2018. április 17. | 07:44

A roadsterek egyedi vonzása mindenkiben vágyat ébreszt a birtoklás iránt. A mini Abarth-logó pedig egyszerűen megszólal és beszél hozzád!

Társszerző: Hajas Imelda

A Fiat 124 Spider Abarth vöröses színéből fakadóan küllemét tekintve leginkább az őszi évszakokhoz hasonlítható, amiko ris fák milliói kezdik meg minden évben csodás átalakulásukat, szintén vöröses, valamint arany színben való tündöklésüket. Nehéz elképzelni egy külsőleg ennél is tökéletesebb, játékosabb kabriót, és a nyitott tető mindeközben felidézi bennem, hogy vajon milyen is lehet az utazás egy ilyen roadsterben végig haladva az olasz riviérán a naplementét bűvölve. A Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a 124 Spider Abarth megépítéséhez nem rendelkezett saját, kétüléses platformmal, ezért a Mazdától kért segítséget, így szolgál az Abarth-modell alapjául a 2016-os évjáratú MX-5 Miata. Gyakran hallani azt a bizonyos óhajt, hogy bárcsak az olaszok terveznék az autók külső dizájnját, a japánok pedig maradnának a technikai fejlesztéseknél, az Abarth esetében már majdnem sikerült is, de a jó hír az, hogy a cél már nincs messze! A roadster külseje csak minimálisan különbözik a 124 Spider modelltől, belsejét pedig órákig lehetne nézegetni és próbálkozni a különbségkereséssel, több-kevesebb sikerrel. Sőt, valószínűleg nem lesz megtalálható az enteriőr differencia, mivel a két autó 90%-ban ugyanaz. Na de akkor hol jelennek meg a különbségek? Hol jelennek meg a Fiat sajátos beavatkozásai az autón? A választ a motorháztető alatt fogod megtalálni! 2 literes szívó és 160 ló a Miatában, valamint 1,4 literes turbós négyhengeres, (a Fiat által kifejlesztett) „MultiAir” motor és több, mint 170 lóerő az Abarth-ban, a nullszázhoz 6,8 másodpercre van szüksége. Az Abarth-modellek elérhetőek 6 fokozatú automata- és manuális váltókkal, 4”-os kipufogórendszerrel, nagy előnyük pedig az önzáró hátsó differenciálzár. Utazáskor érdemes az autó kialakításának legmegfelelőbb útvonalakat választani, mivel a Fiat apró turbómotorja a városbarát sebességeknél a lehető legnagyobb pontosságot követeli, hogy a percenkénti fordulatszám ne essen 3200 alá, ahol már a forgatónyomaték is minimális és vonszoló tud lenni. Mindez lehetetlenné teszi a rövid váltást, a vezetés élményét pedig annál erőltetettebbé. Az autópályán történő gázfröccsök adásakor is gyakran későn kezd reagálni, ezért a bal láb, jobb kéz variáció mindig készenlétben kell álljon a váltáshoz. A drámai hangulat fokozásaképp sajnos az extrovertált kipufogó sem nyújtja azt a hangot, amire a te füled is vágyna egy ilyen, az egyébként nagyszerű roadster esetében, vagy akár reklámfilmjének megnézése után:
A Spider Abarth rendkívül könnyű alvázat és valamivel merevebb felfüggesztést kapott, (utóbbit a Bilsteintől), valamint tiszteletre méltó fékezése is említést érdemel, melyek 4-dugattyúsak, rögzített első alumínium féknyergekkel. Ez az a fékrendszer, melyet az Abarth a Brembo-val közösen fejlesztett. Csak, hogy ne mindig a Miatához hasonlítsam, ha esetleg vásárlásra kerülne a sor, meggondolnám, hogy a 2017-ben piacra dobott Fiat 124 Spider Abarth-modellt, vagy a szintén Fiat Classicát, a 124 Spider alapmodelljét válasszam-e. Miért? A Classica bevezető ára külföldi oldalakon 25 000 euró, magyar ára pedig megközelítőleg 8 000 000 forint, míg az Abarth-é 36 000 euró, itthon közel 12 000 000 forintnál kezdődik. A következő lényeges dolog, az az erőforrás, ugyanis mindkét modell az 1,4 literes turbófeltöltésű, négyhengeres motorral elérhető, viszont amiért lehet, hogy az Abarth-ot választanám, az a 30-cal több lóerő és a még eggyel jobb vezetési élmény, de persze azért, hogy megmutatkozzon a különbség, alkalmas helyszínre lenne szükség. A Classicát 16 colos, ezüst színű alufelnik támasztják, míg szigorúbb megjelenésű testvérét 17 hüvelykes, feketére festett alumínium kerekek a sportos hatás elérésének érdekében. Az Abarth belső ülései szövet helyett/mellett bőrrel is kérhetők. Összességében tehát ez a roadster alkalmas rövid, illetve hosszú, de mindenképp jól kigondolt és megtervezett utak megtételére. Forrás: