2018. június 27. | 17:13

Romain Dumas 16 másodperccel jobb időt futott Sébastien Loeb rekordjánál.

Volkswagen és az I.D. R Pikes Peak történelmet írt a hegyiverseny történetében. Az 500 kW-os, körülbelül 680 lóerős I.D. R Pikes Peak, Romain Dumassal a volánnál mindenkinél gyorsabb volt, beleértve a hagyományos meghajtású autókat is. Ezzel a teljesítménnyel nemcsak a korábbi rekordokat döntötte meg az elektromos járművek között, de javított Sébastien Loeb rekordján is 16 másodpercet, amelyet 2013-ban állított be egy Peugeot 208 T16-tal. Dumas új rekordja a 7:57.148-as idejével felkerült a Pikes Peak bajnokainak listájára, Sébastien Loeb, Walter Röhrl, Michèle Mouton, Stig Blomqvist, Nobuhiro Tajima valamint Rod Millen és Rhys Millen mellé.
„Az I.D. A R Pikes Peak a Volkswagen I.D-családjának előfutára. 2018-ban láthattuk, hogy ez a technológia képes erre. Minden Volkswagen alkalmazott rendkívül büszke lehet erre az eredményre. A kiemelkedő mérnöki készségek, szenvedély és elkötelezettség kellett ahhoz, hogy a csapat mindössze nyolc hónap alatt megépítette ezt a fantasztikus versenyautót. A Volkswagen I.D. R Pikes Peak a legjobb időt futotta a verseny csaknem 100 éves történelme alatt!”- mondta Dr. Frank Welsch, a Volkswagen technikai fejlesztéseiért felelős igazgatótanácsának tagja.

A Volkswagen I.D. R Romain Dumassal a volánnál a célban

19,99 kilométer hosszú, 156 kanyarból álló pályán Romain Dumas negyedik győzelmét aratta az ikonikus nemzetközi hegyi felfutón, a Pikes Peaken, amelyet 1916 óta 96 alkalommal rendeztek meg. A Volkswagen egy rendkívüli versenyautót épített, amely kifejezetten a leghíresebb hegyiverseny követelményeihez igazodik. Kombinálja a minimális tömeget, a lehető legnagyobb leszorítóerővel és a legjobb teljesítménnyel. Az akkumulátorral együtt, az I.D. R Pikes Peak súlya kevesebb, mint 1100 kg. A mérnökök a tesztek során szimulációs szoftvereket használtak a mérésekhez, hogy optimalizálják a teljesítményt és az energiafogyasztást. Aerodinamikai szempontból pedig azon volt a hangsúly, hogy kompenzálják a magasban a ritkás levegő miatt elvesztett leszorítóerőn ennek eredménye lett, a lapos, áramvonalas alváz és a hatalmas hátsó szárny. A Volkswagen új töltési technológiát alkalmazott az autónál, hogy a lehető leggyorsabban fel lehessen tölteni. A verseny mód esetén az autó 20 perc alatt eléri a maximum töltöttségi szintet, a villamos energiát a Pikes Peak lábánál lévő generátorok biztosították. A Volkswagennek volt néhány fő partnere a rekorddöntésben, az ANSYS, a Michelin, az Integral e-drive és az OMP. Forrás: