home Tech Minden évre valami új döbbenet – Liberty Walk Lamborghini Miura

Minden évre valami új döbbenet – Liberty Walk Lamborghini Miura

0 people like this.

Kato Wataru a Liberty Walk tulajdonosa minden újév alkalmából valami döbbenetes alkotással áll elő a már megszokott innovációkon kívül. Idén ez egy Lamborghini Miura lett.

Társszerző: Bolgár Krisztián

A tuning cikkeim témája igen sűrűn tartalmazzák a jelenkor egyik legőrültebb tuningmesterét, Wataru Katot, illetve garázsból fejlődött vállalatát, a Liberty Walkot. Ennek oka nem véletlen, hiszen a Liberty Walk történelme önmagában több mint lenyűgöző, nem csak az átlagember számára.

Kato-san és csapata minden évben valami új karosszériakészlettel illetve készletekkel rukkol elő. Ez már önmagában monopolhelyzetbe viszi a cégét, hiszen hiába az egyre csak sokasodó konkurencia, a Liberty Walk elsőnek számít a piacon, amihez hozzájárul az őrült, gátlások nélküli japán mentalitás is. Kato és csapata minden évben debütál valami őrült demóatuóval is a Sema Shown valamint Tokiói Autószalonon az új készleteken kívül

Ebben az évben egy teljesen átalakított, shakotan-stílusú Lamborghini Miura lett a delikvens. Apropó, a legfontosabb részlet. Az autó egy replika, nem egy eredeti Miura, úgyhogy aggodalomra semmi ok!

Kiakasztani az internetet egy Lamborghini replikával?

Vannak azok a személyek, akiknek van érzékük a marketinghez, illetve vannak azok, akik csak azt hiszik, hogy van és még akár egy diploma megszerzése után sem ért annyira a dolgok eladásához, mint egy faluvégi bolhapiacos.

Lamborghini Miura SSR MK2 felniken
Mindössze 82 cm magas az autó magassága, kiengedett airride esetén. Ez a számadat pedig elképesztő

Kato Wataru egyértelműen az előbbi, aki sosem tanulta az értékesítés szakmáját, de cégének rohamos fejlődésével rá kellett döbbennie, hogy ehhez is értenie kell. A végtelenül nyugodt és pozitív kisugárzású tuner a lehető legegyszerűbb és leghatásosabb módszert választotta, a gerillamarketinget. Tuningipari megközelítésben ez annyit jelentett, hogy minden nagyobb kiállításon olyan autókat leplez le, amire nemhogy a közvélemény, de még a közvetlen környezete sem számít.

Kato a 2018-as TAS-on rántotta le a leplet (szó szerint) a legújabb Acura NSX, Lexus LC 500 valamint Lamborghini Aventador készletekről, pontosabban a legújabb készletekkel felvértezett típusokról. Biztos ami biztos alapon a Liberty Walk középen elhelyezkedő gyanúsan alacsonyon gépezetről rántotta le utoljára a palástot, amely egyértelműen a legnagyobb döbbenetet és vakukattintásokat okozta.

A palást alatt szerepelt a Liberty Walk stílusában megépült Lamborghini Miura, ami mellett csak apró betűkkel volt leírva, hogy ez nem egy valódi, több millió dolláros szétfaragott autóipari történelem, hanem „csupán” egy Ford GT40-es egyedi vázszerkezettel. Az akció eredménye, hogy a szakmai sajtón túl elért a replika híre (persze első körben még nem replikaként) a populáris médiában is, a Liberty Walk cégének nevével együtt.

Egyszóval Kato-san elérte célját, még több ember ismerte meg a céget egy ilyen őrült alkotással és kérdezem én, mi ez, ha nem gerillamarketing?

Egy Ford átalakulása egy Lamborghinivé

Ugye? Mennyire abszurd! De nem lehetetlen, pláne nem a karosszéria-specialista Liberty Walk számára. Kato még tavaly év végén gondolta ki, hogy a minden évben kötelező bosozoku JDM-gépek mellett valami új, még őrültebb projektbe kéne fogni, ami fellendítené a cég különleges Lamborghini részlegét, az LB Worksöt. Az a kikötés viszont megmaradt Kato tervében, hogy csakis egy régi típust választhat a demóautó alapjául.

Lamborghini Miura Ford GT40 erőforrással
Az egyedi lengőkarokon kívül még a kipufogórendszer, a karburátorok, a benzintank és persze a levegős futómű kompresszora foglal helyet az 5-literes V8-as mellett

Ezért esett a választás egy Lamborghini Miurára, egészen pontosan egy Ford GT40-re. Mivel a világ legelső középmotoros, kétüléses szuperautója aranyárban mozog és igencsak nehéz beszerezni egy példányt a makacs olasz gyűjtőktől, ezért Kato az alternatív GT40-es felé kezdett el nyitni.

A GT40-es sem egy olcsó, de legalább fellelhető szuperautó, ami elérhető volt a japán garázs számára is. Az egyik legérdekesebb tény az autóról, hogy amíg a GT40-es magassága 40” (innen ered az elnevezése), addig a Miura magassága elképesztő 32.2”, ami alig 80 cm-es értéknek felel meg.

Világelső Miura

A projekt indítása az önhordó karosszériás GT40 teljes lecsupaszításával, tehát a nyers kaszni átalakításával kezdődött a beavatkozások hosszas listája. A cél az volt, hogy az egyedi (ugyan hasonló formájú) Miura hátsó/géptető, valamint front/csomagtér kasztnielemei tökéletes hézagokkal kerüljenek fel az eredeti vázszerkezetre.

Lamborghini Miura egyedi szélesítésekkel
A világ egyedüli Miuraja, ami ilyen külsővel rendelkezik. Sokan még merni se gondolnak rá, Miura viszont megalkotta!

Az LBW szakértelmét tükrözi, hogy a procedúra sikerült, eredeti fényszórók és lámpák alkalmazásával. Az egyedi Liberty Walk szélesítések, az első toldat illetve a hátsó duckbill spoiler megteremtette azt a bizonyos shakotan külsőt, amihez még a Vitaloni Sebbring visszapillantók is belepasszolnak.

A futómű szerencsére nem okozott komolyabb fejtörést a srácoknak, mivel csak a lengőkarokat kellett átalakítani a helyigény és az ültetés mértékének elérése érdekében. Az egyedi airride rendszer az SSR MK2-es felniket tizedmilliméteres közelségbe hozza az egyedi sárvédőívekhez. A shakotan felnik méretei hihetetlenek, elöl 15×10” et-20 és hátul 15×12” et-60.

Az erőforrás megmaradt az eredeti GT40-é, amely az 5-literes V8-as blokkot tartalmazta, palettájának második legnagyobb erőforrását. A még vadabb hanghatások érdekében Weber karburátorok, valamint egy Wolf leömlő került beszerelésre, nyitott kipufogórendszerrel. A kabin egyedi bukóketrecet, GT40 műszerfalat és egy Momo sportkormányt kapott az eredeti Miura ülésekkel együtt.

Kato-san és csapata ismét megcsinálta. Lehet utálni, imádni vagy legyinteni, de tedd a szívedre a kezed és úgy mondd. Hát nem menő egy shakotan Lamborghini Miura?

Lamborghini Miura egyedi beltér
A beltér is teljesen egyedi elrendezést kapott, persze jobbkormányos kivitelben (nézd azt a váltó elhelyezést, zseniális).

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat