home Verseny Változások egy csokorban a 2018-as F1-es szezonra

Változások egy csokorban a 2018-as F1-es szezonra

0 people like this.

Hamarosan felbőgnek a motorok Barcelonában és elkezdődik az F1-es tesztidőszak az ausztrál verseny előtt. Van néhány fontos változás, amiről érdemes beszélni.

Halo és súlynövekedés

Régóta ismert, hogy a 2018-as évtől kötelezően fel kell tenni az autókra a Halo névre keresztelt fejvédő rendszert. A használata az utóbbi időben bekövetkezett súlyos balesetek miatt került napirendre, majd döntöttek is a bevezetéséről. Az F1-ben ez a változás megosztó volt a rajongók,a csapatok, illetve pilóták részéről is. Sokak szerint rontja az autó esztétikáját, zavarhatja a kilátást, illetve egy esetleges baleset esetén problémás lehet a kiszállás. Mindenesetre jön, aminek jönnie kell, első a biztonság. A Halo egy kész termék, így minden csapatnak ugyanazt kell feltenni, igaz a mikéntjébe nem szól bele az FIA.

Szokatlan lesz eleinte a látvány, a Halo használata az F1-ben
Szokatlan lesz eleinte a látvány

Növekszik az autók minimumsúlya is, köszönhetően részben a Halo-nak, mely nagyjából 10 kilót fog majd nyomni. 734 kilogramm lesz az alsó érték, ilyen nehezek még nem voltak az F1-es autók. Ellenben a kocsik most lesznek a leggyorsabbak, a hatalmas lóerő és a leglágyabb gumiknak is köszönhetően.

Hasmagasság és motorolaj

A Forma-1-es autókon tiltott bármilyen elemek mozgása, mozgatása a DRS kivételével. A csapatok ezt úgy próbálták kompenzálni, hogy különböző felfüggesztés- és kormányrendszereket alkottak, ezáltal a hasmagasság mozgatható volt. Most ennek szabnak határt azzal, hogy maximum 5 mm-t engedélyeznek.

A Mercedest is megvádolták, hogy szabálytalanul használja a motorolajat, Hamilton lett a világbajnok
A Mercedest is megvádolták, hogy szabálytalanul használja a motorolajat

A motorolaj az idei év egyik égető kérdése volt, a Mercedest és a Ferrarit is szóba hozták azzal, hogy motorolajat juttat az üzemanyaghoz, ezáltal gyorsítva az égést. Most a szabály egyértelműen kimondja, hogy csak is arra lehet használni amire való: hűtésre és kenésre.

Cápauszony és T szárny

Ezen elemek célja az aerodinamikai hatékonyság növelése volt, most azonban ezek használatát teljesen el fogják törölni. Se cápauszony, se T szárny nem lesz, a szabály ugyanis tiltani fogja. Nem mellesleg az erőforrásokról: 2018-ban a szabadon felhasználható négy motor helyett, csak hármat engedélyez az FIA, így kérdés, hogy mi lesz például a Hondával.

Szirotkin jön a cápauszony megy, a Williams csapat is fejleszt
Szirotkin jön a cápauszony megy

Elkelt az utolsó hely

Szergej Szirotkin lett a Williams csapat pilótája Lance Stroll mellett. A tavaly visszavonult Felipe Massa helyére érkezett az orosz versenyző, aki eddig a Renault alkalmazásában állt. A másik pályázó Robert Kubica volt az ülésre, aki hosszú balesete után tért vissza az F1 világába. Ez félig sikerült is neki, ugyanis a patinás brit csapat fejlesztő és tartalékpilótája lesz a lengyel pilóta.

Forrás: f1világ

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat