2017. szeptember 14. | 00:26

Frankfurtban bemutatkozott az első hátsókerék meghajtású Audi! Remélhetőleg ez a hajtáslánc további típusokban is beköszönhet a márkán belül.


Kontrasztos fehér-fekete festés, nincs túltolva

2016 végén a Quattro GmbH-t, azaz az Audi teljesítmény orientált részlegét átnevezték Audi Sportra. Ez akkoriban érdekes lépésnek tűnt, de majdnem egy év után már minden világos. A legújabb R8 a jól megszokott Quattro rendszer helyett már csak hátul kapar. A széria neve RWS, vagyis Rear Wheel Series. A név is arra utal, hogy érkezhetnek majd még ingolstadti gépek hasonló hajtáslánccal.
Szívó V10, hátsókerék hajtás csak jó lehet az R8 RWS

Sajnos a jóból mindig kevés jut, mindössze 999 darabot szánnak a fogyasztóknak. A hátsó tengelyekre 540 nyerítő ló vágtat a már jól ismert szívó tízhengeres irányából, ami megegyezik a hagyományos Quattro adataival, viszont 70 lóerővel kevesebb a V10 Plus kiadásnál. Ami viszont jó hír, hogy az összkereket elhagyva nyertek az autó tömegén, illetve a mechanikai veszteség mértéke is kisebb. Összességében 50 kilogrammal nyom kevesebbet az RWS. A 0-100 3.7 másodperc a kupéban, míg a spyderben 3.8. Ez mindössze két tizedmásodperccel lassabb a Quattro-hoz képest. A német autópályákon pedig 320 km/h-ig nem szól bele a számítógép a végsebességbe. A hétfokozatú automata váltó érintetlen marad. A piros csíkozás csak kívánság estén kerül az R8 tetejére Kívülről is felismerhető lesz a ritka R8, matt fekete hűtőrácsokat és légbeömlőket kap, az igazán bevállalósak pedig egy piros csíkot kérhetnek a kupéra. Egy birodalmi rohamosztagos sisakjára emlékeztet a színelosztás. Széria felszereltség a fekete 19 colos felniszett, illetve a két sportülés az utasfülkében. Ezeket bőrrel és alcantarával lehet kérni, opcionálisan pedig kagylóülést szerelnek a helyükre.
Ízléses belső, egyedül a manuális váltó hiánya fájó

Tény ami tény, a jelenleg futó R8 kínálatban ez lesz a legpuritánabb. Szép dolog lett volna az Auditól, ha az előző generációból átemelték volna még a manuális váltót, az igazi old school szupersportautó feeling kedvéért, sőt ezzel további kilókat lehetett volna spórolni. A limitált széria ára a Quattro kiadás alá fog beesni, 43 millió forint környékén.