2017. szeptember 12. | 17:36

Egy valamit hiányolhatunk az új Audi RS4 Avantból, a V8-at. Csökkent a köbcenti, megfogyatkoztak a hengerek, viszont még így is 170 Nm-el erősebb elődjénél

A fenomenális, 4.2 literes motort félre tették, helyére egy 2.9 literes duplaturbós V6-os lépett, amit nem mellesleg a Porschéval közösen fejlesztett az Audi. A motort az RS5-ből már ismerhetjük, nem kell tehát sajnálkoznunk, ami a hengereknél elveszett, azt pótolták máshol: az új erőforrás 600 Nm-t képes leadni, ami pontosan 160-al több a V8-ashoz képest.
Jól áll az RS4 Avantnak a Nogaro kék

Természetesen a 450 lóerő továbbra is a rendelkezésedre áll, a megnövelt nyomaték viszont agresszívebb gyorsulást kölcsönöz a kombinak: 4.1 másodperc gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége -  feltételezve, hogy az RS Dynamic Package-dzsel kérted -  eléri az elektronikusan leszabályozott 280 km/h-t. Összehasonlítva az A4 sport felfüggesztésével, az RS4 7 milliméterrel alacsonyabb, a Dynamic Ride Control rendszer az adaptív, hidraulikus lengéscsillapítókkal opcionális, ugyan úgy mint karbon-kerámia fékek és a dinamikus kormányzás, amely a sebességhez és az útviszonyokhoz mérten igazodik hozzánk.
Tipikus, orbitális Audi hűtőrács figyel

A hátsó sport difi és a virtuális műszerfal az Egyesült Királyságban alapból jár az Audi RS4 Avanthoz, más országokban ezt külön kell kérni. A kezelhetőség érdekében csökkentettek az autó súlyán: 1790 kilogramm, ami még így nehéznek számít, viszont könnyebb 80 kilogrammal az előző generációhoz képest. A 8,8 liter gyári fogyasztás és a 199g/kilométer CO2 kibocsátás is biztató, így ebben is bőven veri az előző RS4 Avantot.
Letisztult belső, kívánatos RS sportülések

A tipikus Audi formanyelv kellően agresszív megjelenést kölcsönöz a sportos kombinak, az autó orrán az orbitális méhsejt-hűtőrács dominál a leginkább (mennyivel szebben mutatna rendszámtábla nélkül). A 30 milliméterrel szélesebb sárvédők alatt rejtőznek a széria 19 colos kovácsolt alumínium kerekek, de rendelhető 20 colos felnikkel is. A Nogaro kék fantázianévre hallgató szín impozáns, az ovális kipufogócsövek és az egyedi diffúzor erőt sugároz a tető szélén elhelyezkedő spoilerrel együtt.
Szépen terpeszt az új RS4 Avant

Az új Audi RS4 Avantot már szeptember végétől lehet rendelni. Ára körülbelül 21 millió forinttól indul, az első autók 2018 elsején érkezhetnek meg újdonsült gazdáikhoz. A kérdés már csak az, hogy ezt választanád vagy Mercedes C63 AMG kombit? Forrás: CarThrottle