2018. március 14. | 16:00

Véget ért a tesztidőszak Barcelonában, a Mercedes és a Ferrari küzdelme tűnik a legvalószínűbbnek ebben az évben is. De ki lehet majd a meglepetés?

Az ausztrál szezonnyitó előtti teszt lezárult és nem történt sok meglepetés. A Ferrari ugyanazt csinálta, mint az előző években, a hosszú etapok mellett néhány kör erejéig feltekerték a motort és futottak néhány gyors kört. A leggyorsabb két kör az ő nevük mellé köthető. Ez a gyakorlat teljesen megegyezik az előző évekkel, a Ferrari rendszerint az élen végzett, a két Mercedes pedig maratont futott, vagyis versenyszimulációt. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ketten együtt az egész teszt során 1040 kört teljesített, ami igencsak figyelemre méltó. Ráadásul a teszt elején az időjárás hátráltatta a munkát, így ez a szám vélhetően sokkal nagyobb lenne. Az is kirajzolódott, hogy a Mercedes várhatóan verseny közben bomba erős lesz, a Ferrarihoz képest a hosszú etapokban tizedekkel autóztak jobb köridőket.
Lewis Hamilton és a Mercedes nagyszerű munkát végzett

A Ferrarit Sebastian Vettel rendkívül megdolgozta, mint ismert a legtöbb kört összesen a két Mercedes futotta, de egyéniben a német négyszeres világbajnok bizonyult a legjobbnak. Érdemes kapaszkodni, 643 kört tett meg és utána jön a két Mercedes pilóta. Kimi Räikkönen az első ötben sincs. Mint ismert a két leggyorsabb kört a két Ferrari futotta, Vettel 1:17.182, csapattársa Räikkönen pedig egy hajszállal lemaradva 1:17.221-es időt ért el. Sebastian Vettel szerint nem szabad túlértékelni a gyorsköreiket, ebben pedig van is valami, a Mercedes finn versenyzője Valtteri Bottas tett egy olyan megjegyzést, hogy nem volt szükség arra, hogy igazán erős köröket menjenek, tudják, hogy mire képes az autó. Lewis Hamilton pedig azt jelentette ki, hogy jobban érzi magát az idei, mint a tavalyi autóban. A Red Bull Racing bár kicsit lemaradásban van a Ferraritól és a Mercedestől, minden okuk megvan arra, hogy bizakodva várják a szezonkezdést. Daniel Ricciardo a teszt 4. leggyorsabb körét futotta. Max Verstappen pedig a versenyszimulációk terén jeleskedett. Idő alapján az eredményeik majdnem megegyeznek a Ferrariéval. A motor terén a Renault miatt lemaradásban vannak, de a franciák a kezdésre további lóerőket ígérnek, így valószínűleg a Red Bull beleszólhat az élmenők küzdelmébe. A középmezőnyben valódi harc várható a pontszerző helyekért. A Haas Ferrari úgy látszik nagyon versenyképes lesz a köridők és a versenyszimuláció alapján is, a fejlődés megkérdőjelezhetetlen. Az igazi meglepetés a Toro Rosso, ők a Honda-motorral mentek elképesztően nagy távot, szinte hiba nélkül. Pierre Gasly 452 kört teljesített, ami az összesített ranglistán a 4. helyet éri, egészen elképesztő! A McLaren-Renault látványosan szenvedett, s bár a tempó megvan, ha a hibákon nem javítanak nem fog jól indulni számukra a szezon. A Renault és a Force India, s még a Williams is nagyon egy húron pendülnek, sok fog múlni a pilóták teljesítményén.
Pierre Gasly és a Honda eddig lenyűgöző

A Mercedes és a Ferrari bizakodva várhatja a szezont, a Red Bull-nak pedig azon kell dolgoznia, hogy mielőbb felzárkózzon, a szezon ettől még izgalmasabb lehetne. A 4. helyért pedig akkora csata várható, hogy azt most elképzelni sem lehet. Forrás:
  • Címkék:
  • F1