A WTCR hungaroringi versenyhétvégéjén magyar szempontból volt nagy siker és nagy bánat, de volt, amikor örülni kellett volna, ám valahogy mégsem sikerült!

Ha a szombati nap izgalmasan alakult magyar szempontból a WTCR 2018-as hungaroringi időmérőin és első futamán, akkor a vasárnap egészen elképesztően sikerült. Sokaknak furcsa lehet, hogy a túraautó-világkupa két versenynapján összesen három futamot szerveznek, ebből a második ráadásul egy úgynevezett fordított rajtrácsos futam, amikor a második időmérő első tíz versenyzőjének sorrendjét megfordítják, vagyis a tizedik rajtol az első pozícióból, a kilencedik a másodikból és így tovább. Az egyes futamokon eltérő pontszámok szerezhetők, az „Első futamon” 27, a „Második futamon” 25, míg a „Fő futamon” 30 pont jár a győztesnek. Az első tíz hely pontszerző, de minden futamon más-más pontszám jár az adott helyezésért, vagyis az egész nagyon kusza. A szombat Michelisz Norbert (BRC Racing Team) számára fordulatosan kezdődött, de a vége tulajdonképpen happy end lett. Az első futamon ugyanis pole-pozícióból indult, rajtnál azonban rögtön hárman is megelőzték, de hatalmas csatában a célegyenes ráfordítóján sikerült végül lehagynia a szintén Hyundai i30 N TCR-t vezető Yvan Mullart, ez pedig dobogós helyet érő manővernek bizonyult. Az első futamon a Honda Civic TCR autókat hajtó Yan Ehrlacher és Esteban Guerrieri végzett az első két helyen, mindketten az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport versenyzői.
A fő futam előtti percekben a fotósok még megrohanták Michelisz Norbert autóját a rajtrácson

A többi magyar pilóta vegyesen szerepelt a szombati első futamon. A Hyundai i30 N TCR-rel versenyző Nagy Dániel (M1RA csapat) 7. helye óriási meglepetés volt, ám Cupra TCR-es Nagy Norbert (Zengő Motorsport) 17., a Honda Civic TCR-t vezető Tassi Attila (KCMG-HELL-Honda) 21., valamint a Cupra TCR-t hajtó Szabó Zsolt Dávid (Zengő Motorsport) 27. helye már csalódást keltett.
A fordított rajtrácsos futamon Szabó Zsolt Dávid a pontszerző kilencedik helyet szerezte meg

A fordított rajtrácsos vasárnapi második futam magyar szempontból nagyon jó versenyt hozott, hiszen Nagy Dániel második lett úgy, hogy maga mögött tudta tartani a négyszeres világbajnok Yvan Mullart, közben pedig még támadásra is tellett neki a végül futamgyőztes Rob Huffot-tal szemben. Michelisz is remekelt, négy helyet javítva hatodik lett, de Szabó Zsolt Dávid is a pontszerző kilencedik helyre hozta be a kocsiját.
Michelisz Norbert még egyedül a rajtrácson

A fő futamot is pole-pozícióból kezdhette meg Michelisz, ám azt tudni lehetett, hogy a második helyről induló csapattársa, az olasz Gabriele Tarquini kemény dió, mert pokoli gyors, hibázni pedig nem nagyon szokott. Michelisz sajnos rosszul kapta el a rajtot, Tarquini szinte állva hagyta, és már az is kisebb csoda volt, hogy nem veszített több pozíciót.
Gabriele Tarquini vezeti jelenleg a WTCR-világbajnokságot

Maga a futam nem volt túl izgalmas, legfeljebb az eső kuszálhatta volna össze a mezőnyt, ám amikor eleredt, a futamot megszakították egy rajtrácsos kerékcserére, amikor minden csapat eldönthette, milyen gumikkal folytatja. Az eső ekkor azonban elállt, így mindenki száraz gumival folytatta. A kerékcsere és a biztonsági autó az élen nem hozott változást, Michelisz szorosan, de biztos távolból követte Tarquinit egészen a célvonalig, harmadik helyre pedig a nagy taktikus Yvan Muller futott be. Nagy Dániel remek versenyzéssel hatodik lett, Nagy Norbert 11. helyen ért célba. Tassi Attila 17. helye csak akkor tűnik rossznak, ha valaki nem látta azokat az előzéseket, amelyekkel egészen hátulról felverekedte magát idáig.
Michelisz Norbert dacolva a jégesővel köszönti a magyar közönséget

Michelisz Norbert érthető módon nagyon csalódott volt, amiért a fő futamot nem sikerült megnyernie a hazai közönség előtt. Később, a versenyzői interjúkon Michelisz és Tarquini egyaránt kiemelték, hogy a rajtnál dőlt el minden, hiszen nincs a csapattársak között olyan különbség, ami elég volna az előzéshez. Michelisz elmondta, hogy az a körönkénti 2-3 tizedmásodperc, amivel érzése szerint gyorsabb volt most Tarquininél, biztosan nem lett volna elegendő egy biztonságos manőverhez. Ráadásul kiderült, hogy a két rivális a futam előtt megegyezett, hogy az első két kanyar után nem támadják egymást, hiszen a versenyzőkön kívül a csapat érdekeit is figyelembe kell venniük. Ez a „tűzszünet” eredetileg a magyar pilótának volt előnyösebb, de a rossz rajt miatt a dolog végül fordítva sült el. Az biztos, hogy ha Michelisz szeretne labdába rúgni, és megelőzni a mostani hétvége után a túraautó-világkupát 118 ponttal toronymagasan vezető Gabriele Taquinit, a 82 pontos Yann Ehrlachtert és a 77 pontos Yvan Mullert, akkor a rajtján sürgősen javítania kell. Persze semmi sincs veszve, hiszen a szezonnak csak az ötöde ment le eddig, Michelisznek pedig a keserédes hungaroringi hétvége után is van 75 pontja. Nem tudom, a magyar szurkolókat ez mennyire hatja meg, de Michelisz és Taquini csapata, a BRC Racing jelenleg vezeti a csapatok versenyét, mégpedig tetemesnek mondható 50 ponttal.