2018. július 02. | 13:15

A Mercedes drámáját és Verstappen idei első győzelmét hozta az Osztrák Nagydíj.

Dióhéjban a drámai Osztrák Nagydíjról

Az időmérő után úgy nézett ki, hogy a Mercedes fogja uralni az Osztrák Nagydíjat, de a futam alatt mindkét autójuk látványosan lelassult, majd feladta a versenyt. Max Verstappen ezt kihasználva szerezte meg idei első győzelmét a holland rajongók legnagyobb örömére, akik szép számmal látogattak a Red Bull Ringre.

Minden, ami elromolhatott az a Mercedesnél, el is romlott a hétvégén. Bottas állt ki elsőként a 14. körben sebességváltó problémával. A németek aztán stratégiai hibát vétettek a következő virtuális biztonsági autós fázis alatt. Hamilton is feladni kényszerült a versenyt, amikor problémái akadtak az üzemanyag-nyomással.

Max Verstappen kihasználta a Mercedes szerencsétlenségét, hogy megszerezze karrierje negyedik győzelmét. A Red Bull ifjú tehetsége örökölte meg a vezetést, miután korábban átlépte Raikkönent, majd szépen kezelte a gumiabroncsait, mivel számos riválisa küzdött a hólyagosodással. A Mercedes a 2016-os Spanyol Nagydíj óta nem szenvedett el kettős kiesést. Hamilton rekordnak számító 33 futamos menetelése hirtelen véget ért, miközben a bajnokságban Sebastian Vettel vette át a vezetést egy ponttal (!), míg a harmadik helyen csapattársa, Kimi Raikkönen áll.

Rajt: Parádésan jött el Räikkonen

Raikkönen jól jött el a rajtnál köszönhetően az ultralágy gumiabroncsoknak. Úgy tűnt, akár az élre is állhat, az egyes kanyarban a két Mercedes között fordult, de Hamilton el tudott fordulni elsőként. Néhány kanyar után Hamilton mögé Räikkonen és Verstappen zárkózott fel, Bottas visszaesett a negyedik helyre. Verstappen jobb első kereke összeért Räikkonen bal hátsójával, a két pilóta az incidenst követően helyet cserélt. Felmerült a gyanúja, hogy nem teljesen volt szabályos Verstappen manővere, végül az eset miatt nem kapott büntetést a holland. Amíg Räikkonen pozíciót veszített, csapattársa, Vettel javított két pozíciót, és feljött a hatodik helyre, miután maga mögé utasította a két Haast. Hogy mit keresett ilyen hátul a német? Vettel csak a hatodik helyről indulhatott, miután az időmérőt követően megbüntették Sainz feltartása miatt, és rajtot is elrontotta a bajnokaspiráns. Ahhoz képest, hogy nem indult tehát túl jól Vettel hétvégéje, egész jól összekapta magát. Bottas is magához tért, és feljött csapattársa, Hamilton mögé. Verstappen harmadik, Daniel Ricciardo negyedik helyen állt.

Bottas kiesése felkavarta az állóvizet

A futam első kiesője Nico Hülkenberg volt, akinek a motorja látványosan felrobbant, majd két körrel később jött a dráma. Az első helyről induló, de a második helyet stabilan tartó Bottas váltóhiba miatt kénytelen volt feladni a futamot, ami miatt virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el. Ezt kihasználva többen is kiálltak kerékcserére, Hamilton azonban elszalasztotta a lehetőséget. A későn eszmélő Mercedes csapat miután kihozta a panaszkodó britet, Hamilton csak a negyedik helyre tudott visszajönni Verstappen, Ricciardo és Raikkönen mögé, de még éppen Vettel elé. Hamilton érthető okokból nem volt boldog, nem értette, hogy a csapat miért nem hívta ki előbb. James Vowles stratégiai vezető közölte a rádióban, hogy az ő hibája, ez azonban aligha nyugtatta meg a címvédőt. Vettel közben megelőzte Hamiltont, akit hajtott a csapat, hogy ne szakadjon le, de a lágy gumiabroncsokon küszködött, annak ellenére, hogy 10 körösek voltak ekkor. Eközben Ricciardo is pozíciót vesztett Raikkönennel szemben, mivel lágy gumiabroncsai kezdtek hólyagosodni. Vettel a harmadik helyen autózott.

Az utolsó 15 kör is tartogatott meglepetést

Miután több körön keresztül panaszkodott a gumiabroncsai állapotáról, a Mercedes másodszor is kihozta Hamiltont a boxba, és megkapta a szuperlágyakat. Ricciardo mögé az ötödik helyre jött vissza, de előrelépett a negyedik pozícióba, amikor amikor az ausztrál kiállt váltóprobléma miatt. Hamiltonnak szintén fel kellett adnia a futamot, a negyedik helyről kellett kiállnia, miután a technika alatta is megadta magát, így a 2016-os Malajziai Nagydíj óta először esett ki. Verstappen eközben kényelmesen vezetett a Raikkönen-Vettel duó előtt. Nagy kérdés volt, hogy a Ferrari megcseréli-e két versenyzőjét a végén, de a maranellóiak úgy ítélték meg, a bajnokság ezen szakaszában még nem indokolt a csapatutasítás. Romain Grosjean a negyedik helyet örökölte meg, ami a Haas eddigi legjobb eredménye, csapattársa Kevin Magnussen kísérte be az ötödik helyen. A Force Indiával Esteban Ocon és Sergio Perez ért be a hatodik és hetedik helyen, ami szintén remek eredmény a kis költségvetésű csapattól. Fernando Alonso a boxból indulva a lenyűgöző nyolcadik helyre hozta be a McLarent, ami megsüvegelendő teljesítmény a spanyoltól. A Ferrari ülésre pályázó Charles Leclerc ismét pontot szerzett, a legutóbbi hat futamból ötszer intették le a top 10-ben, ezúttal kilencedikként haladt át a célvonalon. Marcus Ericsson a 10. lett, így másodszor szerzett pontot a 2018-as szezonban. Kimi Raikkönen futotta a verseny leggyorsabb idejét 1:06.957-tel a 71. körben. A mezőny nem pihen sokat, ugyanis a hétvégén Silverstone-ba látogat a Formula 1.

A 2018-as Osztrák Nagydíj végeredménye:

  1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:21.560
  2. Kimi Räikkönen Ferrari +1.504
  3. Sebastian Vettel Ferrari +3.181
  4. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kör
  5. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +1 kör
  6. Esteban Ocon Force India-Mercedes +1 kör
  7. Sergio Pérez Force India-Mercedes +1 kör
  8. Fernando Alonso McLaren-Renault +1 kör
  9. Charles Leclerc Sauber-Ferrari +1 kör
  10. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör

Az egyéni F1-es világbajnokság állása:

  1. Sebastian Vettel 146 pont
  2. Lewis Hamilton 145 pont
  3. Kimi Räikkönen 101 pont
  4. Daniel Ricciardo 96 pont
  5. Max Verstappen 93 pont
  6. Valtteri Bottas 92 pont

A konstruktőrök állása:

  1. Ferrari 247 pont
  2. Mercedes 237 pont
  3. Red Bull 189 pont
  4. Renault 62 pont
  5. Haas-Ferrari 49 pont
  6. McLaren-Renault 44 pont
Forrás/Fotók:
  • Címkék:
  • F1