2018. augusztus 14. | 15:31

Az Aston Martin egy új fejlesztésű versenyautóval készül 2020-ra.

A gyártó a Red Bull Formula 1-es csapatával közösen fejleszti a középmotoros járművet, mely a LaFerrari és a McLaren P1 szintjén lesz, így nem nevezhető a Valkyrie „közvetlen” utódjának. Ezzel terveznek versenyezni az LMP1 osztályt kiváltó Hypercar-divízióban a FIA által szervezett World Endurance Championship-ben, és így a Le Mans-i 24 órás viadalon. A hírt Andy Palmer, az Aston Martin vezetője jelentette be. Természetesen ez is limitált kiadású lesz, ennek megfelelő árképzéssel. A bemutatása akkor várható, amikor az új szabályrendszer életbe lép a WEC-ben, feltehetően a 2020/2021-es szezonban. Mivel a Valkyrie gyártását addigra felszámolják - hiszen már el is kelt az összes -, így érthető módon nem azt fogják versenyeztetni, hanem egy frissebb modellt. Palmer kiemelte, jelenleg nincs hivatalos döntés arról, hogy indulnak e majd a legfelsőbb osztályban. Jelenleg az Aston a GT-szériában szerepel, a sorozatgyártású autók alapjaira épített járművek közt. Akkor fognak részt venni a Hypercar-divízióban, ha a versenyköltségeket csökkenteni tudják a szervezők a jelenlegi LMP1 osztályban fizetendőhöz képest. Ebben a csoportban nem szerepelnek sorozatgyártású járművek, csak olyan prototípus versenyautók, melyek hasonlítanak valamelyest az utcai társaikhoz. „A versenyfeltételek hivatalos megjelenéséig nem dől el biztosan, hogy részt veszünk-e a Le Mans-i viadalon. A Formula 1-es tapasztalataink alapján tudjuk, hogy a motorsportban az optimista gondolatok hajlamosak hamar szertefoszlani. Mindenesetre érdeklődéssel várjuk az új szabályozás kialakulását.” – nyilatkozta Palmer. Az Aston vezetője szerint az viszont tény, hogy a Valkyrie-leszármazott kész lesz a megfelelő időben, és ha a feltételek adottak lesznek, akkor LaFerrarikkal és Porsche 918-asokkal fog versenyezni, ennél jobbra pedig nem is lehet gondolni. Innentől kezdve adott a lehetőség, hogy egy újabb izgalmas versenyautó tűnjön fel a 24 órás megmérettetésen, most már csak ki kell várni a hivatalos versenyszabályok megjelenését. A Le Mans-i versenyen az Aston egyébként jó tapasztalatokkal rendelkezik. Többször állt már dobogón az ezredforduló óta. A DBR9-es típussal a GT1-divízióban 2006-ban második, 2007-ben és 2008-ban pedig az első helyen zártak. Az LMGTE Pro csoportban 2017-ben a Vantage GTE-vel szintén a dobogó legfelső fokán végeztek, így joggal várják optimistán a fejleményeket. Forrás: