2018. február 05. | 17:03

A Budapest Motorsnál tett látogatás alkalmából kiderült, hogy az első konnektoros Mini is képes nagy zajt csapni, valamint, hogy az X3-ban óvatosan szabad csak hadonászni, különben a Harman Kardon dobhártyát károsíthat!

Az elmúlt héten vettem részt a Budapest Motors rendezvényén, ahol néhány híresség ült össze, hogy megosszák egymással pozitív és negatív tapasztalataikat a reklámokkal kapcsolatban. Az esemény úgymond egyik előprogramja volt a márciusban megrendezésre kerülő BRAND TESTER-kiállításnak, ahol márkatesztelőként a kedvenc márkáid újdonságait próbálhatod ki 10 különböző tematikájú parkrészen. Több mint 100 ismert márka lesz jelen a Hungexpón, az egyes termékeket, szolgáltatásokat testközelből lehet megismerni, sőt, autózással kapcsolatos témákban is lehet tájékozódni a high-tech gépek, ételek és sporteszközök mellett!
A kerekasztal-beszélgetés után Müller Atti kollégával meg is indultunk a kipróbálható autókhoz. Szinte csak mi tettünk így, a többi vendég nem nagyon izgult rá a rendelkezésre álló autókra:
  • BMW 4 Gran Coupé
  • BMW 520d Limousine
  • BMW X3 20d
  • Mini Cooper 3 ajtós
  • Mini CooperD Clubman
  • Mini Cooper S E Countryman (hibrid)

BMW X3

Két járgányra volt időnk, első körben az új BMW X3 20d-re esett a választás. Sokan dicsérték eddig az autót az elegáns, de mégis agresszív megjelenése miatt, a márkára jellemző egyedi világítótestekkel és itt-ott erőteljes vonalaival valóban lenyűgöző látványt nyújt. A friss X3 ismét csak tökéletesedett, a középkategóriás modellek kényelmével és helykínálatával rendelkező prémium SUV kifejezetten kényelmesnek bizonyult, főleg úgy, hogy a hátsó támla is döntögethető, bár az ülőfelület kissé keményre sikeredett. A hosszmotoros, hátsókerékre inkább ható xDrive-rendszer enged némi hancúrozást, ha úgy tartja kedved, a 8 fokozatú automata néhol gondolkodóba esett, de alapvetően kényelmesen váltogat, ha nem nyúzza az ember. Az iDrive csak tovább finomodott, egészen elképesztő grafikával és gyorsasággal működik, az autó maga rendkívül csendes, a dízel motor hangja sem szűrődött be igazán a duplafalú ablakoknak köszönhetően. A 190 LE és a 400 Nm kellő dinamikával ruházza fel ezt az izgalmasnak ígérkező X3-at, bár egy ekkora SUV nagyobb motort érdemel.

Cooper S E Countryman plug-in hibrid

Mivel a BMW-csoport rákapcsolt az elektromos- és részben hibrid hajtásláncokra, ezért 2017-ben meg is jött az első konnektoros hibrid Mini. Nem is volt tehát kérdés, hogy mi lesz a második gyorsteszt-alany! A Cooper S E Countryman lényegében a BMW 225xe Active Tourer technológiáját használja, és ehhez a modellhez áll a legközelebb árban és méretben is. A Countryman tehát méreteit tekintve nem kicsi, minden idők legnagyobb Minije. Könnyű volt ki- és beszállni, hiszen kellően magas. A BMW-hez hűen sok ismerős extra található benne, még a betűtípus is a bajoroktól származik, azonban minden gomb és berendezés kerek formát ölt. A hibrid Mini egy feltöltéssel gyári adatok szerint 40 km hatótávot teljesít a hátsó tengelynél található 88 lóerős,165 Nm nyomatékú villanymotorral. Az érdekessége az, hogy tisztán elektromos üzemben a Mini hátul hajt. Az elektromos motorhoz egy 1,5 literes, 3 hengeres turbós benzinmotor is társul, ami 136 lóerőt és 220 Nm-t továbbít az első kerekekre. A 6 sebességes automata stabilan működött a rövid teszt során, a kormányzás és a rugózás terén pedig teljesen az 1-es BMW mozgására hasonlított az 1,7 tonnás, meglehetősen tágas Mini. BRAND TESTER kiállítás 2018.03.11. 10:00-19:00 Hungexpo