2018. május 17. | 15:24

A szerdai tesztnapon a finn pilóta zárt az élen, ezzel le is zárult az első F1-es évközi teszt. A csapatok versenyzőt cseréltek keddhez képest, két új pilóta is lehetőséget kapott.

Mozgalmasan telt az évközi F1-es teszt utolsó, azaz szerdai napja Barcelonában, ismét rengeteg kört futottak a csapatok. A tesztnapot a Mercedes pilótája Valtteri Bottas nyerte meg 1:16.904-es idővel. Második helyen Antonio Giovinazzi végzett a Ferrarival, aki Sebastian Vettel helyét vette át a piros autóban. Bizonyította, hogy komoly tempóra képes, ugyanis csupán 68 századdal végzett Bottas mögött, ami mindenképp dicséretre méltó. Giovinazzi egyben a legtöbb kört futotta, egész pontosan 148-at. A harmadik helyen a fiatal Lando Norris végzett a McLaren-Renault-val kicsit több, mint 1 másodperces hátránnyal Bottas és Giovinazzi mögött. Bottas a teszt második felében felrakatta a kék jelzésű Pirelli gumikat, ami a kemény keveréket hivatott jelezni, és azokkal is olyan tempót tudott menni, mint a mezőny második fele lágy gumikon - a Mercedes teljesítménye figyelemreméltó. A finn több új elemet tesztelt, délelőtt rövidebb, délután pedig hosszabb etapokat futott. Antonio Giovinazzi rég nem vezetett F1-es autót, egész konkrétan a tavalyi Abu-Dzabi hétvégén ült kocsiba. Eredményes napot zárt a csapat megítélése szerint, rengeteg adatot gyűjtöttek és több gumikeveréket is kipróbált a maranellói istálló.
Valtteri Bottas nyerte a második tesztnapot Barcelonában

Lando Norris a keddi napon is tesztelt, akkor a Pirellinek, szerdán pedig a csapatnak. Egy piros zászlót idézett elő délután, ugyanis a 12-es kanyarban megállt az autója, de a 80 kör és a harmadik hely így sem rossz eredmény a fiatal Forma-2-es versenyzőtől. A negyedik helyen a dán Kevin Magnussen zárt, aki a múlt vasárnapi futamon az igen előkelő hatodik helyet szerezte meg. Lando Norris a nap második piros zászlóját hozta el, Magnussen pedig az elsőt, a pálya első szektorában állt meg az autója. Ez a teszt végét is jelentette neki és a csapatnak, ugyanis elővigyázatosságból nem jöttek ki többször. A Force India két autóval és két versenyzővel vett részt a szerdai napon, Nyikita Mazepin és Nicholas Latifi kapott lehetőséget. Mindkét pilóta 100 kör felett teljesített, céljuk a minél több adatgyűjtés volt, ezt sikeresen megtették. Említést kell tenni a Renault-ban bemutatkozó Jack Aitken-ről, aki most vezetett először aktuális F1-es autót, korábban már tesztelt Jerezben egy 2012-es Forma-1-es Renault kocsit. A 120 kör és az 1:18-as köridő jó teljesítménynek mondható a fiatal F2-es pilótától.
Antonio Giovinazzi a második lett, de a legtöbb kört futotta

A Red Bull Racing Jake Dennist ültette a kocsiba, aki a csapat fejlesztőpilótája, s bár nem teljesen ismeretlen neki az autó, eddig csak a szimulátorban volt hozzá szerencséje. Az energiaitalosok szerint az volt a cél, hogy megismerjék, mekkora különbség van a virtuális és a valós köridők között. A Sauberrel tesztelt Charles LecLerc aki a hetedik helyet szerezte meg, a Williams pedig ismét Robert Kubicát ültette az autóba. A kocsi egyensúlyának beállítását próbálták továbbra is optimalizálni, ők is majdnem két versenytávnyi kört futottak. A Forma-1 mezőnye rövid pihenő után Monacóba utazik, ahol az év egyik legjobban várt futamára kerül sor, ahol némi szerencsével a kis csapatok számára is esély nyílhat az előkelő helyek megcsípésére. Forrás: Fotók:
  • Címkék:
  • F1