annál sportosabbra alakították. Rövidebb a tengelytáv, a hátuljából is lefaragtak, de még így is megmaradt az a robosztus, tömbszerű forma, ami a svéd gyártó modelljeit jellemzi. A karosszéria karbonból készült, hogy minél könnyebb és szilárdabb legyen. Sikerült is, 230 kilogrammot spóroltak a szénszálas kasztnival, pontosan annyit, amennyi plusz súlyt jelentettek az akkumulátorok.

Az autó belsejében visszaköszön a Volvo: elsőre egy mai XC90 is lehetne. Megmaradt a hatalmas álló kijelző középen, a jellegzetes kormány és a kristály váltókar. Ugyanaz a letisztult svéd dizájn fogad minket annyi különbséggel, hogy itt még jobban rámentek a prémiumságra. Gondos precizitással figyeltek arra, hogy a tehetős vevő a hosszas körbesimogatás után elégedett mosollyal nyugtázza, hogy itt bizony minden bőr. A Polestar nem csak egy modell forgalmazását tervezi a jövőben. Thomas Ingenlath a márka vezérigazgatója, sanghaji sajtótájékoztatóján elmondta, hogy további két terméken dolgoznak. Jelenleg bemutatott autójuk ugyan hibrid, de a következő teljesen elektromos hajtással fog rendelkezni, amire eddig még a Volvo csoport történelmében még nem volt példa.

A Polestar 2 várhatóan a Model 3 vetélytársa lesz a jövőben, 2019-re tervezik agyártás megindítását. Manapság a Teslának problémái vannak az említett modell gyártásánál, nehezen tudják megfizethető, versenyképes áron tartani. Ha ez a Polestarnak sikerül, komoly konkurenciát jelenthet az amerikaiaknak. A harmadik tervben lévő modell egy SUV lesz alacsony tetővel, karakteres formával és szintén elektromos hajtással. A neve az előbbiekből már kikövetkeztethető, ő lesz a Polestar 3. A Volvo féle SPA platform továbbfejlesztett verziójára fog épülni. Forrás: Motortrend