2018. április 18. | 17:32

A Seat Roadshow első állomásán, a Duna Auto szalonjában jártam, ahol nyolc, jól felszerelt modell várta alkalmi sofőrjeit. Engem azonban a Seat kompakt kombijai érdekeltek igazán, így egy dízel Leon ST X-Perience-t és a 300 lóerős Leon ST Cuprát vittem el egy körre.

Ezen a napsütéses szerdai napon kellett megválnom egy hét után az új Seat Aronától. Az Ateca után nagyon megkedveltem ez idő alatt a Seat legkisebb SUV-ját is, annak ellenére, hogy a legszerényebb, 1,0 literes, három hengeres motorral volt szerelve. Városon belül valójában nem is kell több, a turbós egység kigyorsításoknál sosem hagyott cserben, a hatodik sebességfokozat pedig gondtalan utazást tesz lehetővé akár autópályán is. Röviden ennyit mondanék róla, a május 1-jei meglepetés videónkban majd ő is helyet kap, úgyhogy figyeljétek YouTube csatornánkat nagy éberséggel!
A Leon ST X-Perience enyhe terepen is helyt áll

Az Arona után ismét néhány Seatot vizsgálhattam meg közelebbről a Szőlőkert utcai Seat szalonban, a Duna Autó jóvoltából. A Roadshow alkalmával nyolc remekül felszerelt modellt lehetett volna kipróbálni, ám idő szűkében csak két példány tesztelésére kértem időpontot. Miután megadtam az adataimat és kitöltöttük a papírokat, megindultam a dízel Leon ST X-Perience felé! Ragyogó fehér színben pompázott a napon az Audi Allroad-os jegyeket viselő kombi, mely egyébként a Seat első kompakt kombija és a Volkswagen Golf Varianttal, Skoda Octavia Combival csücsül egy szegmensben. A Sport Tourerrel a Leon család már három tagúra bővült, úgyhogy van miből választani. Az MQB-platform a konszernen belül azonos, azonban a Seat formatervei mostanában merészebbek és vagányabbak a VW-hez és a Skodához képest, talán ezzel fogják őket felülmúlni. Az autó 27 centivel hosszabb a ferdehátúnál, jól variálható az csomagtere, ami alapból 587, lehajtott ülésekkel 1470 literes. A belső kidolgozás, anyaghasználat sokat fejlődött, az 5,8 colos érintőkijelző jól használható, de nem is sorolnám tovább az extrákat, hiszen jó pénzért minden elérhető az ST-hez. A legerősebb, kétliteres 184 lóerős dízelmotor 6 fokozatú manuálissal ás DSG automatával is kérhető, a magasított X-Perience modell 4drive meghajtással 10 232 770 Ft-tól indul.
Leon ST Cupra sportos családapáknak

A vidékre termett kombi után egy Leon ST Cupra következett, mely a maga 300 lóerejével izgalmasabbnak ígérkezett. Így is történt: alacsonyabb üléspozíció, keményebb kormány, jobban fogó ülések és agresszívan duruzsoló motor. Alapvetően kedvelem az RS4 Avantot, ebből kifolyólag kedvelem a Leon Sport Tourer legvadabb változatát is, a rövid tesztkör ebben még inkább megerősített. Nem kirívó a kombisága, azonban a 19-es felnik mögött megbújó, vörös Brembo féknyergek már árulkodhatnak valamiről. A Seatok beltere a legsportosabb a konszernen belül, finom alcantara mindenütt, kényelmes kagylóülések, a rajtzászlós menetdinamikai kapcsoló Comfort, Sport és Cupra üzemmódokat rejt, amikkel a motort, váltót, kormányzást és az adaptív lengéscsillapítást lehet konfigurálni. A kétliteres TSI 380 Nm-t és 300 lóerőt teljesít, az előző változathoz képest a motorvezérlésen nyertek 10 lóerőt. Érdekesség, hogy a Cupra sperrdiffivel, kézi váltóval és elsőkerékhajtással is kérhető, azonban ha a 4x4-et választod, akkor a DSG jár hozzá, így ebben a változatban 11 726 760 Ft-tól indul.

Galéria a Seat Roadshow első állomásáról