2018. április 23. | 18:52

A BMW új zászlóshajója már gyártásra kész, csupán néhány beállítást eszközölnek rajta a 24 órás Le Mans-i versenyt megelőző bemutatóra

Az Autocar szemfüles újságírója kapta lencsevégre 8-as BMW majdnem kész példányát egy walesi tesztelés alkalmával. Ez a helyszín már egy sokadik állomás, ahol a kupé beállításait finomítják a fejlesztők, mielőtt a 24 órás Le Mans-i verseny megelőzően feltűnne június 15-én. A bajorok nem aprózzák el a bemutatót, hiszen ezen alkalomból háromféle 8-as tűnik majd fel: a 8-as tanulmány verziója, az M8 Gran Coupé csúcsgép és a versenypályára termett M8 GTE változat, mely a FIA World Endurance Championship 2018/2019-es idényén vesz részt. A magas elvárások miatt jó pár munkaórát öltek a fejlesztésekbe, a mérnökök több, mint egy évig tesztelték a publikum számára nyilvános helyeken, legutóbb Olaszországban, Aprilia pályáján vizsgálták a karosszéria viselkedését és a hajtáslánc elemeit.
A BMW kihívói ebben a szegmensben a Mercedes-Benz S Coupé és a Bentley Continental GT, melyekhez valójában egy kétajtós 7-es passzolt volna. Lényegében a 8-as lesz a limuzin sportosabb változata, valahogy úgy, ahogyan a 4-es és a 3-as BMW esetében. Ebből kifolyólag a motorválaszték terén is osztozik a legnagyobb szedánnal. Az iPerformance variáns lesz a plug-in hibrid, a 730d-ből ismert, belépő szintű 3,0 literes, hathengeres dízel a 830d-ben is helyet foglal. Ezen kívül a teljesítményorientált, 750i xDriveból ismert 4,4 literes V8 szintén négykerékhajtással érkezik, a V12 pedig később jelenik meg a 8-as motorterében. A hardcore változat az M8 néven fog futni, őt az agresszívebb megjelenéséről és valószínűleg az M5 továbbfejlesztett, 4,4 literes duplaturbós V8-asának hangjáról lehet felismerni, ráadásul, ugyanazzal az okos xDrive rendszerrel szaggatja az aszfaltot a maga 600 lóerejével. A kabinban szintén a 7-esből már ismert, csúcstechnológiás kényelmi berendezéseket találod, köztük a legfrissebb, már fél-autonóm rendszert. A paletta vérfrissítésének okán a 8-as kupé váltja fel a 6-os sorozatot, melynek gyártása ebben az évben fejeződik be, míg a 6-os kabrió a következő évben cserélődik és ugyan így a 6-os Gran Coupé és leváltásra kerül. A várva várt 8-as széria Nagy-Britanniába, és ezzel együtt Európába novemberben érkezhet. Forrás: