2018. június 12. | 12:16

A Nemzetközi Automobil Szövetség éves Sportkonferenciáján, Manilában leleplezte a 2019-re tervezett új, továbbfejlesztett bukósisakot, amely az eddigi legbiztonságosabb lesz.

Az FIA kiadott egy új topkategóriás sisakot, amely minden versenyszériában nagyobb biztonságot fog nyújtani a pilótáknak. Az összes gyártónak teljesítenie kell a tervezési és teljesítmény követelményeket, melyeket a szövetség támaszt. Az új fejlesztés számos biztonsági előnyt hordoz magában, ilyenek például a fokozott energiaelnyelés, a becsapódási védelem és a kiterjedt, megerősített védelmi területek. A bemutatót több mint egy évtizedes kutatás előzte meg annak érdekében, hogy megteremtsék a legfrissebb szabványt a sisakgyártóknak a sport biztonságának növekedése érdekében. A legfrissebb szabvány, az úgynevezett FIA 8860-2018 kifejlesztésében olyan gyártókkal működött együtt a szövetség, mint a Schuberth, az Arai, a Stilo illetve a Bell Racing. Ezek a gyártók jelenleg is szállítanak a Formula 1-nek illetve egyéb szériáknak.
„A jelenlegi csúcskategóriás sisakok már így is a legbiztonságosabbak a világon, de az új típus egyel magasabb szintet képvisel. Fontos, hogy minden biztonsági kutatásunk során folyamatosan törekedjünk a fejlesztésre, ezért minden gyártótól megköveteljük, hogy megfeleljen a bajnokságaink kemény szabályainak.” - nyilatkozta Laurent Mekies, az FIA biztonsági igazgatója.
Stephane Cohen, a Bell Racing Helmets elnöke elmondta:
Az új fejvédők fejlesztéséhez bővítenünk kell az eddigi tesztelési sort, amitől a sisakok átfogóbb védelemre lesznek képesek”

Jövőre eltérő sisakdizájnokat fogsz látni. Áttervezték többek között a plexit, 10 milliméterrel keskenyebb lett, ez javítva a ballisztikus védelmet, amely minden eddiginél magasabbra emeli a törmelékek becsapódásával elleni védelmet, illetve a sisakok oldalát is átterveztek, megerősítették.

2019-től az eddigieknél is szigorúbb teszteken kell majd átesniük a sisakoknak, hogy megkaphassák majd az ’FIA 8860-2018’ minősítést, a legjelentősebb változások:
  •  A sisakrostélynak olyan vízlepergető bevonatot kell tartalmaznia, amely nem színeződhet el, illetve nem torzulhat nagyobb mértékben.
  • A teszten 9,5 m/s sebességgel lőnek tárgyakat a sisak felé. 
  • A pilóta fejét érő lassulás mértéke nem haladhatja meg a 275G-t.
  • A típusnak ellen kell állnia 790 °C-os hőhatásnak, továbbá magától el kell aludjanak a lángok a sisak felületén.
  • 5,1 méterről egy 10 kg tömegű tárgyat ejtenek a bukósisakra, és a pilóta fejét érő erő maximum 10 kN lehet.
Az FIA eddig is élen járt a biztonság tekintetében, ezt bizonyítja a glória bevezetése is, amely már az első szezonban életet mentett, méghozzá a Spanyol Nagydíj betétfutamában, az F2-esek versenyén. A Russian Time pilótája, Makino Tadasuke volt a szenvedő alany, akit honfitársa, Fukuzumi autója gyalult le.

Forrás/Fotó: