2017. november 16. | 16:55

A Mitsubishi Outlander tiszteli a hagyományokat: erőforrásai, méretei és kényelme továbbra is rabul ejthetnek bárkit, de ami legbelül fogad, az nem növésben lévő egyednek való

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Mitsubishi Outlander III Facelift - 2.2 DI-D 4WD Automata
Előnyök
Tágas utastér
Kényelmes futás
Elégséges dízelmotor
Egyedi megjelenés
Hátrányok
Lassú multimédia
Pontatlan kormány
Csúszós automata váltó

Köszönjük a tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt.-nek! - www.mahzrt.hu

Mitsubishi Outlander - Alapjárat A Mitsubishi Outlandert sosem lehengerlő formája miatt kedveltem. Inkább csak azért, mert Mitsubishi, amiről tudni lehet, hogy egyszerű, hasznos és strapabíró. Valójában az Outlander is egy konzervatív autó benyomását keltette mindaddig, amíg ez, a frissítésen átesett modell meg nem jelent. A forma és a dizájn ismerős lehet, hiszen ez a 2014-es párizsi autókiállításon bemutatott PHEV Concept-S tanulmányautó hasonmása. PHEV Concept-S Unalmas helyett inkább megosztó lett a megjelenése, a modern kaszabolós japán autók közül nem tűnik ki. Jó hír, hogy szinte minden elemet átrajzoltak az autón. A Dynamic Shield, azaz dinamikus pajzs formatervezési irányzat a Mitsubishi mostanában megújult modelljeinek arculatát is meghatározza, egységesre kívánják venni az Outlanderhez hasonló külső kialakítást. Mitsubishi Outlander - Alapjárat

Szép vagy sem az Outlander?

A tények úgy szólnak, hogy az új Outlander karosszériájának merevsége nőtt, finomabbra hangolták a futóművét és elektromos rásegítést is adtak a kormánynak. Döntse el mindenki, hogy sok-e neki ez a tengernyi króm vagy sem, elfogadná, vagy csicsásnak tartja az autó orrát! Mitsubishi Outlander - Alapjárat A lökhárító aljától egészen a karcsú LED lámpák tetejéig futó krómcsík kiveri az ember szemét, akár tükörnek is használható. Az ajtók alsó részére is jutott bőven, valamint a LED technikát alkalmazó hátsó lámpák közti részt is hasonló módon díszítették. A 190 mm-es hasmagasság egy jó kiállású, magas, mégis praktikus autó benyomását kelti, amin az újonnan tervezett 18 colos Y-küllős könnyűfém keréktárcsák jól mutatnak. Mitsubishi Outlander - Alapjárat

Finomodott az Outlander beltere

A nem túl látványos megjelenéshez hasonlóan semleges belső társul. A műanyag elemek végeláthatatlan tengerében úsztam, az ergonomikus kialakítás és a díszes kormány jelentett némi örömöt, amin a bőr varrás kifejezetten igényesre sikerült, viszont a zongoralakk nem passzolt ide. Ahogy a műszerfal nagy részére sem, főleg úgy, hogy a sötét, minimálisan megjelenő faberakásról teljes mértékben elvonja a figyelmet. Használhattak volna többet a fa-utánzatból, valamivel természetesebben hatott volna az egész beltér. Mitsubishi Outlander - Alapjárat Az elődjéhez képest jobban odafigyeltek az összeszerelésre, csendesebb lett az egész, nem nyikorognak a műanyagok, nem koccannak össze rosszabb minőségű úton sem. A multimédiás rendszert a fejlesztések ellenére sem sikerült élvezhetőbbé faragni, lassú az egész, régimódinak hat, bár az Outlander vásárlók nagy része szerintem a hangerőszabályzó és a frekvenciakereső gombon kívül mást nemigazán fog rajta használni. Mitsubishi Outlander - Alapjárat A helykínálatra alapvetően nem lehet panasz elöl és hátul sem. A vezető oldali ülés elektromos háttámasszal rendelkezik, kifejezetten kényelmes, jól személyre szabható ülést raktak alám a japánok. A hátsó háttámlák dőlésszöge is állítható, így mindenki megtalálja ott is a számára megfelelő üléspozíciót. Mitsubishi Outlander - Alapjárat A csomagtér padlózatába két plusz ülés van süllyesztve, amik nyugalmi állapotban teljesen síkpadlóssá formálják a rakteret. Sokan félnek a harmadik üléssortól, de az Outlanderben viszonylag kényelmes itt hátul tartózkodni. Negyedórányi utazást követően még nem vágnék eret, de háromnegyed után már lehet. Mitsubishi Outlander - Alapjárat A 463 literes csomagtartóból 12 litert elvesz a 710 Watt összteljesítményű prémium Rockford-Fostage hifi mélynyomója, ami nagyon-nagyon jót tesz a hangzásnak, bár az idősebb vásárlóréteget ez annyira nem fogja lázba hozni, inkább az autó méretei, a jó kilátás és a kényelem az, ami dominálhat az ő esetükben. Mitsubishi Outlander - Alapjárat

Szebb korokat idéz a dízel az Outlanderben

A Mitsubishi Outlander 2,2 literes, öreguras dízelmotorja 150 lóerős és 360 Nm-es nyomatékkal van megáldva. Ennél sem több, sem kevesebb nem kell egy hasonló méretű terepjáróba, főleg úgy, hogy mind a négy kerék hajtva van. A hatfokozatú CVT automata váltó sem egy modern, gyors váltó benyomását kelti: bizony sokat csúsztat és tovább hagyja pörögni a motort erőteljesebb gyorsítás esetén. A kormány mögötti váltófülek használata szerintem teljesen felesleges egy olyan autóban, amit alapvetően nem is lehet sportosan vezetni, sőt, még öngyulladós is. Mitsubishi Outlander - Alapjárat Mint említettem, azért a teljesítménnyel nincs gond, komfortosan lehet vele furikázni, bár a dízelmotor hangos kerregése azért jócskán von le az élményből. 1500-as fordulattól már szépen megindul, egészen 2750-ig. Versenyezni azért nem lehet vele, de a magabiztos közlekedéshez aszfalton és enyhébb terepen is kiváló választás. A 7 literes átlagfogyasztás is kifejezetten biztató egy automata váltóval szerelt Outlandertől, bár autópályán könnyedén emelkedett 9 liter környékére az étvágya, amit városban és közúton valamelyest kompenzált. Mitsubishi Outlander - Alapjárat

Az Outlander egy komótos autó

A Mitsubishi Outlander futóműve elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztéssel rendelkezik, és nagyjából az érdekességeket el is mondtam róla. Az egész autó, ahogyan a futómű is, nyugodt közlekedésre sarkall, jól veszi az úthibákat, ügyesen siklik át rajtuk. Lakályos utazást biztosít akár hét személy számára is. Az S-AWC, vagyis az integrált vezérlőrendszer stabilitást és könnyű kezelhetőséget szavatol rossz minőségű utakon is az összekerékhajtás, a stabilitásvezérlő és a kicsúszásgátló kombinációjával. Mitsubishi Outlander - Alapjárat Vezetéstámogató rendszerek közül csak az adaptív tempomat, az ütközés megelőző és a sávelhagyásra figyelmeztető állnak szolgálatban, hiányérzeted nem lehet, hiszen az ötcsillagos törésteszt jól mutatja, biztonságban lehetsz a fedélzetén. Nincs színjáték, a kormányzás is terepjárósan pontatlan, olyan, amilyet egy SUV-tól várhatunk. A japánok célja egy kiegyensúlyozott, stresszmentes autó létrehozás volt az Outlander személyében, amely nem fektet haszontalan energiákat egy berendezésébe sem – a kötelezőt hozza, de semmi többet. Mitsubishi Outlander - Alapjárat

Mitsubishi Outlander: Összegzés

A frissített Mitsubishi Outlander a 2 literes benzinessel a legolcsóbb, sőt, még összkerékhajtás nélkül is hozzá lehet jutni. A konkurenseivel szemben a nagy helykínálat lehet a legfőbb erénye, viszont az elavult megoldásaival, lassú multimédiás rendszerével és a modern extrák hiányával nem igazán a fiatalok autója. A pontatlan kormányzást kényelmes futással és biztonságot adó, stabil karosszériájával képes kompenzálni. Akinek nem egy dízelmotoros Outlander a vágya, az válassza a PHEV változatot, mely az egyik legnépszerűbb konnektorról tölthető, zöldrendszámos SUV Európában! Mitsubishi Outlander - Alapjárat

Mitsubishi Outlander III Facelift - 2.2 DI-D 4WD Automata

  • Lökettérfogat: 2268 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 150 LE 3500/perc
  • Max. forgatónyomaték: 360 Nm 1500-2750/perc
  • Hossz./szél.: 4695/1810 mm
  • Tengelytáv: 2670 mm
  • Saját tömeg: 1610 kg
  • Városi fogyasztás: 6,9 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 5,2 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 5,8 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 154 g/km
  • Végsebesség: 190 km/h
  • 0-100: 11,6 s
A tesztet és a fotókat készítette:
  • Erős Márk
  • Németh Kornél