2018. június 05. | 15:36

Hamarosan ismét Mogyoródra érkezik a száguldó cirkusz  A tavalyi futam óta azért sok minden történt, így következzék egy kis visszatekintés, mi is volt majdnem egy éve a mogyoródi aszfaltcsíkon.

A 2017-es Pirelli Magyar Nagydíjat július utolsó hétvégéjén rendezték.  A mezőny Silverstone után látogatott a Budapesthez közel fekvő pályára, ahol a két Mercedes dominált a futamon, Hamilton, Bottas sorrendben, melléjük még Räikkönen fért fel a dobogóra. A hungaroringi  első szabadedzésen Daniel Ricciardo, a Red Bullal végzett az élen, megelőzve Kimi Räikkönent és Lewis Hamiltont. A második edzésen szintén a Red Bull ausztrálja diadalmaskodott ezúttal Sebastian Vettelt és Valtteri Bottast maga mögé utasítva. A harmadik edzésen már nagyjából beállt az erősorrend, amit az időmérőn a két Ferrari meg is szilárdított. A második sort a Mercedesek, a harmadikat pedig a Red Bullok foglalták el. Az első tízbe befért még a Renault német pilótája, a két Mclaren Honda és Sainz, a Toro Rossoval.  Nico Hülkenberget öt rajthelyes büntetéssel sújtották a kvalifikáció után váltócsere miatt, így csak a tizenkettedik helyről vághatott neki a hetven körös futamnak.

Körről-körre a Hungaroringen

A rajtnál a két Ferrari vívott csatát, de Vettel fordult elsőként, megőrizve az elsőségét. Bottas pedig harmadikként, azonban Hamiltont mindkét Red Bull megelőzte, majd Verstappen elfékezte magát a kettes kanyarnál, aminek csapattársa itta meg a levét. Ricciardo defektet kapott, kilyukadt a hűtője és elég szerencsétlen helyen ragadt a pályán. A biztonsági autó még az ötödik körben is a pályán volt.
Az újraindítás után nem változott az első öt sorrendje. Hamilton keményen támadta a Red Bull hollandját, de Verstappen jól védekezett, azonban a tíz másodperces büntetés tönkretette a versenyét. A huszadik kör környékére Vettel magabiztos előnyt épített ki. 11 másodpercre nőtt a távolság Vettel és Hamilton közt, míg Sainz és Alonso összeakadtak, utóbbi volt a vétlen. Az olasz istálló uralta a futamot, övék a legjobb idő mindhárom szektorban. Azonban a táv felénél Vettel panaszkodott, hogy egyenesben is balra húz a kormánya, így veszíteni kezd az előnyéből, ezért Räikkönen közelít hozzá, akit pedig Bottas támad. Az élbolyból Bottas állt ki kerékcserére elsőként, akit csapattársa támadni kezd. Verstappen vezette a versenyt, mert ő még nem volt kint a boxban.  Hátrébb az Alonso –Sainz csata még zajlott, egyszerre mentek ki a boxba, majd friss gumikon harmadik nekifutásra sikerült előzni a Mclarenesnek.
Verstappen a 42. körben lecserélte a szuperlágyat sima lágyra, amivel egyből futott egy leggyorsabb kört. A Ferrarik nem használhatták a kerékvetőket, ezt Bottassal is közölték, így támadni kezdte őket.
Lewis Hamilton a 44-es rajtszámú W08 Hybriddel

A 46. körben Hamilton eddigi rádióproblémája elillant, amit ki is használt arra, hogy a csapat beleegyezését kérje Bottas megelőzésére, megtörténik a helycsere. Üldözőbe vehette Räikkönent, azonban pár körrel később jött az utasítás, ha nem tudja megelőzni néhány körön belül, akkor vissza kell adni csapattársának a harmadik helyet. Közeledve az 55. körhöz a brit még nem támadt, de nagyon kicsik a különbségek. Bottas kissé belassult, azonban Verstappen nagy iramban közelít hozzá. Hamiltonnak melegedni kezdtek a fékjei, annak ellenére, hogy körök óta ostromolta a finnt, mikor lett volna lehetősége elrontotta. Tíz kör volt hátra a versenyből, amikor Verstappen már csak 3,5 másodpercre közelítette meg Bottast, nagy a nyomás a finnen, ugyanis, ha elveszti a negyedik pozícióját akkor a brit nem adja vissza neki a harmadik helyét. Az élen nem támadták egymást a pilóták, Hamilton továbbra is kisebb hibákat vétett, csúszkált, ezért le is szakadt kicsit. Alonso a hatodik helyen autózott a Mclarennel, itt is fut be végül, ami a szezon legjobb eredménye lett a csapattól. Az utolsó körben a sorrend változatlan, a Ferrari kettős győzelmet arat. Vettel egy igen nehéz versenyt nyert meg elferdült kormánnyal, a Mercedesek visszacserélik a pozíciókat, közben Alonso fut egy leggyorsabb kört.
Fernando Alonso megfutotta a leggyorsabb kört majd  átadta magát a nyári pihenésnek

Csúcssebesség tekintetében a top csapatok a 320km/h-át karcolták, nyilván ebbe a DRS is besegített. Ricciardohoz hasonlóan, Grosjean és Di Resta sem fejezte be a versenyt. A csapatösszetartás nem igazán működött náluk a hétvégén. Ricciardot saját csapattársa ütötte ki az első körben, míg Grosjeannak rosszul rögzítették a jobb hátsó kerekét a Haas szerelői, Di Resta pedig a Williams hibája miatt volt kénytelen feladni a versenyt hét körrel a vége előtt.

A VB pontállása a következőképp alakult a Magyar Nagydíj után:

  1. Vettel 202 pont
  2. Hamilton 188
  3. Bottas 169
  4. Ricciardo 117
  5. Räikkönen 116
  6. Verstappen 67
  7. Perez 56
  8. Ocon 45
  9. Sainz 35
  10. Hülkenberg 26
Források: Fotók:
  • Címkék:
  • F1