2018. július 06. | 15:35

Az új 8-as BMW sorozatgyártása a müncheni vállalatcsoport dingolfingi gyárában kezdődött meg. A luxus Coupé tömegtermelésével együtt indul meg a bajorok modellújítási hulláma is!

A 8-as BMW első generációját már volt szerencsénk közelebbről megismerni, most, hogy már egy jó ideje lógott a levegőben az újdonsült modell eljövetele, nagy örömmel tölt el, hogy végre elkezdik újra gyártani ezt a varázslatos túrakupét. A BMW zászlóshajóját álcázva ugyan, de lencsevégre kapták Walesben, majd június 15-én bemutatkozott a 24 órás Le Mans-i versenyen is. Július első napjaiban végre kezdetét vette a 8-as Coupé sorozatgyártása a bajorok Dingolfingban található gyárában. Az elmúlt években a BMW csoport több mint százmillió eurót fektetett be a dél-bajorországi gyár létrehozásába, hogy az új zászlóshajó tömegtermelése zökkenőmentesen menjen az intelligens gyártóeszközökkel és önvezető alkatrészellátással karöltve. A bajorok azt is elárulták, hogy az új Coupé gyártásával a luxusszegmens modellújítási folyamata is megkezdődik, nem véletlenül készül az 5-ös és a 7-es sorozattal közös gyártósoron. A 8-as c Coupé váza és karosszériája acél, alumínium, műanyag és szénszál összetett anyaghasználatából tevődik össze. Az első és hátsó tartóelemek, a motorháztető, az első tűzfal, az ajtók és a tető alumíniumból készülnek, utóbbi kérhető lesz szénszálas erősítésű műanyagból is. Ezzel a 8-as lesz a BMW első könnyített tetejű, tömegtermelésben kínált modellje. Az átfogó digitalizációs korszerűsítéssel megjelennek az önvezető üzemvonatok, melyek például a jármű ajtajait szállítják a felszerelési fázishoz, a gyártósor utolsó méterein pedig robotok vizsgálják a karosszéria illesztési hézagait, egyenetlenségeit.  A munkások körében elterjed a viselhető számítógépek használata, sőt, úgynevezett „ritkaságriasztó” okosórát is kapnak, mely jelzi, ha nem egy alapfelszereltségű modell érkezik és ezáltal komolyabb figyelmet igényel.

BMW 8-as premier kétféle motorral

A BMW 8-as Coupé jelenlétére az utakon novemberben számíthatsz, első ízben kétféle motorral. Az M850i xDrive Coupé orrában egy 4.4 literes, V8-as benzinmotor duruzsol majd 530 lóerővel és 750 Nm-es csúcs forgatónyomatékkal. A 840d xDrive Coupé mozgatásáról egy soros hathengeres, 3.0 literes dízelmotor gondoskodik, maximális teljesítménye 320 lóerőben teljesedik ki a 680 Nm-es nyomaték mellett. Forrás: