2018. június 13. | 12:47

A Pappas Auto és a SalzburgerLand Tourismus jóvoltából bejártuk a mesés Salzburgot, és az alpesi Hochkönig régiót. Kivételes autókkal közlekedtünk és a lehető legtöbb bringázási lehetőséget kiaknáztuk a hosszú hétvégén. Élménybeszámoló és rövid ismertető a régió nyári idényben kínált lehetőségeiről!

A cikksorozat előző fejezete, Salzburg tartomány csodái - 1. része itt olvasható

A Pappas Auto és a Salzburgerland Tourismus 4 napos sajtóutazásának második napja is kifejezetten üdítő volt. Búcsút intettünk Salzburg városának, a Pappas autói a szerpentinek felé indultak, Hochkönig régiójába. Szállásunkon, a Hotel Almhofban Michaela, a tulajdonos már tárt karokkal várt bennünket.

Hotel Almhof - Maria Alm

Elfoglaltuk szobáinkat, majd sportos ruhát öltöttünk, hiszen várt minket a Natrun hegy Mountain Bike pályája, ahol az elméletben legkönnyebb, Flow Trail pályán gurulhattunk le az erre alkalmas, össztelós bringákkal. A csapatból egyedül én rendelkeztem némi tapasztalattal, hiszen már volt alkalmam a Schladmingi Bikeparkban gurgulázni, bár én sem vagyok képzett Down Hilles. Számomra élvezetes volt kétszer is lejönni a hegyről, a kollégák arcán azért látszott némi riadalom, és leginkább csak az elhasznált fékszagot húztak maguk után.

Alpesti tavakból sem volt hiány

A több mint 2 kilométeres és 285 szintkülönbségű Flow One pálya erdőkön és réteken keresztül vezet. Ha tapasztaltabb vagy és komolyabb kihívásokra vágysz, akkor itt megtalálod a Hochkönig-Dienten 4,2 kilométeres flowtrailjét is, mely a Bürglalm legelő víztározója alól indul és idilli szépségű erdőkön át vezet 550 méteres szintkülönbséggel, egészen a dienteni focipályáig.

Itt már E-Bikeolunk

A hegyeket nagy számban lepik el a nyári időszakban a turisták, hegy- és sziklamászók, hegyi futók, bringások. A részletes túratérkép minden régiónál alap, a hüttékben történő éjszakázás remek lehetőséget kínál a többnapos túráknak. Salzburg tartomány gondosan kijelölt kerékpár- és hegyikerékpár-útjainak teljes hossza 7000 kilométer: négy bikepark, bringás trailek, versenykerékpár-útvonalak vezetnek keresztül ezen a csodás alpesi tájon. Ha megteheted, elég csak a bringázásra koncentrálni, hiszen bringakölcsönzők, túravezetőkből és hegyi felvonókból sincs hiány.

Alfa Romeo Stelvio & Mercedes-Benz CLS

Harmadik nap – E-Bringa Túra Hochkönigben

A harmadik nap sem telhetett el tekerés nélkül. Most azonban egy egész napos megmérettetés várt ránk, ami annyi könnyítést tartalmazott, hogy nem normál kerékpárokat kaptunk, hanem elektromos bicikliket. A Königstour, vagyis Királytúra vonalán indultunk meg, első megállónk Grüneggalm volt, ahol négy e-bringának elegendő töltővel pótolhattuk az elfogyasztott elektromos energiát. Világszerte itt épült ki első ízben olyan töltőállomás-hálózat, mely valamennyi kereskedelemi forgalomban lévő bringa-akkuval kompatibilis 18 töltőállomást számlál a régió. 20 kijelölt MTB-útvonal közül választhatsz, indulás előtt érdemes tervezni a Hochkönig túraportál segítségével.

Közel 1500 méterre jutottunk fel könnyedén

Az E-Bike Eco, Tour, Sport és Turbo fokozatokat kínál, minél magasabbra kapcsoltunk, annál jobban segített be tekerés közben a 250 W-os, 75 Nm nyomatékot produkáló elektromotor, mely a Bosch Performanc Line CX-rendszer részét képezte. Ami megnyugtató adat, hogy jobb esetben 210 kilométeren képes segíteni a haladást az 500 Wh-ás akkupakk.

KTM paripám

A túrát egy hosszabb ebédszünet szakított meg Bürglalm gyógynövényekben gazdag hegyi legelőjénél, a nehezén már túl voltunk, tovább gyönyörködhettünk a meseszép panorámában, hazafelé leginkább csak gurulnunk kellett a hegyről lefelé.

Zárófotó a Schwarzeckalmbahn felvonójánál

Az egész napos túra után mindenki puccba vágta magát, majd taxiba ültünk, hogy a vacsorát a festői környezetben kialakított Jufenalmon Hotelben fogyasszuk el, ahol pálinka kóstolásra is alkalmunk volt. Itt egy időben két tradicionális osztrák esküvőt tartottak, úgyhogy a hangulat garantált volt, igaz mi nem álltunk be táncolni a hütten-slágerekre mulató násznép közé.

Negyedik nap – Kirándulás és hazaút

Ausztriai túránk utolsó napján egy laza gyalogtúra várt ránk. A szállodából kicsekkoltunk, majd megindultunk Schwarzeckalmbahn felvonójához, ami nem csak télen szállítja a síelni, snowboardozni vágyókat, hanem a nyári szezonban túrázóknak is megkönnyíti a hegyre történő feljutást. Az alpesi panoráma megint csak borítékolható volt, a tehenek között sétálgatva egy takaros vendéglátó egységben fogyasztottuk el ebédünket. Délután 15:00 környékén sikerült visszaérnünk az autókhoz, így megindultunk Budapest felé, ez alkalommal az új Mercedes-Benz CLS-sel, melyről a jövő héten olvashattok egy átfogó tesztet!

Köszönjük a lehetőséget és a jótartást a Pappas Autonak és a Salzburgerland Tourismus irodának, hihetetlen élményekkel gazdagodtunk ezen a hosszú hétvégén! Mindenkinek csak ajánlani tudom a Salzburg tartományt, hiszen nem csak télen, hanem a nyári szezonban is számos lehetőséget kínál nem csak a fiatalok és a hegyi sportok szerelmeseinek, hanem minden korosztály és túrázni vágyó számára is. Salzburg pedig a természet, az építészet, a művészet és a kultúra tökéletes harmóniáját testesíti meg. Aki teheti, egyszer az életben látogassa meg ezt a varázslatos környéket, ahol testközelből győződhet meg arról, hogy mi is a hosszú élet titka!