2017. szeptember 15. | 16:54

A régi JDM formák kedvelőinek kedveskedik a Honda új elektromos tanulmányautójával, ami végre elrugaszkodik a már ezerszer lerágott futurisztikus bullshittől

A Frankfurti Motor Shown bemutatott Urban EV Concept hírnöke a Honda elektromos jövőjének. Fontos tudni, hogy ez nem egy felesleges fantázia projekt, 2019-től érkezhet tömeggyártásba az Uerban EV, ezt maga Takahiro Hachigo CEO erősítette meg.
Üdítően hat a régi-új forma az Urban EV-n

A bódé aprócska, tíz centivel kisebb a Jazznél. Ránézni pedig remek. Végre egy elektromos autó, ami autó akar maradni nem pedig egy űrsikló, vadászgép vagy fluxuskondenzátor. Régies, szögletes formák, kereklámpákra emlékeztető LED csíkok, egyszerű vonalak.  A sokküllős felnik szintén a 80-as 90-es éveket idézik, remekül harmonizálnak a formával, bár talán túlméretesek a bódé alá. Több helyről szidják, hogy az egyes Golf formaterv lett lemásolva. Azonban a kocka Civicek már 2 évvel korábban gurultak ki a japánok gyáraiból, innen nyerték az inspirációt. Európában Golfból van több, ezért azonosíthatják sokan azzal. A külsőn a legérdekesebb funkció a lámpák közötti kijelzők üzenetküldési felülete. A többi autósnak küldhetsz tanácsokat, információkat. Itt kap helyet a digitális embléma is, ami minden elektromos Hondán ezentúl így lesz megjelenítve. 
A megvilágított embléma és az üzenetküldés csicsás lehet

A belső kontrasztos képet fest az ódivatú külsővel. Óriási kijelző terpeszkedik a műszerfal közepén, ami feltehetően finomodik a 2019-es megjelenésig. A tükrök hiánya is ezzel magyarázható, kamerák váltják fel a hagyományos visszapillantókat. Az üvegtető mérete is hatalmas, ezt is szűkebbre fogják szabni valószínűleg. Amúgy az utastér rendkívül letisztult, sőt, inkább nyers, ahogy az a tanulmányautóknál lenni szokott. Egy biztos, minimalista dizájnja újszerűen hat. Négy ember szállítására alkalmas az aprócska járgány, viszont nekik optimális kényelmet ígér a Honda.
A tükrök helyetti kamerák újabb hibalehetőséget jelenthetnek, feleslegesnek érzem

Az akkumulátor kapacitásáról, illetve a teljesítményről nem esett szó. Az autó gyorstöltővel érkezik, a 300 kilométer fölötti hatótáv szinte biztosra vehető. Nem csak egy tanulmányautó ez, betekintés is a Honda jövőjébe. Készül még egy hálózat, ami a felhasználók szokásait is vizsgálja. Az Automated Network Assistant tanul a sofőr szokásaiból és tanácsokat ad a vezetéssel kapcsolatban, sőt, kielemezi a korábbi döntéseket is. A Honda Power Manager megújuló energiaforrásokat is kezel, mi több, akár a szolgáltató irányába tud visszaküldeni áramot. Talán a fejlettebb országokban ez működőképes lehet, nálunk azonban az ilyen elképzelhetetlen.
Hátul is van "üzenőfal" itthon biztosan gyakori lesz az anyázás a Honda hátulján

Különleges dolgott tett le a Honda az asztalra, régiessége üdítően friss az elektromos kocsik kínálatában, kíváncsian várom a folytatást. 
Honda EV kijelző